Mijn Diversion beetje verbeteren..

Nog ene: mijne madame ClarkWuuf op nen XJ600S

full


Fully: wie heeft je achterspatbord gepikt?
 
Laatst bewerkt:
Hmmmm, dan kan ik niet achterblijven en moet mijn diversionekke ook worden toegevoegd aan de eregalerij!

enne, dat lukte dus niet..... iemand een idee hoe ik met mozilla/linux een attachment hierbij plak????
 
Hmmmm, dan kan ik niet achterblijven en moet mijn diversionekke ook worden toegevoegd aan de eregalerij!

enne, dat lukte dus niet..... iemand een idee hoe ik met mozilla/linux een attachment hierbij plak????

Als je een plaatje elders host, doe dan [ img]adres plaatje[/ img], spaties weglaten. Of je doet het plaatje als attachment bij je bericht en zet [ imgatt] in je bericht, weer zonder spatie (geen preview doen). In mozilla is dat hetzelfde (ik draai firefox) en met Linux moet dat toch ook hetzelfde zijn. Dit nep-html is toch platform onafhankelijk?
 
Hmmmm, dan kan ik niet achterblijven en moet mijn diversionekke ook worden toegevoegd aan de eregalerij!

enne, dat lukte dus niet..... iemand een idee hoe ik met mozilla/linux een attachment hierbij plak????

Tralalala, we proberen het nog eens O-)

full
 
Groot? OK, groot. Kunnen we dit draadje Het Grote Diversion Topic gaan noemen. En dan letterlijk.
dolom.JPG
 
Laatst bewerkt:
... Kunnen we dit draadje Het Grote Diversion Topic gaan noemen...
Ik stem vóór! Er zijn zat van die Grote-Vul-Merk-En-Type-Maar-In-topics; waarom niet voor de Diversion?

[me]mover vindt het sowieso veel te stil in het Toermotoren-forum...[/me]
 
Wauwie, ik krijg gevoelens van nostalgie als ik de piccies zie. Vroegâh toen ik nog op een Diversion reed:

XJ600S_France.jpg

Maar na de ZRX zou ik echt niet meer terug willen naar een Div 600 ;) .

Er was trouwens ooit dit topic over de Diversion: Wie heeft er ervaringen met Diversion 600?, maar volgens mij is die inmiddels een stille dood gestorven.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de indruk dat de inhoud van deze stelling lichtjes begint te verschuiven ;-) maar zo erg is dat nu ook weer niet.

Anyway, terug een beetje on-topic:
Ivm. 'het gerammel': een beetje spelen met de ketting (meer of minder aanspannen) brengt een klein beetje soelaas, maar niet veel.

Vorige week liet ik een nieuwe voorband monteren. Ik vroeg gewoon 'een nieuwe graag, meneer'. Vroeger lag er een Bridgestone (denk ik) op, maar nu legde hij er een Dunlop Arrowmax op (dat lag er achteraan al op). Ik weet niet precies wat er nu veranderd is, maar de motor stuurt helemaal anders. Ofwel maakt zo'n band echt wel een verschil (de vorige was echt wel hééélemaal op), ofwel ligt er gewoon een andere maat op (wat me redelijk sterk lijkt).
Heeft er nog iemand ervaring met de Arrowmax? Bevalt dat? En waren jullie ook €125 kwijt?

Een fotootje van mijn diversion heb ik hier niet dadelijk bij de hand (vrees ik), maar 't is net dezelfde grijze van 94 zoals hierboven al gepost werd.

Doei,
Elrond
 
Ivm. 'het gerammel': een beetje spelen met de ketting (meer of minder aanspannen) brengt een klein beetje soelaas, maar niet veel.

Kan het niet zijn det de ketting rammelt tegen de plastieken "kettingkast"?
of tegen de rubberen geleider? daar zit maar een halve centimeter speling tussen (op de xj600 van mijn vriendin). Ik kan me voostellen dat als die afstand nog minder word dat de ketting er tegen kan aanslepen en rammelen.

Ofwel maakt zo'n band echt wel een verschil (de vorige was echt wel hééélemaal op), ofwel ligt er gewoon een andere maat op

Een andere maat lijkt me heel sterk. Verschillende merken banden (en dus ook de samenstelling vh rubber, de tekening van de groeven en de vorm van de ronding kan inderdaad een heel verschil geven.
Echter meer waarschijnlijk is dat zoals je zelf al zei je band helemaal opgereden was, en waarschijlijk al redelijk "vierkant" gereden ... de ronding is er af gereden, plus dankzij zen leeftijd/kmstand zal de band ook al niet zo soepel meer geweest zijn (hoe oud was die in jaren?) ... een "vierkante oude band" heeft niet zo'n beste stuureigenschappen ...
Trouwens een splinternieuwe band moet je ook eerst "inrijden" pas na een paar 100km is de beschermlaag eraf en het rubber optimaal soepel ....
 
Plaatje van de bananenyammie van m'n vrouw:

full


Inmiddels wel een stuk van het achterspatbord afgehaald.
 
Plaatje van de bananenyammie van m'n vrouw:
Mooi geel is niet lelijk :+
Inmiddels wel een stuk van het achterspatbord afgehaald.
Ook al! Dat schijnt een populaire modificatie te zijn... 't Is inderdaad niet erg mooi, zo'n taartschep achterop, maar is het wel toegestaan om 'm eraf te halen? Meestal verdwijnt met het spatbord ook de (verplichte!) reflector, toch? En heeft het geen gevolgen voor de inruilwaarde (motor niet meer origineel)?
 
Ook al! Dat schijnt een populaire modificatie te zijn... 't Is inderdaad niet erg mooi, zo'n taartschep achterop, maar is het wel toegestaan om 'm eraf te halen? Meestal verdwijnt met het spatbord ook de (verplichte!) reflector, toch? En heeft het geen gevolgen voor de inruilwaarde (motor niet meer origineel)?

Reflector?
[me]GranCandy gaat eens even in de kast in de schuur met losse onderdelen kijken
[/me]

Ah, tja, die is er gewoon vanaf gegaan.
Maar en passant zie ik dat er op mijn Cagiva origineel helemaal geen reflector zit :?
De taartschep zit gewoon met boutjes vast; bij inruil schroef ik 'm er wel weer op.
 
Reflector?
[me]GranCandy gaat eens even in de kast in de schuur met losse onderdelen kijken
[/me]

Ah, tja, die is er gewoon vanaf gegaan.
Maar en passant zie ik dat er op mijn Cagiva origineel helemaal geen reflector zit :?
De taartschep zit gewoon met boutjes vast; bij inruil schroef ik 'm er wel weer op.
Aha, ik dacht dat je 'm d'r af moest zagen...
[me]mover gaat in dat geval de taartschep misschien ook wel verwijderen :9
[/me]

Uit mijn theorieboek: "De motor moet voorzien zijn van één of twee retroreflectoren aan de achterzijde, kleur rood. De reflectoren mogen deel uitmaken van het achterlicht armatuur. Driehoekige reflectoren zijn verboden."

Je Cagiva heeft dus misschien zo'n reflector in het achterlicht ingebouwd? En misschien heeft de Diversion dat ook wel; in dat geval kan de reflector op het spatbord dus straffeloos verwijderd worden. Ik kan me overigens niet voorstellen dat de politie hier ooit moeilijk over zou doen, maar soms kun je maar beter geen aanleiding geven :X
 
Mooi geel is niet lelijk :+Ook al! Dat schijnt een populaire modificatie te zijn... 't Is inderdaad niet erg mooi, zo'n taartschep achterop, maar is het wel toegestaan om 'm eraf te halen? Meestal verdwijnt met het spatbord ook de (verplichte!) reflector, toch? En heeft het geen gevolgen voor de inruilwaarde (motor niet meer origineel)?
Tis ook een makkelijke modificatie: vier schroefjes losdraaien en weg is het ding. Kan dus ook zonder probleem weer terug worden geplaatst. Behalve die van mij dan, want die heb ik met een stanleymes moeten mishandelen })
 
Ik heb aan mijn Div 900 de volgende aanpassingen gedaan ;

ander windscherm
spiegels TDM 900
race-gaas in kuipopeningen
andere (kleinere) pinkertjes voor en achter
achterlicht Fazer 1000
taartschep d'er af

Ik droom van andere dempers, maar te duur......

