MF-ers in Ede Deel 18

Poaaaahhh dikke fiets man! Echt een pracht ding. Rijden ook nog eens erg goed heb ik begrepen.

Ik heb inmiddels na de triumph tiger een tuono v4 gehad maar dat kwam echt niet goed op de openbare weg! Dus ik heb nu vorige week maar een Yamaha xsr900 aangeschaft... Pas beter bij die trage ouwe mannen rijstijl van mij 😇
Dank! Tot nu toe ben ik er echt super tevreden mee. Rijdt inderdaad heel fijn. Tuono V4 is inderdaad erg pittig voor de openbare weg. XSR900 rijdt ook prima, toch?
 
Dank! Tot nu toe ben ik er echt super tevreden mee. Rijdt inderdaad heel fijn. Tuono V4 is inderdaad erg pittig voor de openbare weg. XSR900 rijdt ook prima, toch?

Ja zeker die xsr rijd prima 👌.
Heel veel heb ik er helaas nog niet mee gereden maar dat gaat wel goed komen vanaf zondag knapt het weer flink op!
 
Accu ingebouwd en de Harley loopt weer,nu wil ik bij m'n zijspan de inlaat rubbers vervangen,heb ze al een tijdje in huis,maar kan ze nergens meer vinden,heb ze waarschijnlijk in een doosje,in een doos en weer in een andere doos gelegd om ruimte te besparen,dus alle dozen maar eens op z'n kop zetten en hopen dat ik ze weer vind.
 
Hier ook maar eens melden. Een jaar geleden verhuist vanuit Rotterdam naar Ede. We hebben een huis in Bennekom gekocht wat met een maandje of 4 gereed moet zijn. Toen ook maar weer een motor gekocht omdat de omgeving zo aantrekkelijk is. Een Honda Varadero uit 2009 compleet uitgevoerd met alles wat ik nodig heb. Ik gebruik nu de telefoon voor sporadische navigatie, maar wil eigenlijk nog wel een Garmin of TomTom voor de langere routes. Helaas nu herstellende van een pols operatie maar hoop over een paar weken weer ongehinderd te kunnen rijden. Natuurlijk nog even een plaatje van de Fiat Multipla onder de motoren :) Dit is mijn tweede Varadero. Hiervoor eigenlijk altijd super sports gereden.
8DB88ACC-7E90-426C-8FFB-1CF328C2ED7B.jpeg
 
Hier ook maar eens melden. Een jaar geleden verhuist vanuit Rotterdam naar Ede. We hebben een huis in Bennekom gekocht wat met een maandje of 4 gereed moet zijn. Toen ook maar weer een motor gekocht omdat de omgeving zo aantrekkelijk is. Een Honda Varadero uit 2009 compleet uitgevoerd met alles wat ik nodig heb. Ik gebruik nu de telefoon voor sporadische navigatie, maar wil eigenlijk nog wel een Garmin of TomTom voor de langere routes. Helaas nu herstellende van een pols operatie maar hoop over een paar weken weer ongehinderd te kunnen rijden. Natuurlijk nog even een plaatje van de Fiat Multipla onder de motoren :) Dit is mijn tweede Varadero. Hiervoor eigenlijk altijd super sports gereden.Bekijk bijlage 1748743
Welkom! Bennekom is zoooo leuk! Ik kom zelf uit Delft en helaas in Ede (Rietkampen) beland -O-

Ik kom je vast nog wel eens tegen, want we wonen eigenlijk in Bennekom (sporten, boodschappen, etc etc)
 
@ Varadero is Multipla
Valt toch nog wel ietsje mee?? Het kan veel erger. De Honda Pacific Coast is de echte Multipla.:X
Doet pijn aan de ogen. Veel bergruimte, dat dan weer wel.

