@Eddy
De link die jij gaf is van mijn contact Tanson met zijn winkel TBS
Ik koop hier vaker spullen en heb ook de TBS shop al diverse keren hier in jullie topic aangehaald, o.a. met de mooie achterveren maar ook met de TechPulley koppelingen.
In Taiwan verkopen ze inderdaad geen nep handel zoals Chinese wel doen.
Alles is echt en/of kwaliteit.
De reden dat het mogelijk iets duurder is is omdat de Akra's dikke vette import
uit Europa is en dus iets duurder in Taiwan... maar dat maakt ze niks uit in Taiwan...ze hebben geld zat en zijn motorminded dus moeten/willen ze het hebben.
Daarnaast is de reden dat het duurder is omdat er in Taiwan speciaalvoor de MaxSym een custom bracket bij wordt gemaakt, die is dus niet van Akra maar 100% made in Taiwan.
Daar mag je ook nog bij optellen dat TBS ze
(iets goedkoper) enkel en alleen als slip-on verkoopt met bracket, maar daarnaast ook verkoopt als compleet systeem dus met de header = voorpijp en bracket en aansluitmateriaal.
Prijs verschil tussen de 400 en 600 is maar 35 euro... en dat zit hem puur in de aansluit materialen en/of iets groter uitgevoerde custom bracket, en daarnaast is er een prijs verschil in zilver of zwart.
Het gaat in beide gevallen (399/550cc) dus gewoon om de zelfde uitlaat:
Akrapovic S-PI4SO3-HRSSBL
(zwarte uitvoering)
Akrapovic S-PI4SO3-HRSS
(zilveren uitvoering)
Dus nogmaals er is alleen een prijs verschil tussen compleet systeem met bracket of alleen slip-on met bracket.
Dit geld dus voor beide type Maxsym's!
Kortom zowel de MaxSym 399cc rijd dus daadwerkelijk op de zelfde uitlaat als de MaxSym 550cc.
En dan hebben we het in beide gevallen over of alleen slip-on of compleet systeem zoals hij dus ook op de PiaggioMP3 500/400 en Beverly 500 Cruiser zit, dit dan voor MaxSym wel aangevuld met de custom MaxSym bracket.
Aangezien wij in Europa wonen, krijgen wij t.b.v. de Piaggio MP3 500/400 de Slip-on Akrapovic, S-PI4SO3-HRSSBL of de slip-on Akrapovic S-PI4SO3-HRSS voor rond de 475 á 500 euro.
Dan beschik je dus nog niet over de custom bracket om hem te laten passen op de MaxSym.
Mijn voorstel is dan ook om evt. als Tanson van TBS dat wil alleen de custom bracket wel in Taiwan te bestellen.
Je kunt natuurlijk zelf ook een bracket bouwen, maar ik kom de bracket voor MaxSym al enkele jaren tegen via Taiwanese contacten
en die zien er wel heel gelikt uit... ik weet niet of we zelf in staat zijn om het zo degelijk te maken?
Google voor de beste aanbieding in jou buurt maar door op:
Akrapovic Piaggio MP3 S-PI4SO3-HRSSBL
https://www.scooter.nl/akrapovic-uitlaten/akrapovic-demper-piaggio-mp3.html
Zwart is duurder:
https://www.scooter.nl/akrapovic-uitlaten/akrapovic-demper-piaggio-mp3-black.html
Uitlaat Akrapovic Slip-On Line (RVS / Inox) met e-keur - Piaggio MP3 500/500 LT 2008-2016
Vaak zijn er ook aanbiedingen bij andere NL sites van rond de 470 euro.
Ook is het zo dat ze b.v. in Italië of Duitsland niet goedkoper zijn als in NL. de prijs is hier prima, dus je hoeft er niet voor naar het buitenland.
Als laatste wil ik nogmaals opmerken dat de Akrapovic in zilver of zwart waar we het over hebben naast de 500cc dus ook voor de 400cc is.
Dit is dus namelijk één en de zelfde uitlaat er zijn geen verschillende uitvoeringen, maar dat hoeft ook helemaal niet omdat 399 en 550cc motoren in de zelfde range vallen qua wat voor soort uitlaat er op moet.
Juist dat is ook weer zo vaag bij die Chinezen want die bied ze lachend aan met vermelding dat je ze kunt gebruiken van 125 tot wel 800cc of iets dergelijks.
ja en dan krijg je dus dat het net lijkt alsof je op een crossmotor rijd.
Ik heb me meer als een jaar geleden al eens verdiept in wat de Chinees aan de man probeert te brengen alsook in het Akrapovic gebeuren dus vandaar deze flinke lap met text
Mvg. Jan