mijn eerste moto een SP2?

Mjoah ik ben ook wel van mening dat je beter klein kunt beginnen en dan opwerken... zo zul je iig beter leren rijden. Rossi is immers ook niet op de RCV begonnen :P

Maar wie ben ik om te zeggen dat je je droommotor niet mag kopen?
Dus veel plezier dr mee hoor :]
 
Op vrijdag 14 februari 2003 09:03 schreef marcoo het volgende:
Ik blijf het telkens weer zeggen: koop nu een motor waarop je kunt leren rijden!

De SP-2 (of eender welke superfiets) is zo'n beest van een ding, die gaat met jou aan de haal. En dan kun je wel roepenmaar wat bereik je daarmee? Je *knip* over een paar jaar op een 1000cc-fiets rijdt rijdt je iedereen zoek. In plaats van andersom.

:}

Niks aan toe te voegen *D
 
tuurlijk... maar hoe bepaal je dat met NUL-KOMMA-NUL aan ervaring?

je merkt vanzelf wel of de motor bij je rijsteil past. bedoel als je weinig ervaring hebt, en je neemt een sp2 en je hebt het gevoel dat die motor met je aan de haal gaat merk je dat vanzelf. en dus past ie dan niet bij je.
magoed, als je echt van plan bent zo'n motor aan te schaffen zou ik eerst eens zo'n model ergens huren om er wat ervaring mee op te doen.
 
Ik rijd nu bijna 20 jaar motor, en heb nu een R1, die ik en met mij vele anderen niet volledig kan mannen, zeker niet op de openbare weg, maar door het koppie erbij te houden en een getrainde rechterhand gaat het allemaal goed en zeker.
Als ik toen ik 19 was deze motor een SP2 of ieder ander gelijkwaardige fiets had gehad, dan had je waarschijnlijk dit bericht nu niet zitten lezen (tenzij ze boven ook internet hebben natuurlijk), ik ben van mening dat je op een lichtere motor met minder vermogen veel beter leert rijden, en dan door groeien naar een echte supersport. Hard rijden kunnen we allemaal, maar goed rijden is iets anders, dat leer je alleen maar door ervaring.
Moet toch een geweldige kick geven om met bijv. een RS250 alle superkannonen in de bochten aan snot te rijden.
Als je je kop er goed bijhoudt zal het best wel lukken, maar goed leren rijden werkt denk ik toch anders.

SUC6 en hou m heel.
 
Er heeft op dit forum een verhaal gestaan van een vent die met z'n dochter een motorzaak bezocht. Wilden een Kawa ZX-9R kopen voor haar. Toen bleek dat ze binnenkort zou afrijden, wilde die verkoper de motor niet meer verkopen om haar tegen zichzelf te beschermen. Vader + dochter lopen boos de winkel uit, vader komt een paar weken later weer terug. Verteld dat ze ergens anders wel die motor hebben gekocht, binnen een week had dochterlief zich tegen een boom doodgereden. Hadden ze maar hun verstand gebruikt.

Tja, begrijp die verkoper wel, maar zou hem (als zaakvoerder) toch niet in dienst willen...
 
Ik ben begonnen op de GSX 600 F met 80 PK. Vond die in vergelijking met m'n lesmotor al vreselijk snel. Na anderhalf jaar een GSX-R 600 gekocht met 115 PK. Onvoorstelbaar die acceleratie. Tijdens m'n proefrit reedt ik me al bijna te pletter, omdat dat ding maar bleef gaan (in z'n 3 tot 201 km/u). Nu ben ik al aardig gewend aan het vermogen en zou wel weer iets meer willen. Maar ja, als ik dan aan het rijden ben denk ik 'Vermogen genoeg om jezelf kapot te rijden'. Dus zolang ik de verleiding kan weerstaan, geen 750 of 1000 cc.
 
het is mogelijk als je je rechterhand zon beke onder controle kunt houde ;) maja ik ken mijn eige zou da ni kune , ik ben ook meer voor het beginnen onderaan , lere rijde en groeien naar iets me meer vermoge
1 feit is zeker elke moto doe 1 ding me u : hij leert u rijde of hij leert u doodgaan :] tell us in 6 months what it became *D
 
Iedereen loopt hier wel te verkondigen dat een te snelle motor gevaarlijk is, maar het tegendeel is oook waar volgens mij. Ik dacht ook verstandig te doen en kocht een oude CBX 250 nu 4 weken later staat het ding te koop omdat ik nee proefritjes gemaakt te hebben op een RS125 een zxr400 en een GSX 600 F, gevoeld heb dat die toch iets stabieler aanvoelen in bochten.

Het voordeel is wel dat die CBX me maar 150 euro gekost heb om tot deze conclusie te komen. En dat als je bij een SP2 je tot een dergelijke conclusie komt je bij verkoop toch een aanzienlijk groter verlies zal lijden.

(dinsdag haal ik de GSX 600 F op (1994 model).
 
Je moet kopen wat je mooi vind.
Ik was 18 toen ik op een 1000 CC racer rond reed !!!!
Ja dames, en niet alleen op twee wielen,
zoals velen van jullie wel doen.
50 jaar en nog niet op het achterwiel.......schaam je !!!!

Jammer dat er veel vooroordeel is .

P.s een bladerijder incl dyno en de rest
 
moest ik kunnen, ik zou ook beginnen op een zware moto. 25kw is gewoon overbodig, als ik wou kon ik me ook doodrijden op dien er5
 
RRAch mijn eerste bike was ook een GSX1100R woog (verledentijd) toen ook maar 74 en 1.74mtr maar had geen spijt kocht hem met 107 (ja je leest het goed) km op de teller en hij was 2 jaar oud en ruilde hem in voor een nieuwe blade hahaha met 3 mille winst haha had lekker 5400km gereden dat jaar en heb geen spijt van gehad en reed de straatstenen eruit want van r1 of cbr954rr had je nog nooit gehoord....

ik vindt dat je een reuze motor hebt gekocht :} (ruilen tegen CBR954RR)
 
het is te hopen dat je je handje in bedwang kan houden
anders kunne we snel de sp2 met bestuurder van den asfalt krabben denk
 
Ik ben begonnen met een zx9 en omdat ik nog weinig ervaring had heb ik hem op de gas laten begrenzen 1000km. En als je hem laat onbegrenzen hou hem dan de eerste tijd uit de toeren, dan loopt er niets mis. een v daarintegen is wel niet zo makkelijk omdat de power lager ligt, en let maar op hoe je je r .hand houd als je verschiet van de acc dat je de gas nog niet harder open draait
 
Mijn vorige motor was een Y2K Blade en ben nu overgestapt op een SP2 en ik moet zeggen , het is even wennen maar VEEL meer rijplezier met een twin :]
Maar je moet wel je koppie erbij houden !!
 
ik heb de motor nu bijna 3 maand
heb er nog geen moment spijt van gehad
heb zelf vorige week mijn eerste knee down gehad zonder te beseffen
ik ben blij dat ik op die fiets begonnen ben
ja maar voor iedereen ligt dit andrs waarschijnlijk
kben er gewoon rap mee weg denk ik

greetz
 
Ben vorig jaar begonnen met een Magna Vf750c. Die ging ook al lekker (87PK) maar de voor bochtjes enzo is het toch wat minder + veel wind vang je ermee. En een trommelrem vanachter en 1 schijf vanvoor is toch ook niet alles. Heb hem dan 2 maand geleden verkocht en rij nu met een R6'je rond.

Tis wel ff wennen aan het grote verschil tussen beiden. Ik heb ook nog niet veel motor ervaring (8000km ofzo op 1 jaar gedaan) en moet toch wel oppassen met de gashendel want je zit zo aan 200... En das toch wel gevaarlijk vind ik :)

Ik ben van plan om hem uit te laten op circuit 1 keer per maand ofzo en daar veel bij te leren...

Het is allemaal mogelijk om mee te beginnen maar je moet 5 keer zo goed opletten met een motor dan met de wagen en uzelf beetje onder controle houden want in het begin weet ge niet goed wat ge moet verwachten
 
Terug
Bovenaan Onderaan