de glijlagers die rond je bigend zitten (die de zijdelingse speling opvangen) zijn van een "gele" legering...
bigend naar de klote, glijlagers ook naar de klote
Dat bevestigd zo'n beetje wat ik dacht ja. Das mooi klote.
Ik tref het toch niet met die dingen...
Iemand ervaring wanneer het nu tijd is om echt te stoppen met rijden en het blok open te halen? hoeveel km zou je nog kunnen doen zonder de kooi te slopen?
De zilveren deeltjes worden door magneetje aangetrokken.
De lijdingen lopen goed.
Bij de olie wissel controleer ik het gaasfiltertje ook wel even ja.
Ik heb het blokje bij Zot gekocht, dus als die er van overtuigd is dat het niets is ga ik niets open halen ook, laat ik het lekker hangen. Ik vertrouw er op.
Tja, het blokkie klinkt vrij rouw, maar dat doet ie al vanaf mijn eerste kilometer, het blijft een AC 1 pitter toch?
Al was me gereviceerde blokkie wel veeeel stillermaar dat was er ook een nieuwe lagertjes en zuiger.
Zijn de metaalkleurige delen magnetisch?
De bigendlager is een rollager, dus niets brons oid.
Zijn dit de enige stukjes die eruit kwamen? Wat zat er nog in je frame/ leidingen aan restanten van het oude blok??????????
Over dat blok hoef je je heel weinig zorgen te maken.
Das niet zo slim denk ik..Wat als je big-end lager het begeeft bij 6000 toeren?
Oliedruk controle lampjes zo'als jouw moderne R1 heb, heeft een XR niet. Maar op gevoel, vulling en druk naar de kop toe is de oliedruk nog in orde.
De bigendlager is een rollager, dus niets brons oid.
Tja, het blokkie klinkt vrij rouw, maar dat doet ie al vanaf mijn eerste kilometer, het blijft een AC 1 pitter toch?
Al was me gereviceerde blokkie wel veeeel stiller maar dat was er ook een nieuwe lagertjes en zuiger.
dat ziet er ook niet smullen uit...alhoewel ik het op een of andere manier mooi ingesleten vind ...
wat was er stukgelopen aan je vorige blok steven?...zit nu te denken wat er van dat spul is in het blok en kan niet veel bedenken...behalve idd die ringen van je bigend...en je smallend (maar daar zit ook niets in vlgs mij)
Klepgeleiders van brons. zie linkafaik heeft een xr niets in het smallend zitten...enige wat ik bij mn nieuwe drijfstang zag waren soort hoonsporen in het smallend...
verder..klepgeleiders van koper?...lijkt me stug...maar dat weet ik ook niet zeker..
Spreken we een keertje bij Amsterdam/haarlem af ofzow. Je zit toch iedere dag in haarlem? das redelijk in de buurt bij mij.Ik ben ervan overtuigd dat het blok goed was.
Hoe die nu is weet ik niet, maar als jij alles goed hebt gedaan mag er geen enkel probleem zijn. Ik heb er zelf zeker 5.000 probleemloze km. mee gereden.
Ik zou hem graag eens live horen om je uitsluitsel te geven.
Weet je nog dat stuk tandwiel wat door me carter heen stak? Nou.. datdat ziet er ook niet smullen uit...alhoewel ik het op een of andere manier mooi ingesleten vind ...
wat was er stukgelopen aan je vorige blok steven?...zit nu te denken wat er van dat spul is in het blok en kan niet veel bedenken...behalve idd die ringen van je bigend...en je smallend (maar daar zit ook niets in vlgs mij)
Weet je nog dat stuk tandwiel wat door me carter heen stak? Nou.. dat
Maar daar was dus een hoop alu bende van los gekomen, dat was allemaal al wel weer opgeruimd.
Ro, wat kan je btw vertellen over of die deeltjes door een magneer worden aangetrokken of niet?
1 Ik werk niet meer in Hillegom, maar bij breukelen.1 Spreken we een keertje bij Amsterdam/haarlem af ofzow. Je zit toch iedere dag in haarlem? das redelijk in de buurt bij mij.
2 Maar er kan nix fout gaan aan vastschroeven, frame schoonmaken en frame vulllen met olie (pompie ontluchten uiteraard...) toch?