Marokko, Algerije, Tunesie, gevaarlijk?

1 mrt 2004
165
0
ik zit plannen te maken om deze zomer met de motor deze landen in te duiken.

het zijn nog heel onzekere plannen en ik wil gewoon informatie inwinnen over de landen.

Heeft iemand ervaring met deze landen of kent iemand een site waarop de "veiligheid" van verschillende landen te vinden is?

Ik snap dat het minder veilig is als ons nederlandje, maar is het zo gevaarlijk dat ik met geluk levend thuiskom? :+ of kan je rustig door die landen reizen met enig gezond verstand?

ik heb het hier niet over het gevaar van verdwalen ofzo, meer over de verhoudingen tussen toeristen en de lokale bevolking

alvast bedankt!
Guus
 
ik ben zelf half tunesiër, en ik kan je zeggen dat tunesie wel veilig is.
ze zullen wel als er toeristen zijn meer geld rekenen voor taxi, souveniers enz. maar dat komt op meerdere plaatsen wel voor, maar echte boeven zijn t niet ;) .

redelijk mooi land, en off-road rijden in sahara moet wel vet zijn!!
 
ik hoor net op de radio dat de eerste , een australier is verongelukt in de dakar,

hij heefte tijdens een val zijn nek gebroken,

dus rij in elk geval voorzichtig '(
 
20 veiligste steden:

1 Luxemburg
2 Helsinki
3 Bern
4 Geneve
5 Zurich
6 Stockholm
7 Wenen
8 Kopenhagen
9 Dusseldorf
10 Frankfurt
11 Munchen
12 Neurenberg
13 Oslo
14 Katsuyama
15 Omuta
16 Yokkaichi
17 Amsterdam
18 Calgary
19 Montreal
20 Ottowa

als je toch een "wereld"reis wil plannen
 
ben zelf marokaan en vertel jou wel 1 ding. dat algerije zeer gevaarlijk is. Heb een paar verhalen van mij oa geghoord en daar al je niet blij mee zijn als je die hoort :N :N
 
ben zelf marokaan en vertel jou wel 1 ding. dat algerije zeer gevaarlijk is. Heb een paar verhalen van mij oa gehoord en daar al je niet blij mee zijn als je die hoort :N :N
_O- _O-

Leuk als je je eigen verhalen aanhoort :)
 
ben zelf marokaan en vertel jou wel 1 ding. dat algerije zeer gevaarlijk is. Heb een paar verhalen van mij oa geghoord en daar al je niet blij mee zijn als je die hoort :N :N

Ik sprak laatst een Algerijn....wat die over Marokko te vertellen had... :X :X Echt erg daar...PPffooeeiieiihh...















Ging over hoe ze zich in Den Haag gedragen dan hè... O-) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan