Mijn BMW S1000rr start opeens niet meer

Aon

Rookie
29 feb 2024
12
9
hallo mannen

Ik heb zojuist me ecu en immobilizer veranderd maar nu als ik mijn motor start knipperde de kilometerstand en als ik wil opstarten doet hij niets meer hij maakt alleen een zacht zoemend geluid maar lijkt geen kick te geven als ik de start knop in druk kan iemand me helpen met wat informatie
 
ik heb geen verstand van de techniek en zou niet weten wat het effect is van je niet al te uitgebreid omschreven modificaties maar ik zou zeggen je bent nou in ieder geval van die herrie af die die fiets maakt succes en o ja leestekens helpen


/edit: Maar serieus. Ik heb geen enkel technisch advies, maar wel een paar suggesties:
  1. Probeer iets zorgvuldiger te formuleren, dat vergroot de leesbaarheid van je bericht.
  2. Beschrijf in meer detail wat je precies hebt aangepast/vervangen. Wat was de oude situatie, wat is de nieuwe situatie, welke handelingen heb je precies gedaan?
  3. Foto's (en/of een kort filmpje) kunnen heel veel informatie geven aan mensen die willen helpen.
  4. Post in het techniek-gedeelte in plaats van dit algemene forum: Techniek, vragen en antwoorden
 
Laatst bewerkt:
hallo mannen

Ik heb zojuist me ecu en immobilizer veranderd maar nu als ik mijn motor start knipperde de kilometerstand en als ik wil opstarten doet hij niets meer hij maakt alleen een zacht zoemend geluid maar lijkt geen kick te geven als ik de start knop in druk kan iemand me helpen met wat informatie
Je hebt je vraag niet in het beste subtopic geplaatst, voor een technische vraag: REGELS IN TECHNIEK (vragen & antwoorden)
 
En heel eerlijk: dit soort hele korte vragen zonder uitleg en met dit soort problemen geven direct een onaangenaam gevoel. Een gestolen motor waarbij een contactslot en immobilizer vervangen is omdat de sleutel niet mee gejat is, is het eerste wat bij mij op komt.
Zeker als het een zeer gangbare en dure motor als dit is.
 
Dit komt waarschijnlijk omdat de ECU niet bij de rest van de elektronica hoort. Dashboard en andere stuurapparaten moeten allemaal aan elkaar gekoppeld zijn. Dat gaat niet zo 1, 2 ,3...... dit om omkatten na diefstal tegen te gaan.

Het zal door de BMW dealer aan elkaar gekoppeld moeten worden, de vraag is of die daar aan mee willen werken. Officiciel mag het volgens mij niet als BMW dealer.

De kilometerstand knippert omdat de stand in het dashboard niet overeen komt met de stand in de ECU.
 
@Aon , jij dacht ik maak gewoon een nieuw topic aan en dan krijg ik misschien wel het antwoord waar ik op hoop?

In je nieuwe topic had je het er ook opeens over dat je voorvork verbogen was? Hoe kwam dat?
Heel toevallig door het kapot trappen van het stuurslot?
 
En daarnaast, als je antwoord wil op je vraag kan het handig zijn als je kijkt in het topic dat je hebt geopend.
En antwoord geeft op de vragen die je zijn gesteld.

Begin eens met antwoord te geven op de vragen van @Hellracer .........

edit: _O-
 
Laatst bewerkt:
@Aon , jij dacht ik maak gewoon een nieuw topic aan en dan krijg ik misschien wel het antwoord waar ik op hoop?

In je nieuwe topic had je het er ook opeens over dat je voorvork verbogen was? Hoe kwam dat?
Heel toevallig door het kapot trappen van het stuurslot?
Dat jij nooit schade-motors op koop kan je al wel weer zien met je criminele gedachte 🥱 begin ook een zaak ipv forums te bekijken en onzin antwoorden te geven
 
Dat jij nooit schade-motors op koop kan je al wel weer zien met je criminele gedachte 🥱 begin ook een zaak ipv forums te bekijken en
Heb je wel het contactslot mee gewijzigd naar de nieuwe sleutel? Of is zo'n apparaat keyless?
Zooitje bij de dealer laten inleren wellicht.
Ja alles hoort gewoon bij elkaar het heeft niets met het contactslot te maken eerder een storing maar heb het uitgelezen stond er een foutcode van het gaskleppenhuis maar na die gecontroleerd te hebben doet die het nog steeds niet
 
Ja alles hoort gewoon bij elkaar het heeft niets met het contactslot te maken eerder een storing maar heb het uitgelezen stond er een foutcode van het gaskleppenhuis maar na die gecontroleerd te hebben doet die het nog steeds niet
Weet iemand of ik dit moet laten resetten want mijn uitlees apparatuur kan alleen de fouten opsporen
 
Nouja dat is niet waar, want de sleutel die aan de oude ECU was gekoppeld, heeft een andere code dan de ECU die er nu inzit opvreet. Als je dus niet het bijbehorende contactslot cq. sleutel erbij hebt, gaat het gewoon niet werken
En het dashboard zit er ook weer aan gekoppeld..... dat maakt ook deel uit van de boordelektronica
 
Allemaal unieke code nummers die bij elkaar horen dwz tijdens het initialiseren van de ECU wordt alles uitgelezen en vergeleken met een tabel die vooraf is ingeprogrameerd.

Kortom, BMW dealer…….ik zag vanmorgen toen ik bij de BMW dealer was een monteur met een hele ‘mooie’ en gekoppelde tablet de motor checken.
 
Dat jij nooit schade-motors op koop kan je al wel weer zien met je criminele gedachte 🥱 begin ook een zaak ipv forums te bekijken en onzin antwoorden te geven
Als je een zaak begint zonder kennis van de opgekochte motoren en je daarvoor op een forum hulp moet gaan vragen is het niet handig dat je op dat zelfde forum mensen gaat afbranden.
Als jij door het hulp van dit forum een motor rijdend krijgt en verkoopt maak je winst dankzij de mensen op dit forum.
 
Nouja dat is niet waar, want de sleutel die aan de oude ECU was gekoppeld, heeft een andere code dan de ECU die er nu inzit opvreet. Als je dus niet het bijbehorende contactslot cq. sleutel erbij hebt, gaat het gewoon niet werken
Dan heb je niet de juiste apparatuur om dit op te lossen. Of langs de dealer dus of alsnog de juiste bijbehorende componenten er bij monteren. Dashboard en contact/sleutel.
Nouja dat is niet waar, want de sleutel die aan de oude ECU was gekoppeld, heeft een andere code dan de ECU die er nu inzit opvreet. Als je dus niet het bijbehorende contactslot cq. sleutel erbij hebt, gaat het gewoon niet werken
Alles is nieuw
 
Terug
Bovenaan Onderaan