Nee dacht het niet, althans die van mij nietOw ja, even vergeten:
Heeft een 95'er al een electrische benzinepomp? er staat mij bij dat hier een modificatie op is geweest (starten gaat bij mij ook niet vanzelf, maar problematisch is het zeker niet)
Grtz,
Je kunt het met SAE 15 (10 is standaard) proberen. De vork van de Div heeft geen bout bij de naaf waarmee je de vorkolie kunt laten uitlopen. Dus de vorkpoten moeten eruit (of de motor op z'n kop natuurlijk)
Ik zou toch overwegen, als de zaak tóch uit elkaar moet, om meteen de nieuwe veren te monteren.
Hey!
Alvast bedankt voor al die antwoorden. Ik kan weeral wat verder.
Op een '95er zit inderdaad nog geen elektrische benzinepomp. Ik vraag me af of het moeilijk is om zo'n ding er alsnog in te bouwen?
Die tip ivm. de WP-veren heb ik nog van iemand gehoord, ik denk dat ik dat toch maar eens moet proberen. Mijn plan is om eerst eens te experimenteren met zwaardere vorkolie en -als dat niet volstaat- een nieuw setje voorveren te kopen.
Wat betreft het gerammel in de kuip: ik ga tijdens de kerstvakantie een beetje experimenteren met rubber en schuim allerhande. 's kijken wat dat geeft.
Groeten,
Roel
Koop gewoon dat wp-kitje kopenhet is die prijs echt méér als dubbel waard anders moet je nog zitten klooien met die olie (en hoeveelheid )terwijl de olie alleen maar dempt he0-) gewoon kopen dat kitje & doen0-)0-)
Gen idee of dat moeilijk is! Bij mij werd dat destijds (jaar of 7 terug) door de dealer gedaan waarbij ik enkel het arbeidsloon moest betalen. Was (gelijktijdig met een beurtje) niet schokkend. Het starten ging vervolgens wel stukken beter en werd eigenlijk probleemloos. Kortom: een echte aanrader!Hey!
Alvast bedankt voor al die antwoorden. Ik kan weeral wat verder.
Op een '95er zit inderdaad nog geen elektrische benzinepomp. Ik vraag me af of het moeilijk is om zo'n ding er alsnog in te bouwen?
Hey allemaal,
Ik rijd sinds een jaartje of twee met een Diversion 600S. Fijne beginnersmoto, maar er zijn een paar dingen die stilaan een beetje mijn voeten uithangen en waar ik deze winter wat wil aan (proberen te) verhelpen:
- het eeuwige gerammel in de kuip: tussen 3500 en 4000 rpm rammelt er 'iets' in de kuip. Ik weet dat wel meer Diversions (zo niet allemaal) dat hebben, maar is er iemand ooit in geslaagd om dat gerammel de wereld uit te helpen? Ik vind de oorzaak / exacte plaats van dat gerammel maar niet.
- De slappe voorvork: mijn divi is er eentje uit '95, dus met de oudere voorvork (vanaf 96 kregen ze een betere) en een enkele remschijf vooraan. Wie heeft er al geëxperimenteerd met andere vorkolie en/of andere veren? Wat zijn de bevindingen en de kosten? Welk merk is een aanrader?
- Moeilijk starten als hij een tijdje heeft stilgestaan: de beste remedie is uiteraard 'zorgen dat hij niet lang stilstaat', maar zijn er ook andere?
Ziezo, ik zou het erg appreciëren mocht iemand me wat tips kunnen geven. De flauwe plezante die afkomt met 'koop een goeie moto' mag zich die moeite besparen, dat zit er sowieso niet in. Al bij al vind ik het een fijne moto, op die enkel gebreken na.
Alvast bedankt voor de tips!
Roel
Zal ik ook es proberen dan.Vanochtend toch al een oplossing gevonden voor het probleem van het 'moeilijk starten na lang stilstaan'. Gewoon de brandstofkraan op 'pri' zetten en een tijdje (5 minuten) laten staan (intussen pak aantrekken, helm op etc.) en hij start van de eerste keer.
Oef, nu die vering nog eens aanpakken.