Mijn CB550 valt uit

Kerney

MF'er
13 aug 2006
73
0
Amsterdam
Hallo!

Mijn CB550 valt uit als ik laag in de toeren zit.. vooral tijdens file rijden gebeurd dit:
Ik hoor/voel hem dan afbouwen in zijn vermogen... telkens als ik weer moet optrekken,
gaat ie meer en meer bokken en uiteindelijk slaat hij gewoon af!

Als ik hem dan wil starten wil hij niet aanslaan, ook niet met choke erbij.
Ook al geprobeerd om hem zonder choke en gaskraan vol open te starten, maar ook niks.

Alleen als ik 5-10 minuten wacht, start ie weer. Ik moet dan goed hoog in de toeren
blijven zodat hij blijft lopen.... net in de stromende regen naar huis gereden, stond
aan de kant :( toen ik hem weer aan de praat kreeg ben ik als de bliksem naar huis
gereden... zelfs 3x door rood en 1x over het fietspad om niet stil te hoeven staan :(

Toerental bij warme motor is trouwens 1200 rpm. En de accu en bougies zijn nieuw.

Wie weet waar dit aan ligt? Kan het de choke knop zijn die niet goed werkt?

Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Het filter zat eerst gewoon los in het huis, er kwam idd dus valse lucht langs.
Ik heb het filter nu goed tegen de wand van het gat aangedrukt met aan de achterkant een stuk rubber om hem tegen de wand te drukken en van te voren het rubber op het filter ingesmeerd met een soort van vloeibare pakking, nu is hij echt luchtdicht.
De 8 rubbers om de carb zijn nog goed en dichten goed af.

Maar ik ga vanavond de choke checken en afstellen, ik hou jullie op de hoogte :}

Oja, en cilinder 4 draait soms niet mee... dus ik denk dat die bougie helemaal nat is van een verkeerd functionerende choke :?
 
Ga vanavond ff kijken...

Maar mn bougiesleutel ziet er zo uit, maar dan wat dikker:

pijpsleutel.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan