Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Niet de enige echte Audi,maar de enige echte NSUGaaf. Ik volg.
Lang geleden op een NSU treffen geweest. Toen enkele RO-80-s gezien voorzien van een Mazda wankelblok. Tussen deze motor en de originele halfautomaatbak zat een alu-adapterplaat ter waarde van 2500DM (deutsch mark, zeg maar de bitcoin in de koude oorlogtijd, toen de wereld nog overzichtelijk leek....). Gaaf dat blok, trillingvrij naar 9000tpm geloof ik.
Iig betrouwbaarder blok dan de ori nsu. Overigens, de RO-80 is en blijft voor mij de enige echte Audi. Zijn tijd helaas te ver vooruit.
Dat is inderdaad zo.Er werd een totaal nieuwe fabriek opgetrokken,een fortuin in de ontwikkeling en later in de lanceringscampagne gestoken (reporters van motortijdschriften van over de ganse wereld werden op kosten van de fabriek uitgenodigd)Er doen verhalen de ronden (broodje aap of écht...ik weet het ook niet) dat een massa aan onverkochte RE5 in de Chinese zee gedumpt werden of dienden als fundament van een later gebouwde fabriekshal...De tweede versie (RE5-A het zwarte model met de klokken , lichtunits enz. van de GT750 werd nog aangekondigd als extra produktie wegens de grote navraag.De meesten daarvan waren echter RE5-M die wegens onverkoopbaar werden omgestyled en zwart gelakt middels kits door de dealers destijds)Ik heb wel eens gelezen dat de RE5 Suzuki aan de rand van een faillissement heeft gebracht, en dat de GS750 hun redding is geweest.
Volgens mij zijn dit de 1e en de 2e:De tweede versie (RE5-A het zwarte model met de klokken , lichtunits enz. van de GT750 werd nog aangekondigd als extra produktie wegens de grote navraag.De meesten daarvan waren echter RE5-M die wegens onverkoopbaar werden omgestyled en zwart gelakt middels kits door de dealers destijds)
Hier een érg leuk filmpje over de ontwikkeling begin jaren '70 van de RE5...deel 2 kan je dan ook makkelijk vinden.
JA! Dat is het filmpje waardoor ik geintereseerd ben geraakt
En idd gelezen heb dat Suzuki met de RE5 op het randje van faillisement zat.
En hun eerste 4 takt goed jatwerk van Kawasaki was.
Interesant om te lezen en youtuben.