Zou wel willen foto's plaatsen maar ze zijn allemaal > 1000KB terwijl ze max 100 KB mogen zijn om ze te kunnen posten. Hoe krijgen jullie ze zo klein ?
 
Zou wel willen foto's plaatsen maar ze zijn allemaal > 1000KB terwijl ze max 100 KB mogen zijn om ze te kunnen posten. Hoe krijgen jullie ze zo klein ?

Met een simpel proggie als Irfanview (freeware).
Mail ze anders maar ff (ik heb toch kabel *D ) dan verklein ik ze wel. M'n mail staat in m'n profiel.
 
Ik heb de indruk dat de inhoud van deze stelling lichtjes begint te verschuiven ;-) maar zo erg is dat nu ook weer niet.

Anyway, terug een beetje on-topic:
Ivm. 'het gerammel': een beetje spelen met de ketting (meer of minder aanspannen) brengt een klein beetje soelaas, maar niet veel.

Vorige week liet ik een nieuwe voorband monteren. Ik vroeg gewoon 'een nieuwe graag, meneer'. Vroeger lag er een Bridgestone (denk ik) op, maar nu legde hij er een Dunlop Arrowmax op (dat lag er achteraan al op). Ik weet niet precies wat er nu veranderd is, maar de motor stuurt helemaal anders. Ofwel maakt zo'n band echt wel een verschil (de vorige was echt wel hééélemaal op), ofwel ligt er gewoon een andere maat op (wat me redelijk sterk lijkt).
Heeft er nog iemand ervaring met de Arrowmax? Bevalt dat? En waren jullie ook €125 kwijt?

Een fotootje van mijn diversion heb ik hier niet dadelijk bij de hand (vrees ik), maar 't is net dezelfde grijze van 94 zoals hierboven al gepost werd.

Doei,
Elrond

Wel, over die bandjes gesproken denk ik dat je het over de Dunlop 'gt501' hebt :)
Persoonlijk vind ik dit de betere band vergeleken met de Bridgestone bt45.. maar ja dat is mijn menig natuurlijk:p het is een bandje met véél grip (gezien de motor O-) ) En idd een nieuwe band kan het gedrag héél behoorlijk veranderen ja :)
 
Met banden heb ik nog te weinig ervaring op de Div, vandaar een vraag. Bij mij liggen er Bridgestones 601 op, de Exedra's. Die gaan best, vooral in de regen. In het droge heb ik wel het gevoel dat de motor de bocht in 'valt', maar dat kan ook liggen aan de bescheiden breedte van de achterband. Heeft iemand de ervaring dat het stuurkarakter neutraler wordt met, zeg, BT 020's of zo?
 
Ik heb de standaard voorziene Metzlers zitten. Bevalt mij prima, zowel bij warm als vries weer of droog als nat weer. Heb er geen ervaring mee bij zeer hoge snelheid > ik probeer me aan de 120km limiet te houen (max 150 dus :) )
Zowel voor als achter gaan ongveer 12000km mee. Hij remt voldoende, wiebelt niet, is niet extreem in stuurgedrag ... een normale standaard doorsnee band zonder vervelende eigenschappen (voor mijn rijgedrag wel te verstaan)
 
Ik heb een bt45 voorband en een Avon achterband. Als die laatste op is wordt dat ws ook een bt
 
Terug
Bovenaan Onderaan