MF "Kop van Noord-Holland" Deel 69. Krijgen wij deze ooit nog vol?

Even een update. Ik ben even de zolder opgegaan en heb de trafo gelokaliseerd. De trafo zelf is alleen het probleem niet. Het is een 220-12v halogeen trafo met twee draadjes; een naar de spotjes die in serie staan en 1 gaat een wcd in. Punt is nu dat er gewoon geen spanning op het wcd staat. Bijgevoegde foto is van het wcd waar een zwarte en blauwe draad in gaan, op beide draden staat geen spanning (hoort het op beide of alleen blauw?).

Verder heb ik op elk ander punt in huis gewoon stroom, dus de stoppen zijn prima en ik zie die ronde puntjes in de stoppen er ook niet in zitten; deze zijn dus niet geklapt. Ik denk dat een wcd vervangen het niet oplost, aangezien er op die blauwe en zwarte draad geen spanning staat.

wcd.jpg
 
Eerste wat ik morgen ga doen is even checken of daadwerkelijk alle stoppen nog goed zijn (lees op internet dat het soms is dat één groep op één wcd zelfs kan zijn aangesloten) en dan checken of er spanning op staat. Nu even klaar mee en morgen weer een dag :) Mochten jullie tips hebben hoor ik dat heel graag!
 
Kreeg ook al tips in het (ver)bouwtopic. Paar dingen niet zo handig gedaan en moet ik morgen even doen; checken of trafo het doen met een verlengsnoer en aansluiten op een andere wcd. En even kijken of er spanning op wcd staat met schakelaar aan, aangezien ik denk dat de wcd alleen spanning krijgt met schakelaar aan en niet permanent voorzien wordt.

Heb er vrij beperkte kennis van, maar vind het leuke er juist aan dat door dit soort dingen zelf te doen ik meer kennis hiervan krijg. Nadeel is dat m'n halve zaterdag weg is... :)
 
Kreeg ook al tips in het (ver)bouwtopic. Paar dingen niet zo handig gedaan en moet ik morgen even doen; checken of trafo het doen met een verlengsnoer en aansluiten op een andere wcd. En even kijken of er spanning op wcd staat met schakelaar aan, aangezien ik denk dat de wcd alleen spanning krijgt met schakelaar aan en niet permanent voorzien wordt.

Heb er vrij beperkte kennis van, maar vind het leuke er juist aan dat door dit soort dingen zelf te doen ik meer kennis hiervan krijg. Nadeel is dat m'n halve zaterdag weg is... :)


Lekker zelf kutten met elektra. Een van de grootste oorzaken van woningbranden :P

:+
 
Kreeg ook al tips in het (ver)bouwtopic. Paar dingen niet zo handig gedaan en moet ik morgen even doen; checken of trafo het doen met een verlengsnoer en aansluiten op een andere wcd. En even kijken of er spanning op wcd staat met schakelaar aan, aangezien ik denk dat de wcd alleen spanning krijgt met schakelaar aan en niet permanent voorzien wordt.

Heb er vrij beperkte kennis van, maar vind het leuke er juist aan dat door dit soort dingen zelf te doen ik meer kennis hiervan krijg. Nadeel is dat m'n halve zaterdag weg is... :)
Er gaat een zwarte draad naar de wcd, dit suggereert inderdaad al dat de wcd geschakeld is, anders had het een bruine draad moeten zijn.
 
Er gaat een zwarte draad naar de wcd, dit suggereert inderdaad al dat de wcd geschakeld is, anders had het een bruine draad moeten zijn.
Heb (uiteraard) de schakelaar om moeten zetten en staat nu gewoon spanning op de wcd, dus daar is niets mis mee. Trafo ook aangesloten op haspel en dan doet ie het ook niet. Spotjes doen het wel, dus dan trek ik de conclusie dat de trafo kapot is :)

Straks even een nieuwe scoren en kijken of de boel dan weer werkt.
 
Ah wat leuk mensen, ik stel me even voor.

Jean, 37 jaar wijs, kom uit Alkmaar. Ik combineer het toeren graag met fotografie. Ik heb een jaartje mijn rijbewijs, dus ben best een n00b nog. Na vorig seizoen op een Hornet 600 S te hebben gereden heb ik deze in december ingeruild voor een Kawa Versys 650.

Wat een beste bike. Kijk zelf maar. Sjonge jonge.
IMG_20190105_120619.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welkom Jean. :W

Een Versys 650, het kleinere broertje van mijn 1000. Is die foto genomen in de Mare?
 
Ah wat leuk mensen, ik stel me even voor.

Jean, 37 jaar wijs, kom uit Alkmaar. Ik combineer het toeren graag met fotografie. Ik heb een jaartje mijn rijbewijs, dus ben best een n00b nog. Na vorig seizoen op een Hornet 600 S te hebben gereden heb ik deze in december ingeruild voor een Kawa Versys 650.

Wat een beste bike. Kijk zelf maar. Sjonge jonge.
Bekijk bijlage 1352057
Mooie fiets hoor!!
 
Heb (uiteraard) de schakelaar om moeten zetten en staat nu gewoon spanning op de wcd, dus daar is niets mis mee. Trafo ook aangesloten op haspel en dan doet ie het ook niet. Spotjes doen het wel, dus dan trek ik de conclusie dat de trafo kapot is :)

Straks even een nieuwe scoren en kijken of de boel dan weer werkt.
Verlichting weer in orde?
 
Terug
Bovenaan Onderaan