• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Marushin 999RS vizier beslaat snel

SjorsVN

Rookie
Lid geworden
22 feb 2011
Waarderingsscore
0
Heey MF,

ik heb een Shoei XR-1100 en een Marushin 999RS. Met de Shoei heb ik echt 0% last van condens op het vizier, maar bij de Marushin zit het hele vizier binnen no time vol met condens. Ik wil via het internet een ander vizier kopen voor de Marushin, maar weet eigenlijk niet zo goed welke ik moet nemen. Of misschien is er een andere oplossing dan een ander vizier kopen?

Ja, ik had hetzelfde probleem met mijn spiegelvizier, ik heb ook zeg maar de "whisperkit" erop zitten waardoor de warme uitgeademde lucht iets langer dan normaal blijft hangen.

Heb zelf een (meekleurende) pinlock geplaatst, probleem opgelost

Haha nee dat lijkt me inderdaad geen optie :P Zo'n pinlock systeem zit ook op de Shoei! Werkt super!! Waar hebben jullie hem besteld?

Als je hem zelf kan boren etc. gewoon ebay. Die van mij is de pinlock protectint. Ik heb het bij motoport laten doen, 40 euro en een etentje kostte het me, maar dat is een ander verhaal :P

Haha nee dat lijkt me inderdaad geen optie :P Zo'n pinlock systeem zit ook op de Shoei! Werkt super!! Waar hebben jullie hem besteld?

Ik nergens want ik gebruik het niet. ( Crossbril) :P

Maar er zijn hier genoeg mensen die je aan wat linkjes kunnen helpen. :)

Had gehoop dat er al wat mensen een linkje zouden plaatsen :P haha Dus bij deze: iemand aanraders?

Ik heb mijn Pinlock gewoon bij motorcentrum Venlo gekocht....hadden ze daar op voorraad hangen.

Gewoon even bij de plaatselijke motorzaak gaan kijken, denk dat de meesten die wel hebben liggen of in ieder geval kunnen bestellen :)

Ik heb mijn Pinlock gewoon bij motorcentrum Venlo gekocht....hadden ze daar op voorraad hangen.

Gewoon even bij de plaatselijke motorzaak gaan kijken, denk dat de meesten die wel hebben liggen of in ieder geval kunnen bestellen :)

:^

Laat 'm er wel even inzetten. Het schijnt nog al rot klusje te zijn als je helm niet pinlock voorbereid is. Mijne was dat wel, echt een super systeem!!!

Mijn helm was ook pinlock ready....dus enkel het viziertje plaatsen en klaar was ik...

Maar inderdaad, indien helm niet pinlock ready is....liever door de dealer laten voorbereiden :)

pff, iedereen is zo lyrisch over die pinlocks :N

Ik heb een X-Lite X801 (top range dus), pinlock ready met een gloednieuwe pinlock er in - gemonteerd door de pinlock-vertegenwoordiger zelf. Bij 20 graden en zonnig beslaat me de hele zaak alsnog. _O-

Dus als tip: vizier gewoon open laten

Laatst bewerkt:

Ik heb een X-Lite X801 (top range dus), pinlock ready met een gloednieuwe pinlock er in - gemonteerd door de pinlock-vertegenwoordiger zelf. Bij 20 graden en zonnig beslaat me de hele zaak alsnog. _O-

Das nie goed vriend :P

Inderdaad :N

Ik heb vorig jaar de schuberth s1 pro gekocht met standaard pinlock erop en nooit ergens last van gehad.

Das nie goed vriend :P

Ja, dan sluit ie niet goed aan op het vizier.
Kijk maar eens goed of de Pinlock wel goed aansluit met het vizier.
Als de gaten te ver zitten dan komt er een kier tussen het pinlock vizier en het scherm, dus lekkage en beslaan.

Als je enigzins handig bent is een pinlock plaatsen een piece of cake. Je kunt ze bij veel motorzaken halen, en er wordt een boortje + template bij geleverd. Scheelt je 15 euro als je het zelf doet. 8-)

tot die tijd je vizier aan de binnenkant insmeren met een drupje vloeibare zeep (dreft/dubro o.i.d.) kost je nog geen 0,1 cent( en gratis als je de zeep van een ander gebruikt) en je vizier blijft zeer lang onbeslagen. Voor je gaat rijden vizier insmeren.

Wat ook kan ( vooral voor de buitenkant) is je vizier in de was zetten, met regen een veel schoner vizier omdat de wind hem schoonblaast.

Vertegenwoordigers moet je zulke dingen ook niet laten doen, die kunnen alleen goed babbelen en meer niet :+

Heey MF,

ik heb een Shoei XR-1100 en een Marushin 999RS. Met de Shoei heb ik echt 0% last van condens op het vizier, maar bij de Marushin zit het hele vizier binnen no time vol met condens. Ik wil via het internet een ander vizier kopen voor de Marushin, maar weet eigenlijk niet zo goed welke ik moet nemen. Of misschien is er een andere oplossing dan een ander vizier kopen?

Ik beveel je ook een raleri aan. Gewoon plakken en je kan hem zo eruit halen en opnieuw plaatsen. UIteraard is een shoeivizier met pinlock minder snel beslagen dan een standaard vizier van Marushin, zet een pinlock erin en het probleem is opgelost idd.

als je de ventalitie goed open zet heb ik 0% last van beslaan (donkere vizier)

full

superfijn helmpje, lekker licht ideaal voor het racen

Terug
Bovenaan Onderaan