MF Oost Topic 75 - "er is weer zoute zooi"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Checkin' in.

@All; thanx 8-)

@ Sleeër; Confucius had ook een fijne uitspraak. Wellicht ter inspiratie...[afbeelding]


Had toch andere ideeën van Confucius meer van dit soort dingen

Tzu Kung vroeg, "Is er één woord waarmee gedurende een leven lang in overeenstemming kan worden geleefd?"

Confucius zei, "Het is 'vergeving'. Wat u voor uzelf niet wenst, wens dat een ander niet."
 
Laatst bewerkt:
Had toch andere ideeën van Confucius meer van dit soort dingen

Tzu Kung vroeg, "Is er één woord waarmee gedurende een leven lang in overeenstemming kan worden geleefd?"

Confucius zei, "Het is 'vergeving'. Wat u voor uzelf niet wenst, wens dat een ander niet."
Dat waren veel meer woorden :+.
 
ik zal maar op houden dat de quote nogal stom is vanwege de vertalingsfouten.
Quote is al gevonden. Waarschijnlijk gebruik ik hem in mn scriptie, wat al flinke afmetingen krijgt.
 
Heb jij salomo nog gekend ??!

@blub: kom op, je kan betere grappen maken.


nah ,, maar heb wel wat filosofie gelezen van hem en een autobiografie , en andere wijsheden , hij was volgens mij een van de slimste gasten die ooit op de aardkloot rond gestiefeld heeft......
 
confucius ook, Lao tse ook. Salomon ongetwijfeld ook. Veel simpele, eigenlijk hele triviale, wijsheden. Zo moeilijk om om naar die regels te leven.
 
confucius ook, Lao tse ook. Salomon ongetwijfeld ook. Veel simpele, eigenlijk hele triviale, wijsheden. Zo moeilijk om om naar die regels te leven.


Ja en nee ,, onze maatschappij is er niet meer voor geschikt ,, maar de wijsheid zit zo ontzettend diep dat ik wel durf te denken dat de oorzaak van veel gezeik dat in zit....
maar dat is een discussie die hier niet thuis hoort ,, :] :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan