MF “vergrijst”

1983, klopt wel zo’n beetje. Was hier de overgang van hardrock naar metal al was ik minder bezig met labels plakken op bandjes. En dan kwam zo in de loop van tijd alles wel voorbij, ook dus wat je nu als Avant-garde beschrijft.
Al zat ik meer in de hoek van Slayer (we hadden Haunting the Chapel al voor de release in bestelling staan in Amerika) Het vroege werk van Metallica, Venom, Destruction, Kreator, Testament, Helloween, Bloodcum, Annihilator, Kix en dan nog fucking vele anderen. Was wel vet en dat alles zonder hulp van het internet. Er was ook geen bibliotheek die het had. We hadden wel een hele goeie platenzaak.
Wij ook : platenzaak Tommy.
Gelijk ook samenkomen van meerdere stromingen van menschen,zoals Metals,Punks en New Wave.
Ging heel gemoedelijk destijds, veel meer saamhorigheid als vandaag de dag.
 
Tenzij het platgelopen paden zijn,en niks meer nieuws te melden hebben.
Bands beïnvloeden elkaar nou eenmaal en de een is, vind je, beter dan de ander. Ik vind, mijn mening dan wel opvatting, dat; Het tamelijk onnodig om over muziek een meningsverschil te hebben al zijn je argumenten nog zo sterk. Dat je er geintjes over maakt is een tweede.
Er moeten altijd kampen ontstaan, zo zielig.
Zo ging op gegeven moment heel die Avant-gardistische kant zeiken over het feitje dat kirk hammet zijn solo’s wel erg veel op pentatonische ladders leken. Kijk, als je dat als connaisseur niet mooi vind he, luister dan gewoon niet toch? Alsof je als veganist een BBQ-Grill restaurant binnenwandelt en gaat lopen zeiken dat ze alleen appelmoes voor je hebben, zo triest.

Dan kun je ook zeiken over dat de solo’s van kerry gestoeld zijn op Ebm7 and F7b9 akkoorden in Reign in Blood en die dan lichtelijk differentiëren naar Bbm7 and Gm7b5 bij de tempowisseling in het tweede stuk wat feitelijk jazz akkoorden zijn maar dan rechtstreeks aangesloten op de hoogspanningsleiding.
 
Mijn concessie, ik heb mijn Tuono verkocht omdat ik het allemaal een beetje te gek vond..
Het reed fantastisch maar paste niet meer bij mijn idee van motorrijden.

Rij nu een oudere Triumph allroad en heb daar veel plezier van.
Ik hou nog steeds van een potje knallen, maar stuk minder dan vroeger.
Zoals het andere soort knallen ook zeg maar🤣
Ik heb onlangs ook mijn tuono factory ingeruild en ben met mijn 63e op een ktm 1290 r superduke gestapt , wat maakt je oud/grijs ? Ik denk eerder thuis een oud zeurend wijf op de bank 🤣
 
Os het wellicht een idee om een poll toe te voegen over de leeftijd van één ieder?

Dan ontstaat er een beeld of het forum vergrijsd.
Aan de muziekstijl te zien loopt er hier wel wat ervaring rond ;)
Is het dan niet belangrijk om te turven wanneer we grijs werden?
Bij mij begon het op de schedel toen ik nog in de twintig was.

Ik weet niet wanneer het onder de schedelpan veranderd. Mentaal ben ik veel jonger dan fysiek.
 
Bands beïnvloeden elkaar nou eenmaal en de een is, vind je, beter dan de ander. Ik vind, mijn mening dan wel opvatting, dat; Het tamelijk onnodig om over muziek een meningsverschil te hebben al zijn je argumenten nog zo sterk. Dat je er geintjes over maakt is een tweede.
Er moeten altijd kampen ontstaan, zo zielig.
Zo ging op gegeven moment heel die Avant-gardistische kant zeiken over het feitje dat kirk hammet zijn solo’s wel erg veel op pentatonische ladders leken. Kijk, als je dat als connaisseur niet mooi vind he, luister dan gewoon niet toch? Alsof je als veganist een BBQ-Grill restaurant binnenwandelt en gaat lopen zeiken dat ze alleen appelmoes voor je hebben, zo triest.

Dan kun je ook zeiken over dat de solo’s van kerry gestoeld zijn op Ebm7 and F7b9 akkoorden in Reign in Blood en die dan lichtelijk differentiëren naar Bbm7 and Gm7b5 bij de tempowisseling in het tweede stuk wat feitelijk jazz akkoorden zijn maar dan rechtstreeks aangesloten op de hoogspanningsleiding.
Good taste.!!
Veel van m'n favo muziek, maar gezien m'n tinnitus kan ik hier niet meer lang op t gewenste volume naar luisteren.
Dit onderstaand daarentegen vind ik nog altijd n subliem album, dat onderhuidse ingetogen..
😉
1685866944766.png
 
Bands beïnvloeden elkaar nou eenmaal en de een is, vind je, beter dan de ander. Ik vind, mijn mening dan wel opvatting, dat; Het tamelijk onnodig om over muziek een meningsverschil te hebben al zijn je argumenten nog zo sterk. Dat je er geintjes over maakt is een tweede.
Er moeten altijd kampen ontstaan, zo zielig.
Zo ging op gegeven moment heel die Avant-gardistische kant zeiken over het feitje dat kirk hammet zijn solo’s wel erg veel op pentatonische ladders leken. Kijk, als je dat als connaisseur niet mooi vind he, luister dan gewoon niet toch? Alsof je als veganist een BBQ-Grill restaurant binnenwandelt en gaat lopen zeiken dat ze alleen appelmoes voor je hebben, zo triest.

Dan kun je ook zeiken over dat de solo’s van kerry gestoeld zijn op Ebm7 and F7b9 akkoorden in Reign in Blood en die dan lichtelijk differentiëren naar Bbm7 and Gm7b5 bij de tempowisseling in het tweede stuk wat feitelijk jazz akkoorden zijn maar dan rechtstreeks aangesloten op de hoogspanningsleiding.
Hier geen twee kampen, slechts een mening,wat ik wel of niet interessant vind.
Zeik ook niemands smaak af,haak gewoon af.
Daarintegen ben ik ook leip van oude Mike oldfield, fischerz, Alan parsons project veel oude disco en wat meer.
Ben wars van vooroordelen, speel bijna 40 jaar gitaar en bas.
Accoorden boeien mij weinig ,ladders evenmin, behalve zwak voor de chromatische ladder.
Autodidact, met wat onderlegging.
Met mijn huidige band gaat het invullen automatisch, valt altijd op zijn plek ,puur op gevoel en een rugzak vol met ervaring.
Gaat van blues,rock and roll punk over invloeden van voi vod,prong naar crossover trash/hardcore .
 
Terug
Bovenaan Onderaan