MF 't Gooi 159

Mag Zot t**ten :?

  • Tuulk

    Stemmen: 33 78,6%
  • Nope!

    Stemmen: 2 4,8%
  • Enkel z'n eigen

    Stemmen: 7 16,7%

  • Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
klopt juist daarom, die prijs kan hij niet veel mee, maar luisteren naar de speaker, info vragen en evt brengen en retouren of zelfs proefluisteren thuis bieden ze vaak wel aan voor dat bedrag...

Proefluisteren al gedaan op audio beurs, info kan ik zelf wel opzoeken. Brengen en retouren is om het even. Als het goed is hoef ik het niet te retouren. Verder is er ook geen enkele officiële dealer die deze speakers in NL levert alleen maar webshops die hier niet in de buurt zitten. Wordt dan lastig om de lokale economie te spekken.

Dus ja het is makkelijk zeggen van steun de lokale economie maar de praktijk kan vaak anders zijn.


Gaan we nu ook tegen iedereen hier in het topic zeggen dat ze motoren moeten gaan halen bij de dealer in hun eigen woonplaats of mogen we die nog wel ergens anders halen? :P
 
Laatst bewerkt:
Op zich is het slim om je lokale helden in leven te houden.
Al die grote internet bedrijven blijven maar uitbreiden terwijl ze dik verlies draaien. Hoe ze dat doen? Dikke investeerders met enorme buffers die flink onder de prijs gaan zitten en alle lokale concurrentie wegdrukken. Als dat gelukt is gaan de prijzen omhoog en ben je net zo duur als je lokale held uit. Alleen kan je dan niet lokaal meer een winkel instappen 😉
 
Ach internet en fysieke winkels zullen elkaar altijd in de weg zitten, daar gaat niets meer aan veranderen.
 
Begrijp me niet verkeerd, ik ben 100% voor lokale ondernemers. Maar dezelfde kwaliteit van bijvoorbeeld Spooks speakers kan je misschien (waarschijnlijk) lokaal niet vinden binnen je budget.

Als ik bijvoorbeeld toe ben aan een nieuwe tuinset kan ik die misschien bij X scoren. Maar dan heb ik net twee rotan tuinstoelen en dan ga ik waarschijnlijk al over budget. Of ik kijk rond op internet (in mijn geval, ik ga op MP op zoek naar iets nets) en dan heb ik een complete loungeset.

Het gevecht tussen online en lokaal snap ik, maar voor een groot deel van de mensen is het met een X-budget niet snel een optie om hetzelfde lokaal aan te schaffen. Dan kan je zeggen dan spaar je iets langer door en dan moet je volgende uitgave nog iets langer wachten...maar wie doet dat? Voor de ondernemers hier, als je iets moet hebben dat niet in jouw sector valt, of het nou een Playstation is of een nieuwe bedrijfsauto en je hebt nergens echt banden mee, koop je het nieuw bij een andere lokale ondernemer of kijk je eerst even online, verder in het land of op Marktplaats?

Voor het volk in Laren e.o., fuck off. Je Porsche kan inderdaad best een weekje wachten als je lokaal een tuinset koopt. Maar dat is niet het overgrote deel van de bevolking. Natuurlijk gun ik ondernemers hun inkomen. Anderzijds gok je dan ook een beetje op de gunfactor bij mensen die met eenzelfde budget bijvoorbeeld goede speakers en een tuner kunnen kopen in plaats van alleen de speakers. Menselijke aard is dan niet moeilijk in te schatten... ;)
 
Ik wil uiteindelijk naar 5.1 gaan. Dit is het verschil in prijzen met Duitsland en een ondernemer in Nederland:

DE:

Vloerstaanders 700 (deze heb ik voor 550e)
Center 269
Boekenplank 299
Sub 537

Totaal: 1805 (1655)

NL:

Vloerstaanders 900
Center 339
Boekenplank 360
Sub 649

Totaal: 2248
 
Scheelt serieus geld, maar als de pakketjesboer het kwijtmaakt heb je nog niks 🤨
 
Ik wil uiteindelijk naar 5.1 gaan. Dit is het verschil in prijzen met Duitsland en een ondernemer in Nederland:

DE:

Vloerstaanders 700 (deze heb ik voor 550e)
Center 269
Boekenplank 299
Sub 537

Totaal: 1805 (1655)

NL:

Vloerstaanders 900
Center 339
Boekenplank 360
Sub 649

Totaal: 2248
en dan youtube luisteren en mp3 tjes _O-
 
Ik kijk langzaam uit naar een audio streamer, maar het liefst met internet radio ingebouwd. Nog niet kunnen vinden tot nu toe. Ik heb een internet tuner van Argon Audio, maar ik ben er niet kapot van. Het ding is de hele tijd de verbinding met de router kwijt en buffert maar een paar seconden.

@Zot ; via Spotify krijg je tegenwoordig CD kwaliteit, mits je internet verbinding het maar trekt.
 
Vroeger luisterde ik naar geluidskwaliteit en de afgelopen 10 jaar weer naar muziek.......... Maar niet uit een cheap ass compo setje. :+
 
en dan youtube luisteren en mp3 tjes _O-

Bestaat ook zoiets als FLAC ;)

Ik kijk langzaam uit naar een audio streamer, maar het liefst met internet radio ingebouwd. Nog niet kunnen vinden tot nu toe. Ik heb een internet tuner van Argon Audio, maar ik ben er niet kapot van. Het ding is de hele tijd de verbinding met de router kwijt en buffert maar een paar seconden.

@Zot ; via Spotify krijg je tegenwoordig CD kwaliteit, mits je internet verbinding het maar trekt.

Mjah Spotify is 320kbps max.

Scheelt serieus geld, maar als de pakketjesboer het kwijtmaakt heb je nog niks 🤨

Pakketjes boer moet gewoon leren scannen dan komt het goed :) Beide speakers zijn al opgedoken, nu moeten ze de weg vanuit Duitsland naar Nederland nog vinden maar denk dat DHL vakantie heeft ofzo :P
 
Laatst bewerkt:
Bgrijpen zal ik het wel nooit. Het menselijke gehoor is een setje slechte microfoons wanneer het gaat om gevoeligheid en dynamisch bereik. Daarnaast drukt veroudering ook nog eens een zware stempel op beide. Voor dertigers is alles boven de 12 tot 15 kHz niet eens meer hoorbaar, en dat geld zeker voor de huidige dertigers die hun oren kapot hebben geluisterd met koptelefoons die in de regel veel te hard staan. Voor het produceren van lage tonen heb je volume nodig, dus grotere boxen, en dat ontbreekt er vaak juist aan. Investering in een super de luxe dure installatie is mijn inziens weggegooid geld.

Het gaat idd om de muziek, niet de schijnbare kwaliteit ervan wat betreft de weergave.
 
Ik kijk langzaam uit naar een audio streamer, maar het liefst met internet radio ingebouwd. Nog niet kunnen vinden tot nu toe. Ik heb een internet tuner van Argon Audio, maar ik ben er niet kapot van. Het ding is de hele tijd de verbinding met de router kwijt en buffert maar een paar seconden.

@Zot ; via Spotify krijg je tegenwoordig CD kwaliteit, mits je internet verbinding het maar trekt.
Ik heb in de keuken een Pulse Flex 2i van Blusound staan. Heeft 5 presets waar je internet radio kan programmeren. Dat icm een Blusound Power node 2i die in de huiskamer staat. Gekoppeld via Wifi en volledige te beheren met een prima app.
Nu alleen de Marantz 7.2 reciever nog kwijt zien te raken.
 
Precies, laatst nog twee hele nette KEF reference luidsprekers van MP gekocht, scheidingsfilter opnieuw opgebouwd en klaar is kees. Heb ik ook een mooie laag weergave in mijn garage.....
 
Check net de status staat er ineens dat ze zijn afgeleverd. Geen intercom gehoord voor de centrale hal, deurbel hier bij de voordeur ook niet. DHL had ze maar gewoon neergezet... |(
 
Ik haal de mooiste shit van marktplaats tegenwoordig. Veel mensen die overstappen op melkpakjes *O*
Ben niet over op melkpakjes in de huiskamer. De power node 2i staat keurig aangesloten aan twee Heco zuilen. Alleen de Marantz is weggehaald. En de luidspreker in de keuken voldoet prima ondanks het beperkte formaat.
 
Laatst bewerkt:
chromecast audio via balanced xlr naar minijack aangesloten, spotify op max kwaliteit over mijn 2 KRK rokit 6 g3's gaat prima voor muziek
 
Terug
Bovenaan Onderaan