MF “vergrijst”

Gewoon met iemand praten. Als die persoon niet je buurman is, is het meestal echt trager dan bellen, appen of mailen.
Al die middelen voegen echt wel iets toe aan de wereld.
Al die middelen hebben echt wel nadelen in de wereld.
 
Om maar even iet nuttigs toe te voegen aan dit bejaarden met luierstopic: Nee ik doe niet meer zo raar als vroeger, ik pis niet meer in de plantenbakken binnen, steek geen vuurwerk meer af in een vakantiehuisje, warm geen spareribs meer op in de broodrooster en stook alleen bij hoge uitzondering nog een hele boom op in de open haard maar ik rij wel harder en beter dan vroeger en hebben de jonkies nog steeds moeite met mij bijhouden in een Eifel weekendje. Ik ben inmiddels grijs en kalend en dat alles op een bmw. Ik rij hem af tot op de draad want niemand wil hem ooit nog van me kopen met mijn rijgedrag :+
 
Volgens mij zit het grootste verschil in het aantal kilometers, niet zo zeer de leeftijd.
Ga je minder rijden, is je motorgevoel minder. Blijf je veel rijden, dan is het 'verval' relatief weinig.

Of door het verminderen van het reactievermogen lijkt het allemaal nog steeds snel te gaan O-)
 
Waarschijnlijk niet als ik de tekening van je band goed lees (niet echt tot de rand gebruikt?), je moet wel een graad of 40 met de vertikaal kunnen maken.
Rechts is net niet op de rand 5mm over geloof ik, links wel meer. Maar dan zit ik ik rechts 5 cm van de grond af en links 10-15cm. Rechtsom vind ik makkelijker.

Maar dan ben ik al aan het schrapen.
 
Ok, dan misschien wel!
Zegt wat meer denk ik.
ACABD152-15FB-4C65-998F-4E54209C488F.jpeg
B4B8BEEF-5909-46AF-B194-59B1338DB549.jpeg


Anders vraag ik het wel aan een collega van mij.
 
Zegt wat meer denk ik.Bekijk bijlage 1885822Bekijk bijlage 1885823

Anders vraag ik het wel aan een collega van mij.

Ik ben verbaasd dat rechtsom gemakkelijker is voor jou. Voor mezelf en anderen die ik spreek gaat linksom veel gemakkelijker. Heb zelf per ongeluk een kneedown gemaakt op een rotonde, waardoor mijn band aan de linkerkant tot aan de rand zit, maar rechterkant nog een centimeter of 2 _O-
 
Om maar even iet nuttigs toe te voegen aan dit bejaarden met luierstopic: Nee ik doe niet meer zo raar als vroeger, ik pis niet meer in de plantenbakken binnen, steek geen vuurwerk meer af in een vakantiehuisje, warm geen spareribs meer op in de broodrooster en stook alleen bij hoge uitzondering nog een hele boom op in de open haard maar ik rij wel harder en beter dan vroeger en hebben de jonkies nog steeds moeite met mij bijhouden in een Eifel weekendje. Ik ben inmiddels grijs en kalend en dat alles op een bmw. Ik rij hem af tot op de draad want niemand wil hem ooit nog van me kopen met mijn rijgedrag :+
En dit soort dingen...


full
 
Ik ben verbaasd dat rechtsom gemakkelijker is voor jou. Voor mezelf en anderen die ik spreek gaat linksom veel gemakkelijker. Heb zelf per ongeluk een kneedown gemaakt op een rotonde, waardoor mijn band aan de linkerkant tot aan de rand zit, maar rechterkant nog een centimeter of 2 _O-
Linksom is voor velen makkelijker, omdat je naar links de bocht beter kan afsnijden terwijl je gas bijgeeft. Naar rechts moet je de juiste snelheid veel nauwkeuriger inschatten.
 
Ik zit juist naar rechts eerder met de knie aan de grond; de meeste snelweg afritten gaan naar rechts. Mooie lange doordraaiers waar je goed zicht hebt en knetterhard door kunt janken.
Zelfs op een oude BMW.
Mijn K100 heeft een geheel schuin afgesleten voetsteun rechts en ik heb zelfs een koffer met een slijtgat.
Met de K13r ligt de snelheid trouwens wel hoger in dezelfde bochten want die is heel anders wat gewichtsverdeling, vering en stuurkarakter betreft.
 
Ik vind links-om toch echt makkelijker, zeker als ik alleen rij.... Dan plakt die bak toch wat beter aan het asfalt en gaat hooguit het voorwiel een beetje schuiven...
 
Uhm zit momenteel in Frankrijk, en hoorde van de buren dat er een aangetekende brief was aangekomen, maar niemand kon hem in ontvangst nemen..
Kijk volgende week wel hoe duur hij is...
Wheely niet mijn ding...
200 + op de nederlandse snelweg ..nope
Maar rij nog steeds de schaamrandjes er graag af...
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt
Je wordt oud omdat je stopt met spelen
 
Privé snap ik dat. Zakelijk is dat vaak erg onhandig omdat iemand met een direct antwoord vaak weer meteen verder kan en anders moet gaan zitten wachten tot het het prinsesje behaagt om antwoord te geven. Plus dat je daarmee ook nogal de indruk wekt dat je helemaal niet aan het werk bent en je met een belletje je jezelf betrapt voelt.
-1
Een mailtje verplicht de vragensteller even na te denken en te formuleren.
Ėėn op vier bedenkt dan wel iets anders; probleem opgelost.
Alle informatie rond de vraag staat dan ook zwart op wit, tijdwinst voor het vervolg,als er nog meer vragen komen.
Verder kan ik er dan aan werken als het mij uitkomt wat efficienter is; als jij daaruit opmaakt dat ik dan niks aan het doen ben zegt dat ook iets over hoe het bij jouw werkt Mike :+
Als het een complexe vraag is met uitgebreide uitleg en aanschouwelijke problemen loop ik liever even mee spaart beide tijd.
Bellen is alleen voor vragen als "heb je gezien dat er vlaai bij de koffieautomaat staat?"
 
BMW G310R met Dunlop Mutants
Dacht al zoiets, zelf zou ik daar (tegenwoordig, oude man) geen kneedown bij grote hellingshoeken mee durven. Op mijn vorige motor, Husqvarna 701 op Continental TKC80, leek me dat bv. ook niet verstandig. Op jouw leeftijd had ik dat waarschijnlijk wel gedaan, maar toen viel ik erg vaak.
 
Ik heb nooit spoed, en dat gaat allemaal sneller dan gewoon met iemand praten?

Vast niet.
Als je in dezelfde tijdzone zit wel ;)
Een deel van mijn collega's liggen nu nog te maffen en voor het andere deel zit de werkdag er al weer zo'n beetje op dan is e-mail toch een uitkomst.
 
Vergrijzen valt bij mij wel mee 62 en nog iedere dag op de woon/werk/weekend. Wat wel tegen valt is als iemand een vraag stelt op dit forum soms letterlijk afgeblaft word en eigenlijk niet welkom is op dit forum het gaat hier om een handjevol personen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan