Maar even serieus een schotten demper wil je niet doorboren daar loopt hij niet beter op.
Ik heb nog een paar dempers liggen van mijn oude VT500c dat zijn relatief universele "open" slash cuts die mag je best ophalen voor een symbolisch bedrag als het past. (zouden zo op je uitlaat bocht moeten kunnen passen... als de diameter ongeveer hetzelfde is)
De popnagels uitboren en de demper eruit trekken, gaat niet makkelijk, tenminste bij een 1400 zaten ze aardig vast. Kan je evt nog een ander plaatje maken dan ziet het er nog origineel uit.
Je moet gewoon de uitlaten er even onderweg halen, popnagels losboren, dan het binnenwerk eruit trekken en direct achter de eindkap het buisding af flexen, dan alleen de eindkap terug plaatsen en weer vastzetten met popnagels en klaar,
Tijdens het verwijderen van dat binnenwerk, dat binnenwerk verwarmen met een gasbrander, dat laat dat makkelijker los, en ik heb ze eruit gehaald met een 32 mm naaldlagerslagtrekker, dat was 20 minuten per uitlaat.
Warm stoken
Slagtrekker erin en dit eruit tikken.
Dan hou je dat over
Rechtopstaande delen eraf flexen, en kap terug plaatsen, en klaar
Ik heb mn demper in zn geheel ingekort, achteraf allemaal wat teveel vh goede.
Hij was al goed te horen maar nu helemaal. kan hem eigenlijk niet voor woon werk verkeer gebruiken, ivm starten in de straat om half 7 sochtends...
Ik vindt het geluid wel mooi maar probeer toch op goede voet te blijven met de buurtjes.
Dat heb ik gehad bij een VS 750, maar zoals ik hierboven omschrijf ga ik s morgens om ca 05 uur gewoon naar mijn werk, als je rustig rijdt, en vs zijn geen buikschuivers, valt dat best mee. Daarnaast werken de buren ook.