MF-Oost # 161 - Waar topics wel 256 dagen oud kunnen worden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
En zo heeft een ieder zo zijn eigen manier om tegen het zoeken naar / kopen van een huis aan te kijken ;)

Als een ieder op dezelfde manier tegen dingen aan zou kijken zou het erg saai worden 8-)
 
En ook verkopers zijn natuurlijk niet verplicht om te zakken naar een prijs wat iemand anders er voor wil geven.


Voor wat betreft de taxatiewaardes: dit blijft altijd een indicatie.
De markt bepaalt uitendelijk de prijs.

Als het huis verkocht wordt voor 100.000,- is dat blijkbaar de waarde. De taxatiewaarde zou daar bij in de buurt moeten komen, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Het taxeren van een huis is geen wetenschap. :P
 
Laatst bewerkt:
En ook kopers zijn natuurlijk niet verplicht om te zakken naar een prijs wat iemand anders er voor wil geven.


Voor wat betreft de taxatiewaardes: dit blijft altijd een indicatie.
De markt bepaalt uitendelijk de prijs.

Als het huis verkocht wordt voor 100.000,- is dat blijkbaar de waarde. De taxatiewaarde zou daar bij in de buurt moeten komen, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Het taxeren van een huis is geen wetenschap. :P
:^ Ons huis is vooralsnog heel erg duur.... wil namelijk niet verhuizen O-)
 
En ook verkopers zijn natuurlijk niet verplicht om te zakken naar een prijs wat iemand anders er voor wil geven.


Voor wat betreft de taxatiewaardes: dit blijft altijd een indicatie.
De markt bepaalt uitendelijk de prijs.

Als het huis verkocht wordt voor 100.000,- is dat blijkbaar de waarde. De taxatiewaarde zou daar bij in de buurt moeten komen, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Het taxeren van een huis is geen wetenschap. :P


nee ze riskeren dat ze geen deal kunnen maken en wachten op iemand die er wel voor geeft, ken wel wat mensen die gewoon te veel betaald hebben en de hypotheek flink stuk onder water hebben staan, en de makelaar van toen weet van niks.

mensen zouden eens moeten realiseren dat een huis niet allen duurder ook minder waard kan worden, door de situatie die veranderd we gaan anders leven en stellen andere eisen aan een huis.

sommige mensen stoppen een keuken van 30K in een huis en denken dat 1:1 op te kunnen tellen terwijl je er zonder zonnebril niet naar kunt kijken zulke vloekende kleuren.
heb inmiddels wel genoeg grappige dingen gezien.

en die makelaars zijn bijna net zo erg als die banken.

maar ik hoop dat we nu eens beet hebben voor de juist prijs een leuk huis.
 
als het even kan :+


heb echt huizen gezien beneden zag het er wel aardig uit & aan de buitenkant ..
maar dan kijk je boven, brrrr..... serieuze vochtproblemen, oude ketels waar al meer dan 5 jaar niemand naar gekeken heeft. en er dan wel 3 K af willen doen !!

maar ook wel dat het op foto's wel aardig ruim eruit zag maar eenmaal binnen gewoon krap.
of gewoon heel veel werk wil je het op niveau kunnen brengen

dat je wel het nodige moeten doen heb ik wel ingecalculeerd.

Vochtproblemen en een ketel waar al 5 jaar niet naar gekeken is minder inderdaad. De meeste mensen die nu verhuizen hebben een huis gekocht in de tijd dat de huizen duurder waren, en hebben dus een hogere hypotheek. Wat dat betreft snap ik wel dat ze niet veel willen dalen met de prijs.

Daarnaast, dat niemand veel wil zakken blijkt een terugkomende trend, verwacht je er zelf niet teveel van dat mensen veel willen zakken?

Een 'huizenfotograaf' kan erg veel ruimte in een woning brengen inderdaad :+ een vriendin van mij heeft het huis ook te koop staan. Is een rijtjeswoning, maar op de foto's leek het wel een vila _O-
 
als het even kan :+


heb echt huizen gezien beneden zag het er wel aardig uit & aan de buitenkant ..
maar dan kijk je boven, brrrr..... serieuze vochtproblemen, oude ketels waar al meer dan 5 jaar niemand naar gekeken heeft. en er dan wel 3 K af willen doen !!

maar ook wel dat het op foto's wel aardig ruim eruit zag maar eenmaal binnen gewoon krap.
of gewoon heel veel werk wil je het op niveau kunnen brengen

dat je wel het nodige moeten doen heb ik wel ingecalculeerd.
kijk is bij een woningstichting
meestal goede huizen voor een redelijke prijs
 
als de waarde (sterk) daalt kan ik me voorstellen dat mensen wiens hypotheek onder water staat blijven zitten en kijken of ze versnelt kunnen aflossen, of hopen op een sukkel die verlieft word op een huis.

het % huizen in verkoop door scheiding, overlijden, financiële problemen zijn flink hoger.

wel blijf ik vinden dat huizen structureel te duur zijn in ons land en die zeepbel gaat een keer knappen, fijn dat het in het westen weer wat beter gaat, maar in onze regio geloof ik er niet zo in.

wat ik wel reëel vind bij onderhandelingen het normale verschil tussen tussen vraag en koop prijs daar moet je toch in de buurt kunnen komen.
maar een huis wat van de bank is of woningbouw ( ex huur ) denken van niet.

morgen is het zover, we gaan wel zien, kan zijn dat we met 2 min het al weten dat het niks word of juist wel, ik laat me verrassen.

snap wel dat mensen zo min mogelijk willen zakken, maar ze moeten wel reëel zijn en dat ontbreekt wel eens.

ben wel eens ergens wezen kijken, een huis tikje uitgewoond moest een nieuwe keuken in en badkamer moest opgeknapt worden en achterstalling schilderwerk, metselwerk was matig.
lekkage dak isolatie materiaal naar de knoppen, lekkages waren wel opgelost, maar ze zaten wat lager met de vraagprijs ( wat prima was ) maar toen ik de kosten van alles had berekend en heel veel zelf zou gaan doen kwam ik best een stuk hoger dan de marktwaarde

vraagprijs was een 179 K, het werk had ik op 35 K gezet vergelijkbare huizen deden een 190 a 200
toen ik die mensen dat voorhield ,, was het je moet er wel iets voor over hebben om er te mogen wonen met zo'n mooie tuin, de tuin was onder architectuur aangelegd, moet zeggen die was groot en echt mooi en smaak vol.

Die vrouw als of ik een oneerbaar voorstel deed, heb ze gezegd als je nou wat meer in het huis gestoken had en minder in de tuin , omdat je meer in je huis zit dan in de tuin.
ben lachend weggegaan en de makelaar bleef professioneel maar ik kon zijn gedachtes wel raden door zijn non verbale communicatie ,, staat nu met tussenpozen al 4 jaar te koop.
 
Ik ben het helemaal niet met je eens dat huizen te duur zijn. Het probleem zit niet in de huizen maar in het feit dat mensen veel te weinig eigen geld hebben. Jonge mensen geven geld uit als water aan allerlei vermaak en hebben geen of nauwelijks spaartegoed. Men denkt dat vrijwel alles te financieren is door leningen, en dat was ook wel een poosje zo. Relateer de huizenprijzen nu eens aan de kosten van bouwgrond, die in Nederland crimineel hoog zijn. De kosten van het bouwen zelf komen daar bij. Een hokje op 250 meter grond , tegen 300 euri de meter ( en dat is nog heel laag ingeschat, in het westen betaal je, en dan niet in Amsterdam of zo, gemakkelijk 400 euro de meter) , dan heb je al 75. 000 euro voor je grond.
Beetje bouwkosten er bij, notaris, leges, vergunningen en je bent zo aan een respectabel bedrag. Huizen worden afgeschreven in 30 jaar, dat is fiscale afschrijving, exclusief de grond.

Ik begrijp wel de frustratie van kopers, en de emotie van verkopers, maar feit blijft dat de markt voor huizen anders in elkaar zit dan die van auto's of motoren. Niemand kijkt gek op als er bij een auto van 10.000 euro verkoopprijs een bedrag van zeker tussen de 2000 en 3000 euro voor de verkoper in zit, maar waardebehoud en marktwaarde van huizen worden heel anders bekeken. En , makelaars hebben wel een mooi uniformpje aan, grijs pak en lichtbruine puntschoenen, maar het zijn gewoon geslepen verkopers. Dit heeft niet zoveel met motoren te maken, het dient slechts om aan te geven dat de markten en verkoopmethoden niet te vergelijken zijn. Een motor kost een wind en drie knikkers in vergelijking met een huis, en je bent er ook snel van af. Een huis is voor velen een veel angstigere aankoop.



als de waarde (sterk) daalt kan ik me voorstellen dat mensen wiens hypotheek onder water staat blijven zitten en kijken of ze versnelt kunnen aflossen, of hopen op een sukkel die verlieft word op een huis.

het % huizen in verkoop door scheiding, overlijden, financiële problemen zijn flink hoger.

wel blijf ik vinden dat huizen structureel te duur zijn in ons land en die zeepbel gaat een keer knappen, fijn dat het in het westen weer wat beter gaat, maar in onze regio geloof ik er niet zo in.

wat ik wel reëel vind bij onderhandelingen het normale verschil tussen tussen vraag en koop prijs daar moet je toch in de buurt kunnen komen.
maar een huis wat van de bank is of woningbouw ( ex huur ) denken van niet.

morgen is het zover, we gaan wel zien, kan zijn dat we met 2 min het al weten dat het niks word of juist wel, ik laat me verrassen.

snap wel dat mensen zo min mogelijk willen zakken, maar ze moeten wel reëel zijn en dat ontbreekt wel eens.

ben wel eens ergens wezen kijken, een huis tikje uitgewoond moest een nieuwe keuken in en badkamer moest opgeknapt worden en achterstalling schilderwerk, metselwerk was matig.
lekkage dak isolatie materiaal naar de knoppen, lekkages waren wel opgelost, maar ze zaten wat lager met de vraagprijs ( wat prima was ) maar toen ik de kosten van alles had berekend en heel veel zelf zou gaan doen kwam ik best een stuk hoger dan de marktwaarde

vraagprijs was een 179 K, het werk had ik op 35 K gezet vergelijkbare huizen deden een 190 a 200
toen ik die mensen dat voorhield ,, was het je moet er wel iets voor over hebben om er te mogen wonen met zo'n mooie tuin, de tuin was onder architectuur aangelegd, moet zeggen die was groot en echt mooi en smaak vol.

Die vrouw als of ik een oneerbaar voorstel deed, heb ze gezegd als je nou wat meer in het huis gestoken had en minder in de tuin , omdat je meer in je huis zit dan in de tuin.
ben lachend weggegaan en de makelaar bleef professioneel maar ik kon zijn gedachtes wel raden door zijn non verbale communicatie ,, staat nu met tussenpozen al 4 jaar te koop.
 
Laatst bewerkt:
Dion: gewoon een bod doen naar jouw budget... zo niet : NEXT!!

niet zo moeilijk doen... en er is geen enkel huis perfect ;)

zo denk ik er ook over,, dit kan/wil ik betalen en anders zoeken ze maar een andere gek.

het perfecte huis moet nog gebouwd worden.
ik weet dat je overal wel dingen moet doen dat is het ding ook niet.

Ik ben het helemaal niet met je eens dat huizen te duur zijn. Het probleem zit niet in de huizen maar in het feit dat mensen veel te weinig eigen geld hebben. Jonge mensen geven geld uit als water aan allerlei vermaak en hebben geen of nauwelijks spaartegoed. Men denkt dat vrijwel alles te financieren is door leningen, en dat was ook wel een poosje zo. Relateer de huizenprijzen nu eens aan de kosten van bouwgrond, die in Nederland crimineel hoog zijn. De kosten van het bouwen zelf komen daar bij. Een hokje op 250 meter grond , tegen 300 euri de meter ( en dat is nog heel laag ingeschat, in het westen betaal je, en dan niet in Amsterdam of zo, gemakkelijk 400 euro de meter) , dan heb je al 75. 000 euro voor je grond.
Beetje bouwkosten er bij, notaris, leges, vergunningen en je bent zo aan een respectabel bedrag. Huizen worden afgeschreven in 30 jaar, dat is fiscale afschrijving, exclusief de grond.

Ik begrijp wel de frustratie van kopers, en de emotie van verkopers, maar feit blijft dat de markt voor huizen anders in elkaar zit dan die van auto's of motoren. Niemand kijkt gek op als er bij een auto van 10.000 euro verkoopprijs een bedrag van zeker tussen de 2000 en 3000 euro voor de verkoper in zit, maar waardebehoud en marktwaarde van huizen worden heel anders bekeken. En , makelaars hebben wel een mooi uniformpje aan, grijs pak en lichtbruine puntschoenen, maar het zijn gewoon geslepen verkopers. Dit heeft niet zoveel met motoren te maken, het dient slechts om aan te geven dat de markten en verkoopmethoden niet te vergelijken zijn. Een motor kost een wind en drie knikkers in vergelijking met een huis, en je bent er ook snel van af. Een huis is voor velen een veel angstigere aankoop.


je heb gelijk de kosten grond, tekening architect, marge project ontwikkelaar staan niet in verhouding tot de kosten van de feitelijke bouw.

het vervelende van ons belasting klimaat dat sparen onaantrekkelijk gemaakt word de lage erg lage belasting vrije som spaargeld, en dat het spaargeld van je kinderen mee gerekend word bij het spaar geld van de ouders ! in andere landen moeten mensen een 10 a 20 % op tafel leggen anders mogen ze niet eens komen praten.

eigenlijk moeten ze tot een ton nergens over zeuren.

de prijs range van motoren is heel veel groter dan bij huizen.
1 K koop je al best wat leuks, terwijl de eerste beetje leuke nieuwe motoren snel een 7 K doen.

Makelaars doen niks anders dan autoverkopers of ander dure goederen & diensten.
en als je dat spelletje snapt en niet geïntimideerd raakt, hebben sommige moeite om in hun rol te blijven.
 
Laatst bewerkt:
Nou ja, het topic loopt iig wel weer een beetje..


:+


over een paar weken wil ik mn zadel opnieuw laten vullen daar kunnen we ook wel overgaan hebben :+

en het balshoofd van de GS word minder, kan ik dat nog stellen? of zal ik maar een nieuw monteren ?

onderwerpen genoeg.
 
Huizen in het oosten duur? Ik lach me gek om die prijzen, hier betaal je al 220k voor een 3 kamerappartementje :+
 
Huizen in het oosten duur? Ik lach me gek om die prijzen, hier betaal je al 220k voor een 3 kamerappartementje :+
:^
Heb in Utrecht "appartementen" gezien voor ruim een ton, maar dan heb je in totaal 30m2 woonoppervlak.

Dion, wees blij dat je in het oosten woont waar de prijzen laag zijn. En als het dan nog te duur blijkt is kopen blijkbaar (nu) geen optie. Dat is echt geen schande, een huis kopen is niet verplicht en ook geen heilig doel.
 
ik erken dat de prijzen hier lager zijn dan het westen, je kan concluderen dat het hier te duur is en in de randstad echt krankzinnig duur.

mijn ouders wonen in Amersfoort en we hebben er ook vrienden wonen dus we weten wel ongeveer wat voor een bezopen bedragen er neer geteld worden en iedereen doet het, want je heb weinig keuze als je er werkt en je sociale leven en familie en vrienden er ook zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan