SMT is enorm waardevast, met name 't ABS model. Los van een ietwat aangepast subframe en toegevoegde alarmlichten is hij hetzelfde als de eerste generatie, die dan weer doorontwikkeld is van de SD en SM. Het uitzwaaimodel van 2013 is zwaar overpriced, die kan je laten schieten. Ik heb het 2012 model geimporteerd omdat ik 'm in NL veels te duur vind.
SMT is een enorm leuke motor om aan te sleutelen en er is heel veel te halen. Met TuneECU kan je de motor aan de laptop hangen en met de juiste kennis heb je een veel soepelere en (iets) krachtigere motor ervoor terug.
Vorige week een ratel vanuit mijn ventilatiesysteem in de Alfa. Na 30 minuten gepijnigd te zijn door Italiaanse plastice drukknoppen de blower weten te verwijderen. Blijkbaar zat deze vol met bladeren wat dan weer het ratelen veroorzaakte. Kleine research op Alfa fora blijkt dat dit een ontwerpfout was. Auto is geproduceerd van 2008 tot en met 2013. De NASA had in 2008 voet gezet op Mars, om daar vervolgens water te ontdekken. Alfa Romeo ontwikkeld een hagelnieuwe auto met een blower die blaadjes vangt.
Maar goed, verwacht. Daardoor ook een soort van gerechtvaardigd
.