Aan iedereen : Prettige feestdagen en een Gezond en Succesvol 2018, met veilig rijplezier en veel genieten !!
@jarolo
Mooie website, ziet er een toffe motor(scooter)club uit met heel wat activiteiten in binnen- en buitenland.
Ik neem later wel eens contact om wat meer te weten. Nu nog even revalideren (na bijna 2 maanden hospitaal lopen met diverse ingrepen en 8 keer onder volledige narcose (4x in 10 dagen).
Ik mag normaal half januari weer met de motor rijden, maar een volledig herstel van de linker elleboog (herstel van zenuwen in de huidtranspantatie en herstel van de volledige beweeglijkheid in de linkerarm) zal toch nog wel maanden duren, tot 1,5 jaar zei mijn chirurg. Maar ... dit zal me niet weerhouden om te gaan toeren. Het zal een goed gevoel geven na meer dan 3 maanden niet met de motor te rijden.
@Guy5712
Sorry, maar ik gebruik geen Facebook, misschien ook een andere toegang tot jullie club mogelijk maken ?
Alvast succes met je BMW650GT en vooral veel rijplezier.
@madeiros
Sommige MaxSYM's 400, vooral de eerste hadden daar soms wat last van dat in de winter het stationnair toerental bij koude motor van 1500 naar een 2000 tpm gingen. De reden kan divers zijn door de verschillende componenten van het EFI, Electronische Brandstofinjectie Systeem. Het kan zijn de één van de componenten even hapert of wat vuil is (bv. thermostaat, gasklep, lambdasonde), maar koude motor vraagt meer brandstof, dan moet er door de gevraagde lambdawaarde ook meer lucht aangevoerd worden, en dan heb je ook even wat meer toerental).
De MaxSYM's 600 hebben daar minder problemen mee, maar ik denk dat het gewoon aan de fabrieksafstellingen van de ECU ligt.
Maar normaal moet dat hoger stationnair draaien, weggaan als je motor op temperatuur is, maar bij extreme lage temperaturen, hebben de oudere 400ers daar iets meer problemen mee. Je ziet ook dat de temperatuur van het koelwater nauwelijks tijd heeft om te stijgen, de thermostaat die in dat koelwater steekt is één van de bepalende elementen van het EFI.
Ik zou me er niet teveel problemen over maken, of misschien in de wintermaanden bij extreem lage temperaturen de radiator wat meer afdekken, maar wel opletten dat je koelstoftemperatuur niet te fel gaat stijgen en in het rood komt.
Dit zijn truuks die men vroeger toepaste met oude atmosferische dieselwagens..
Succes.