@ helaas Rietkampen
Daar heb ik ook een tijdje gewoond.
Nooit naar m'n zin gehad in die achteraf-wijk. Nu woon ik (gelukkig) weer in 'gewoon' Ede.:t

@ laatste boutjes
Met een half uurtje sleutelen ben je er weer klaar voor.:9
 
@ helaas Rietkampen
Daar heb ik ook een tijdje gewoond.
Nooit naar m'n zin gehad in die achteraf-wijk. Nu woon ik (gelukkig) weer in 'gewoon' Ede.:t
Dan zijn wij het eens dat we het nooit eens zullen worden over dat Ede niks aan is en ben ik wat dat betreft blij dat ik in die achteraf-wijk (lees: bennekom-noord) woon. :t
 
Laatst bewerkt:
@ Varadero is Multipla
Valt toch nog wel ietsje mee?? Het kan veel erger. De Honda Pacific Coast is de echte Multipla.:X
Doet pijn aan de ogen. Veel bergruimte, dat dan weer wel.

@ helaas Rietkampen
Daar heb ik ook een tijdje gewoond.
Nooit naar m'n zin gehad in die achteraf-wijk. Nu woon ik (gelukkig) weer in 'gewoon' Ede.:t

@ laatste boutjes
Met een half uurtje sleutelen ben je er weer klaar voor.:9
Touché. De Pacific Coast is ook een aparte. Ik heb inmiddels de leeftijd dat ik me niet meer zo druk maak over hoe de motor er uitziet. Maar ben dol op de Varadero. Kan ermee lezen en schrijven. En daarnaast redelijk bulletproof. Ik hoop hem ooit te vervangen voor een nieuwe Africa twin. 🤩
 
Touché. De Pacific Coast is ook een aparte. Ik heb inmiddels de leeftijd dat ik me niet meer zo druk maak over hoe de motor er uitziet. Maar ben dol op de Varadero. Kan ermee lezen en schrijven. En daarnaast redelijk bulletproof. Ik hoop hem ooit te vervangen voor een nieuwe Africa twin. 🤩
of gewoon in een groep gaan rijden waarin iemand het oude model Caponord heeft , ben jij opeens onzichtbaar ;)

maar blok van de vtr F in grove lijnen dus prima :t

p.s mocht iemand zich afvragen wat ik in hemelsnaam met zo een oude oliespuit aanmoet ( ik tot kort geleden eerlijk gezegd ook ) ,
de youtuber Chrisfix had zijn eigen kruipolie gemaakt die hij ideaal vond, uit mn hoofd 50/50 (anders gewoon even proeven na mengen ;) ATF olie en Aceton.

Of dat door 'doorslag :P ) ' heeft gegeven weet ik niet maar het zat enorm vast, ik doe bouten dus alleen nog maar loshalen met die kruipolie , op Vrijdagen als het af en toe hagelt en koud is en ik een kudt humeur heb :)
 
Laatst bewerkt:
Nog steeds lekker druk hier zie ik. Geintje.. Zat voor het eerst sinds maanden weer eens op MF 😊
 
Ooit met het Ede topic gestart vlgs mij en ik zie nog een paar oudgedienden hier in de gauwigheid. Rij nog steeds motor.. Ducati Multistrada Enduro 1260.
 

Bijlagen

  • IMG-20220418-WA0006.jpg
    IMG-20220418-WA0006.jpg
    215,6 KB · Weergaven: 7
Ooit met het Ede topic gestart vlgs mij en ik zie nog een paar oudgedienden hier in de gauwigheid. Rij nog steeds motor.. Ducati Multistrada Enduro 1260.
Ik wilde zeggen, mooie fiets, maar ja... Stukgati hè? :P

Verder....het is aardig uitgestorven hier in dit topic helaas.

Vandaag lekker ritje gereden, geen Edenaar op de motor getroffen behalve mezelf. ;)
 
Ik wilde zeggen, mooie fiets, maar ja... Stukgati hè? :P
Dat stukgati is al zo oud als de bekende weg naar Rome.. Vroegerrrrr.. Was dat ehhhh wel eens ja.
Tegenwoordig.. Ook wel eens net als bij elk merk denk ik.
Maar in de 44 jaar dat ik nu motor rij is de Enduro 1200 eerst en nu de Enduro 1260 wel de aller fijnste motor ooit die ik gereden heb.
Afgelopen Maandag nog met 24 Multistradaas onze Openingsrit gedaan van Multistrada Nederland.
 

Bijlagen

  • DSC_7146.JPG
    DSC_7146.JPG
    540,9 KB · Weergaven: 10
Dat stukgati is al zo oud als de bekende weg naar Rome.. Vroegerrrrr.. Was dat ehhhh wel eens ja.
Tegenwoordig.. Ook wel eens net als bij elk merk denk ik.
Maar in de 44 jaar dat ik nu motor rij is de Enduro 1200 eerst en nu de Enduro 1260 wel de aller fijnste motor ooit die ik gereden heb.
Afgelopen Maandag nog met 24 Multistradaas onze Openingsrit gedaan van Multistrada Nederland.
Gaaf man! 💪
 
Ik wilde zeggen, mooie fiets, maar ja... Stukgati hè? :P

Verder....het is aardig uitgestorven hier in dit topic helaas.

Vandaag lekker ritje gereden, geen Edenaar op de motor getroffen behalve mezelf. ;)
Ohhh stond nog tekst onder zie ik.. Aardig uitgestorven hier is vlgs mij al jaren zo. In het begin was het redelijk actief met soms een ritje. Hoe het de laatste tijd is gegaan?.

Ik rij weinig in deze regio overigens. Rij liever over de grens 🛂.

Afgelopen Februari motor in de Ford Transit gemikt en naar Spanje geweest. Week onder Barcelona.. Toen bij Granada de Sierra Nevada en later nog paar dagen Pyreneeën.

5400 km met de Ford Transit en gereden en 2000 km met de Enduro 1260.
 

Bijlagen

  • DSC_6658.JPG
    DSC_6658.JPG
    243 KB · Weergaven: 7
Ohhh stond nog tekst onder zie ik.. Aardig uitgestorven hier is vlgs mij al jaren zo. In het begin was het redelijk actief met soms een ritje. Hoe het de laatste tijd is gegaan?.

Ik rij weinig in deze regio overigens. Rij liever over de grens 🛂.

Afgelopen Februari motor in de Ford Transit gemikt en naar Spanje geweest. Week onder Barcelona.. Toen bij Granada de Sierra Nevada en later nog paar dagen Pyreneeën.

5400 km met de Ford Transit en gereden en 2000 km met de Enduro 1260.
Er is een keer een ede rit geweest, maar dat is meen ik ook al weer even geleden (voor corona).

Ik ga ook zeker 1x per jaar jaar de Duitse eifel. Nu ik koffers op de fiets heb, wil ik graag meer gaan kamperen. Alle kampeeruitrusting vorig jaar aangeschaft.
 
Er is een keer een ede rit geweest, maar dat is meen ik ook al weer even geleden (voor corona).

Ik ga ook zeker 1x per jaar jaar de Duitse eifel. Nu ik koffers op de fiets heb, wil ik graag meer gaan kamperen. Alle kampeeruitrusting vorig jaar aangeschaft.
Door corona idd minder gereden.
Camping.. Deedt ik vroeger ook vaak mede om kosten te besparen maar ook omdat ik het leuk vondt. Mits droog weer dan. 😊.

Laatste tien jaar rij ik het meeste met mijn vrouw achterop en deden we soms ook camping maar meestal wat goedkope hotels oid.
Omdat we nu de Enduro 1260 in de Ford Transit kunnen doen willen we nu wat meer weg en ook weer campings opzoeken eventueel.
Dus en wat vakantie houden zeg maar icm motorrijden.
Slapen achter in de Ford of kleine tent en het gemak dient de mens dus stoelen en tafel ect mee. Met alleen de motor op pad vindt ik mooier maar met duo erbij is het soms ook keuzes maken.

Hier de Ford en de Enduro 1260 op de camping afgelopen Februari in Spanje. Huisje gehuurd een week.
 

Bijlagen

  • DSC_6589.JPG
    DSC_6589.JPG
    499,6 KB · Weergaven: 13
het motorrijden heeft bij MC de kraats ook bijna 2 jaar op zn kont gelegen door Corona, lekker als je als clubhuis onder de horeca valt.
Maar de 1e woensdagavondrit is weer gereden, binnenkort maar weer eens een biertje gaan doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan