MF "Kop van Noord-Holland" Deel 69. Krijgen wij deze ooit nog vol?

Gezelschap voor de MT aangeschaft
PSX_20210823_223514.jpg
 
klein rondje Benelux gedaan.

en onderweg nog even brandertje getest.
 

Bijlagen

  • IMG_0210.jpg
    IMG_0210.jpg
    100,5 KB · Weergaven: 23
  • Leuk
Waarderingen: D-S
Nog steeds niet gereden 🙈
Michel had hem regelmatig mee en is er helemaal happy mee. Op dit moment staat hij bij een kennis die er knipperlichten en een contactslot op gaat zetten 😅. Daarna pak ik hem snel een keer.
 
na ruim 12 jaar en 77000km op de vtr te hebben getoerd,gereisd en circuit te hebben gereden is deze vrijdag op assen stukgelopen weet nog niet precies wat moet nog even kijken. en heb eigenlijk geen zin meer om te repareren dus volgende week proefrit maken op een triumph speed triple 1050 afgelopen weekend op een geleende speed striple gereden en dat beviel zeer goed
 
na ruim 12 jaar en 77000km op de vtr te hebben getoerd,gereisd en circuit te hebben gereden is deze vrijdag op assen stukgelopen weet nog niet precies wat moet nog even kijken. en heb eigenlijk geen zin meer om te repareren dus volgende week proefrit maken op een triumph speed triple 1050 afgelopen weekend op een geleende speed striple gereden en dat beviel zeer goed
Heb ik een tijd geleden ook een ritje op gemaakt, eentje uit 2005. Reed erg fijn moet ik zeggen!
 
na ruim 12 jaar en 77000km op de vtr te hebben getoerd,gereisd en circuit te hebben gereden is deze vrijdag op assen stukgelopen weet nog niet precies wat moet nog even kijken. en heb eigenlijk geen zin meer om te repareren dus volgende week proefrit maken op een triumph speed triple 1050 afgelopen weekend op een geleende speed striple gereden en dat beviel zeer goed
Ik heb twee Triumphs gehad, een Tiger en een Tiger Sport. Ze bevielen goed qua rijden alleen het gefluit van de 3 cilinder moet je wel van houden......
 
Ik heb twee Triumphs gehad, een Tiger en een Tiger Sport. Ze bevielen goed qua rijden alleen het gefluit van de 3 cilinder moet je wel van houden......
Is dat “gefluit” dan typisch een 3 cylinder eigenschap? Ik heb het bij mijn Tracer iig niet gehoord….ligt misschien ook aan de knalpot die eronder hangt….
 
Ik moet zeggen dat meer motoren het gefluit hebben, weliswaar in mindere mate maar het is er wel. Weer zo niet specifiek de types en merken. Mijn vriendin heb ik zo geconditioneerd dat ze bij een fluit zegt dat het een Triumph is :) maar merk dat als ik het geluid hoor maar de motor niet zie, dat ik er zelf ook wel eens naast zit haha.

En mij is tijdens het enige testritje dat ik op de speed maakte, het gefluit niet echt opgevallen. Is dat iets dat je na een tijdje echt gaat horen?
 
Dat fluiten is volgens mij gewoon je mechanisch aandrijving. Van onder andere rechte vertanding van diverse onderdelen. Het lopen van de lagers hoor je niet immers. Net zoals een kruk of nokkenas.
Koop dan een ducati:P
 
De Tracer 900 is ook een driepunter, en heeft bij lage toerentallen ook een fluit / gier toontje.
Bij hogere toerentallen wordt dit overstemd door het uitlaat en inlaat geluid.
Bij de Tracer wordt dit veroorzaakt door de rechte vertanding van de krukas naar de balansas.
Persoonlijk kan ik dit geluid best waarderen.

En zoals NOSfearatu het al zei, er zijn meerdere motoren die dat hebben, de R3 van mijn zoon een dikke 321cc 2 pitter heeft het ook in lichte mate.
 
dan ligt het vast aan me arrow demper maar geen gefluit hoge toon bij mijn tracer.

of me rechte vertanding naar de balansas is krom😜
 
Ik weet zeker dat het in de Tiger- maar ook in de Street zit, en dan met name de 1050 blokken. Volgens mij is het iets wat de Triumph ontwerper expres heeft gedaan als een soort van herkenbaar iets.
Ik heb de Tigers een jaar of 5 gereden en ik herken ze zelfs als ze op afstand langsrijden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan