MF-Oost #163 - 'De Tex is dood, lang leve de Shell'

Je mag de hele dag met niets anders bezig zijn dan extra centjes verdienen voor de aandeelhouders.
Wat denk je wel niet. Beetje lopen te interwebsen, schavuit. :P
 
Is er zoveel hier nog te doen.... :?

Net als opmerkingen van gepensioneerden dat ze niet snappen waar ze de tijd haalden om te werken... _O-

En nee, ik rij niet de hele rond op de motor maar ik maak me nuttig voor anderen, en uiteraard hang ik weleens op de bank zoals nu na een zware dag; oppassen op de kleindochter..:+
 
Toen ik net mijn rijbewijs had, had ik een soort vensterbank baantje.. goed betaald geen zak te doen. Dus veel MF-en. Werd de site ook geblokt door de systeembeheerder... die ik best vaak hielp met allerlei zaken. Was er snel weer af, anders kon ie zelf dozen gaan sjouwen de volgende keer.
 
Toen ik net mijn rijbewijs had, had ik een soort vensterbank baantje.. goed betaald geen zak te doen. Dus veel MF-en. Werd de site ook geblokt door de systeembeheerder... die ik best vaak hielp met allerlei zaken. Was er snel weer af, anders kon ie zelf dozen gaan sjouwen de volgende keer.

Vensterbankbaantje _O- _O-
 
Toen ik net mijn rijbewijs had, had ik een soort vensterbank baantje.. goed betaald geen zak te doen. Dus veel MF-en. Werd de site ook geblokt door de systeembeheerder... die ik best vaak hielp met allerlei zaken. Was er snel weer af, anders kon ie zelf dozen gaan sjouwen de volgende keer.
Ik heb vandaag een geranium dagje, niks doen en geld toe....toch geen weer om op de motor te rijden.
 
Jep, heerlijk op de bank, kijkende naar mijn nieuwe guilty pleasure: VisTV! :P

Maar na een maand niks doen, kan ik eigenlijk niet wachten om weer aan het werk te gaan :X
 
Vensterbankbaantje _O- _O-
Yep, mooi verhaal hoe 'vriendjespolitiek' werkt in een bedrijf. Er was eens een megalomane vestigingsdirecteur die een maatje promotie wou laten maken. Maar er was geen functie vacant, dus creëerde hij er een. Helaas vond het hoofdkantoor dat er dan ook een sollicitatieronde moest komen, Met 2 mensen van het hoofdkantoor in de sollicitatiecommissie. Lang verhaal kort, niet het vriendje maar ik kreeg de baan. Eerste maanden gingen best aardig tot de taken steeds meer werden overgeheveld naar het vriendje en ik uiteindelijk een mooi salaris, mooie auto en eigen kantoor had. Maar niets te doen. Ontslag genomen en naar aanleiding daarvan diverse excuusmails gekregen tot hoog uit de organisatie dat men wist van het 'wanbeleid' op de vestiging Enschede maar er helaas niets aan kon doen op dat moment |(
 
Jep, heerlijk op de bank, kijkende naar mijn nieuwe guilty pleasure: VisTV! :P

Maar na een maand niks doen, kan ik eigenlijk niet wachten om weer aan het werk te gaan :X
Ach het went na een jaar of zes wel..... of eigenlijk niet 😞
Al heb ik de ondergrens van VisTV nog niet bereikt 😝
 
Yep, mooi verhaal hoe 'vriendjespolitiek' werkt in een bedrijf. Er was eens een megalomane vestigingsdirecteur die een maatje promotie wou laten maken. Maar er was geen functie vacant, dus creëerde hij er een. Helaas vond het hoofdkantoor dat er dan ook een sollicitatieronde moest komen, Met 2 mensen van het hoofdkantoor in de sollicitatiecommissie. Lang verhaal kort, niet het vriendje maar ik kreeg de baan. Eerste maanden gingen best aardig tot de taken steeds meer werden overgeheveld naar het vriendje en ik uiteindelijk een mooi salaris, mooie auto en eigen kantoor had. Maar niets te doen. Ontslag genomen en naar aanleiding daarvan diverse excuusmails gekregen tot hoog uit de organisatie dat men wist van het 'wanbeleid' op de vestiging Enschede maar er helaas niets aan kon doen op dat moment |(

Wacht even, jij hebt dus een X-periode dik betaald zitten motor-forummen de hele dag en vervolgens heb je daar excuses voor gekregen? :o
 
Yep, mooi verhaal hoe 'vriendjespolitiek' werkt in een bedrijf. Er was eens een megalomane vestigingsdirecteur die een maatje promotie wou laten maken. Maar er was geen functie vacant, dus creëerde hij er een. Helaas vond het hoofdkantoor dat er dan ook een sollicitatieronde moest komen, Met 2 mensen van het hoofdkantoor in de sollicitatiecommissie. Lang verhaal kort, niet het vriendje maar ik kreeg de baan. Eerste maanden gingen best aardig tot de taken steeds meer werden overgeheveld naar het vriendje en ik uiteindelijk een mooi salaris, mooie auto en eigen kantoor had. Maar niets te doen. Ontslag genomen en naar aanleiding daarvan diverse excuusmails gekregen tot hoog uit de organisatie dat men wist van het 'wanbeleid' op de vestiging Enschede maar er helaas niets aan kon doen op dat moment |(

Zo te lezen zou daar zelfs een ambtenaar nog jaloers op zijn :+
 
Yep, mooi verhaal hoe 'vriendjespolitiek' werkt in een bedrijf. Er was eens een megalomane vestigingsdirecteur die een maatje promotie wou laten maken. Maar er was geen functie vacant, dus creëerde hij er een. Helaas vond het hoofdkantoor dat er dan ook een sollicitatieronde moest komen, Met 2 mensen van het hoofdkantoor in de sollicitatiecommissie. Lang verhaal kort, niet het vriendje maar ik kreeg de baan. Eerste maanden gingen best aardig tot de taken steeds meer werden overgeheveld naar het vriendje en ik uiteindelijk een mooi salaris, mooie auto en eigen kantoor had. Maar niets te doen. Ontslag genomen en naar aanleiding daarvan diverse excuusmails gekregen tot hoog uit de organisatie dat men wist van het 'wanbeleid' op de vestiging Enschede maar er helaas niets aan kon doen op dat moment |(
dan voel je ook niet happy als je zo op een zij spoor word gezet.....

tjonge, had het anders, zoontje van de baas moest en zou ICT chef zijn, maar kon er 3 x niks van, hij liet mij alles doen en zijn vader dik doen dat zijn zoon zo goed was ,, en ie de zaak kon overnemen en alles. maar bij het funtionering gesprek kon er niks bij was al heel goed betaald, had geen rotloon maar ook geen filmsterren salaris ,, en toen ik hem er aan herinner dat ik zijn werk erbij deed of zijn fouten recht trok was ie dat vergeten... heb hem toen flink hard op z'n bek laten gaan .. moest ik bij z'n pa komen dat ik toch hem overeind moest houden en waarom ik dat niet deed, heb hem gezegt als ie wil dat ik het werk van zoontje lief erbij wil doen wil ik ook wat van zijn loon hebben. nee dat kon niet het geld moest in de familie blijven , kon er een beetje bij krijgen maar dan mondje toe ,, dus ik ben gaan solliciteren en vertrokken ,, schijnt daarna best wel een pest benden geworden te zijn ..
 
dan voel je ook niet happy als je zo op een zij spoor word gezet.....

tjonge, had het anders, zoontje van de baas moest en zou ICT chef zijn, maar kon er 3 x niks van, hij liet mij alles doen en zijn vader dik doen dat zijn zoon zo goed was ,, en ie de zaak kon overnemen en alles. maar bij het funtionering gesprek kon er niks bij was al heel goed betaald, had geen rotloon maar ook geen filmsterren salaris ,, en toen ik hem er aan herinner dat ik zijn werk erbij deed of zijn fouten recht trok was ie dat vergeten... heb hem toen flink hard op z'n bek laten gaan .. moest ik bij z'n pa komen dat ik toch hem overeind moest houden en waarom ik dat niet deed, heb hem gezegt als ie wil dat ik het werk van zoontje lief erbij wil doen wil ik ook wat van zijn loon hebben. nee dat kon niet het geld moest in de familie blijven , kon er een beetje bij krijgen maar dan mondje toe ,, dus ik ben gaan solliciteren en vertrokken ,, schijnt daarna best wel een pest benden geworden te zijn ..
Welcome to the world !
 
Fijn toch dat we zo met elkaar omgaan -O-
Helaas ! De meeste managementfuncties zijn : chef van de bezemkast of eeuwige sollicitant. Cynisch , jawel. Ambitie om hogerop te komen is vaak gelijk aan trappen naar beneden. Het duurt even voor je daar achter bent , sommigen leren het nooit en krijgen een burn-out, sommigen weten het instinctmatig en stijgen tot het niveau van de eigen incompetentie. Survival of the meanest kun je ook zeggen.
 
Dat is wel heel cynisch inderdaad.
Ik denk dat het grootste deel van de mensheid best meevalt. De negatieve ervaringen onthou je alleen een stuk beter.
Ik probeer het altijd maar zo positief mogelijk te bekijken of naast me neer te leggen.
Het heeft mij ook enorm veel rust gegeven dat ik niet constant ergens iets van hoeft te vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan