Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moet je wel in 20 minuten boven zijn ..Ik doe dat met een FTP van 225 watt bij 65 kg (exclusief fiets). Dat is 0,0035 kW/kg.
Op mijn kentekenbewijs staat 0,18 kW/kg.
Dus dat moet met elke motorscooter ook kunnen.
Maakt niet uit, ik kom daar niet meer.Kies je moment om daar te rijden (er zijn ook rustige tijdstippen) of accepteer dat we de weg met anderen moeten delen. Is beter voor je bloeddruk...
Daar ben ik nog nooit geweest, jij wel?De Silvio?
Jawel, die in de Italiaanse provincie Berlusconi, ene Ruby (Karima al-M.) kon daar nog sterke verhalen over vertellen.Daar ben ik nog nooit geweest, jij wel?
Er is zo een regel die zegt dat je naar beneden moet gaan in dezelfde versnelling die je gebruikt om datzelfde stuk naar boven te rijden.Ja ik ben afgelopen zomer geweest. Heb een stuk of 10 a 15 bergpassen bereden in ruim 10 dagen, waaronder de Stelvio. Ik heb 460cc en het was meer dan genoeg vermogen voor mij en mijn bagage. En geloof me ik heb wegen bereden die veel steiler zijn dan die je in de Stelvio tegenkomt.
Ik maakte me meer zorgen om de weg naar beneden. Zorg ervoor dat je remmen in topstaat zijn!
Dat zou ik ook wel willen weten, de Volvo 340 met CVT had een "bergrem" die je kon inschakelen, maar dat heeft mijn scooter niet............. maar met een scooter is dat moeilijk aan te houden want het is een automaat.
Hoe heb jij dat ervaren? Kon je rekenen op motorrem of moest alles van de remmen komen?
Soms moet je zo langzaam rijden dat de koppeling inderdaad loslaat en je dus geen motorrem meer hebt. Als je niet oplet rol je daarna met 60 naar beneden terwijl je motor stationair draait. Het enige tussen jou en de railing/tegenligger is dan je rem. Als je toch gas geeft krijgt je motor en de hele overbrenging een klap. Stationair naar beneden rollen moet je proberen te voorkomen. Als het toch gebeurt, goed remmen bij de bochten (die zijn er gelukkig genoeg!) en daarna gasgeven zodat de koppeling weer aangrijpt.Er is zo een regel die zegt dat je naar beneden moet gaan in dezelfde versnelling die je gebruikt om datzelfde stuk naar boven te rijden.
Dus hoe steiler hoe lagere versnelling om voldoende motorrem te hebben.
Dat is voor een manuele bak maar met een scooter is dat moeilijk aan te houden want het is een automaat.
Hoe heb jij dat ervaren? Kon je rekenen op motorrem of moest alles van de remmen komen?