Menu Garmin 2610

halflive

MF fossiel
Donateur
9 apr 2004
35.189
9.405
Purmerend
Ik heb een oude Garmin 2610 overgenomen/gekregen.
Nu weet ik wel, het is een oud ding, niets waard en je hebt veel modernere. Maar ik ben geen gadget mens en vind het rommelen met zo'n oud ding wel grappig. Een beetje de Sammie in mij vertroetelen.
Daar staat een kaart op van 2009, niet heel recent dus. En ik kan geen adressen of postcodes invoeren. Dat zit gewoon niet in het zoekmenu. Alleen plaatsnamen. Kaarten vervangen lukt intussen. Ik heb er al verscheidene geprobeerd. Omdat ik er van uit ga dat het menu zich aanpast aan het detail van de kaart ben ik steeds kleiner gegaan.
Voordat ik een grotere CF kaart ga kopen. Klopt mijn veronderstelling?
Of kan, moet ik het menu item "adres" toevoegen in het besturing systeem?
 
Je kunt osm kaarten gebruiken met de oude 2610 niet groter dan 2 gb.
Dat werkt gewoon goed ook de menu's etc. dus je kaart hoeft niet groter dan 2 gb te zijn .
Map "garmin'' met daarin het img bestand plaatsen en gaan met de banaan. sukses
 
Heb je deze optie niet?
IMG_0116.jpg


Als je daarop klikt (of kan klikken) krijg je onderstaand venster. Je kunt dan op huisnummer en straat zoeken, maar het is handiger als je ook de plaatsnaam opgeeft. Daar gebruik je het bovenste vakje voor (waar nu "Netherlands" staat). Niet erg intuïtief, ik moest zelf ook even zoeken voordat ik het door had.

IMG_0117.jpg


Als je de eerste optie ook al niet hebt, welke kaart staat er dan op? (en hoe kwam die erop?)
 
Ik heb heel beperkte zoek
opties
 

Bijlagen

  • IMG_20210921_205916621_MP.jpg
    IMG_20210921_205916621_MP.jpg
    266,1 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20210921_205941149.jpg
    IMG_20210921_205941149.jpg
    318,6 KB · Weergaven: 12
Da's vreemd, "CN" suggereert dat het om de City Navigator gaat, maar die kan nooit van 2021 zijn. De 2610 kan niet de NT- of NTU-versie van de CN aan, alleen de versie zonder die letters. De laatste daarvan is van 2009 (en heeft als copyrightjaar 2008)...
 
Ik heb een aantal kaarten geprobeerd. Downloaden als kaart en direct met de kaartlezer op de Kaart plaatsen. Ik kan niet met de kabel kaarten plaatsen. W10 ziet wel het toestel, maar ik kan het niet benaderen als schijfstation. Basecamp herkent de kaarten wel. Sommige kaarten pas nadat ik ze eerst door het JaWaVe tool getrokken heb
 
Dat klopt, de 2610 is niet benaderbaar als een USB-schijf. De CF-kaart wel als je hem in een kaartlezer stopt.
Een Openstreetmap-kaart zou moeten werken, op de mijne staat er ook een en daar kan ik gewoon in zoeken.
Laat het scherm alle straten in de omgeving zien?
 
Ja, als ik inzoom, maar ik denk alleen hoofdwegen. Ik zal eens een meer detailkaart zoeken. Ik heb van Userbeam wel een NL kaart gehaald maar die wordt door het toestel niet gelezen.
 
Ik heb het gevonden. Bij die oude Garmins mag het land niet in de bestandsnaam zitten. Het moet voor elk file gmapsupp.img zijn. Als je dat eenmaal weet zie je het ook op allerlei sites staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan