Met de motor naar Normandië

Bigbrother

MF'er
19 aug 2002
190
0
Mijn vrouw en ik willen deze zomer ( in juli) met de motor en aanhanger rondtrekken in Normandië. Heeft iemand hier ervaring mee. We zijn ook op zoek naar campings zodat we een trektocht kunnen plannen.

Wie heeft tips?
:} Bigbrother :]
 
Gebruik even de zoekfunctie. Topics genoeg hierover. Neem op de weg ernaar toe vanaf Duinkerken de kustweg naar beneden via Cap Gris-Nez en Cap Blanc-Nez. Door de Picardie naar Normandie, en genieten maar.................
 
Hello Bigbrother & wife,
Ik heb de camping Municipal in Arromanches als uitgangsbasis genomen. Gezellige niet te grote stad Bayeux dichtbij.
Arromanches is een mooi kustplaatsje met een "verplicht"museum over de daar aangelegde kunstmatige haven in 1945.
Begin de toeristische rit vanaf Le Treport en zak af via Etretat
 
Ik heb zelf ooit op de vrij sobere camping Municipal in Bayeux gezeten. Heeerlijk rustige camping op loopafstand van het centrum en de grote supermarkten. De weg erheen vooral de kleine weggetjes langs de kust nemen. Deze zijn zeer de moeite waard en je hebt er zeer mooie uitzichten langs de krijtrotsen. Ook de Pont de Normandie is een ervaring apart (rechts voorsoorteren bij tolpoorten want het is voor motoren gratis).

Filmpje van deze brug anderhalve week geleden:
 
Op die camping heb ik ook gestaan. Leuk voor de zuiderlingen: hij ligt aan de Rue d'Eindhoven. Die haven in Arromanches is overigens in 1944 aangelegd, daags na de landingen in juni.

Dit stukje Frankrijk doet heel erg Engels aan. Veel slingerweggetjes met heggetjes langs de kant. Leuk gebied voor een paar dagen. Daarna heb je alle oorlogsmusea wel gezien.

OJee
 
Op die camping heb ik ook gestaan. Leuk voor de zuiderlingen: hij ligt aan de Rue d'Eindhoven. Die haven in Arromanches is overigens in 1944 aangelegd, daags na de landingen in juni.

Dit stukje Frankrijk doet heel erg Engels aan. Veel slingerweggetjes met heggetjes langs de kant. Leuk gebied voor een paar dagen. Daarna heb je alle oorlogsmusea wel gezien.

OJee

Klopt ja...Eindhoven... Daar stond ik 27 jaar geleden ook al van te kijken toen ik er voor het eerst was. 25 jaar naderhand (met de motor in plaats van met mijn ouders in een stationwagon) herinnerde ik het me weer... en op de camping was niets verandert! Pefecte locatie als je niet veel wilt van een camping (en erg goedkoop, 7 euro per nacht ofzo).
 
Terug
Bovenaan Onderaan