MF-ers in Ede Deel 18

Welkom Henri.
hopelijk veel veilige kilometers met je mooie motor.
Inderdaad prachtige kleur!
 
*O* *O* *O* Welkom Henri *O* *O* *O*

Vanmorgen had ik weer een witte motor i.p.v. een blauwe. Mijn volgende motor moet toch echt zadelverwarming hebben. Het was nu toch echt wel brrrrrr
 
Jaja het gaat nog eens druk worden hier ;)

In afwachting van het mooie weer ben ik maar zo druk mogelijk aan de gang de eigen stal aan 'brommerts' weer fatsoenlijk aan de gang te krijgen.

mijn scooter had besloten tanden te poetsen:
full


en toen ik de ketting van de offroad ging vervangen bleken de achterbrug lagers er toch ook niet meer zijn fijn aan toe te zijn.

full


de achterbrugbout wou NIET los dus toen moest de schokdemper via de bovenkant eruit :/
dan ben ik ook zo een l*l dat ik het netjes wil hebben dus een complete revisieset er in gezet alles ingevet en een uur bezig geweest het achterlicht terug aan te sluiten ( nieuw stuk kabelboom) aangezien de draad op een aantal stukken gebroken was.

voor meer info zie ↓
 
daarvan zijn ook aan weerszijde de naaldlagers helemaal aan poep gelopen.
ik hoor niet zo denderend met mijn rechteroor en een slijpend geluid komt vaak van de poelie/vario/koppelingsverhaal waar ik vanalles mee geprobeerd heb en het ook soms minder leek te zijn maar dat heeft dus de hele tijd de daadwerkelijke oorzaak voor mij verstopt gehouden.
op de bovenste as zit het achterwiel en op de onderste as de koppeling waar de riem overheen loopt, wat de meeste mensen wel kennen van scooters.
maar vandaag gisteren/dinsdag ;) het laatste asje binnengehad, dus kan hem weer in elkaar zetten.
 
daarvan zijn ook aan weerszijde de naaldlagers helemaal aan poep gelopen.
ik hoor niet zo denderend met mijn rechteroor en een slijpend geluid komt vaak van de poelie/vario/koppelingsverhaal waar ik vanalles mee geprobeerd heb en het ook soms minder leek te zijn maar dat heeft dus de hele tijd de daadwerkelijke oorzaak voor mij verstopt gehouden.
op de bovenste as zit het achterwiel en op de onderste as de koppeling waar de riem overheen loopt, wat de meeste mensen wel kennen van scooters.
maar vandaag gisteren/dinsdag ;) het laatste asje binnengehad, dus kan hem weer in elkaar zetten.
En, heb je hem al af? Het was gisteren prima weer om te rijden.
 
Ik heb de scooter nog niet af, wel deels terug in elkaar, maar zonder achterwiel rijd ook niet fijn.
1 dag ziek geweest en een dag naar de Ikea, wat voor sommigen misschien wel bijna hetzelfde is ;) .

afgelopen week een keer heerlijk verdwaalt met de blackbird en weer nieuwe weggetjess ontdekt binnen een straal van 20 km van Ede.
ik zal er binnenkort voor gaan zitten een route te maken en dan een keer een datum te prikken zodat er een ritje gehouden kan worden.

maar maak wel eerst de scooter af ;)
 
Kijk, dat komt snel dichterbij! gaat het allemaal goed op de weg? Succes!

Kan beter, maar volgens mij leer je het pas echt door veel en vaak te rijden. Ik hoop dat het goed genoeg is. Het kriebelt behoorlijk nu het beter weer wordt :) Arnhem-Zuid ken ik inmiddels op mn duimpje, terwijl ik na het examen er waarschijnlijk zelden nog kom...
 
leuk en goed leren rijden is vanuit Arnhem richting duitsland gaan richting de eiffel :) :Y

*O* Scooter *O* zit weer in elkaar , STIL dat die is niet normaal, minder herrie als wanneer ik (voorheen) mijn oordoppen in heb.
Als het nu verder gewoon heel blijft ga ik hier nog HEEL veel plezier van hebben weet ik al :9
 
Laatst bewerkt:
Bij deze nodig ik de bezoekers van dit topic uit om een ritje met elkaar te maken.
deze datum kan niemand, dus even verder lezen wanneer de rit wel gaat komen.


hopelijk snapt een ieder waarom een zondag hiervoor uitgekozen word en is dat voor niemand een probleem.
als men liever een andere dag heeft hoor ik dat graag, een reden hoeft niet, voor hetzelfde geld heeft iedereen hier woensdagmiddag of avond vrij he, wie niet vraagt wie niet weet .. ofzo.

Vertrektijd voor de rit wou ik op 13:00 houden, dan kan er vanaf 12 uur verzamelt worden.
koffie en koek word voor gezorgd.

De route die ik net even geknutseld heb is deze :
Google Maps

wel wat kort dus we kunnen uitbreiden daarop, maar meer als 10 punten pakt google maps toch niet.
het dubbele qua afstand lijkt me goed te doen.

omdat het een gezamelijke rit betreft stel ik voor dat er minimaal 5 personen mee gaan in totaal en mocht er heel veel animo zijn dat we de groep niet groter dan 12 maken, daarna opsplitsen en werken met 2 voorrijders.
qua tempo lijkt het me logisch dat het de eerste rit eerst gewoon gaat om het kennis maken en op de motor te genieten van het feit dat we in Nederlands mooiste provincie wonen 8-)

ik zie de ideeën en aanmeldingen graag hier verschijnen :)
 
Laatst bewerkt:
Leuk! Mocht ik slagen 23 maart, dan ga ik eerst op zoek naar een mooie tweewieler. Ik ben enthousiast, maar 3 april komt denk ik net wat te vroeg. Agenda heb ik even niet bij de hand, maar als 3 april nog vrij is dan vind ik het zeker leuk om kennis te maken bij de koffie/koeksessie :)
 
je kon toch ook meerijden met iemand meen ik ?
sowieso een bakje koffie komen doen en de anderen ontmoeten is ook leuk he.
als mijn vriendin meerijd zit zij gelijk op de enige motor waarmee ik iemand achterop mee kan nemen.
mocht tegen die tijd mijn xj lopen dan kan je daarmee wel achterop, doe ik wel eerst even testen, 30 jaar oude schokdempers...

komt wel goed ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan