Mijn eerste project Honda cb350f

Ok suuuuuuuper bedankt !! Morgen, haal ik de bougies en zekeringen (zekeringhouder is besteld, was geen geld!) en verdiep ik me hier helemaal in ! :D
Thanks ! Heb terug hoop haha :-D
 
*UPDATE*

Zoals gezegd door jullie ben ik vandaag de kabelboom beginnen nakijken... Na een kleine paniekaanval na dat ik de isolatietape eraf getrokken heb (zodat alle draadjes apart traceerbaar was, wat een smerig plakkerig spul) ben ik stap per stap met mijn multimeter en schema dat ik had afgedrukt beginnen meten, kijken,... Niet alleen is het circuit mij al duidelijker gevonden, weet ik nu wat welke component is (ongeveer haha). Er is toch hier en daar wat aan geknutseld aan de kabelboom, voorbeeld (hier is te zien dat 3 zwarte draatjes "gesoldeerd" zijn naar 1 draadje, en even verder terug naar 3 draadjes:
20A3BF5F-5AE8-4DCD-BFF0-AD95FA87CAAE_zps6lf1au0r.jpg


Er was spanning van het contactslot, bobines kregen spanning, de "zekering" gaf spanning door, alles leek "normaal". En dan vond ik misschien wel de grote boosdoener. Wat een oerdomme fout van me...
Plots zag ik 2 verdwaalde draadjes, die ergens onderaan aan het bengelen waren, die niet aangesloten waren... De draadjes kwamen uit de richting van de contactpunten...
AE86F2AB-B945-4FF8-A0C8-E916B122EFCE_zpskumit76k.jpg


Ik vond het al steeds raar dat dit hoopje draadjes nergens aan aangesloten was, maar ik dacht dat het enkel voor de pinkers en achterlicht was. LOMP !!

Mijn accu is nu echter te plat om te proberen starten, vanavond heb ik mijn gelaste kickstarter terug. O wat hoop ik dat ik een vonk heb !!!!!!!!!!!!
 
Nou, fijn dat je het (waarschijnlijk) hebt gevonden, al juichen we uiteraard niet te vroeg ;)

Die klont soldeer is mogelijk gewoon origineel, zie ook het topic van theredone51....

En een acculader is wel aan te bevelen :Y (ik gebruik meestal mijn druppellader van de Lidl)
 
Laatst bewerkt:
Nou, fijn dat je het (waarschijnlijk) hebt gevonden, al juichen we uiteraard niet te vroeg ;)

Die klont soldeer is mogelijk gewoon origineel, zie ook het topic van theredone51....

En een acculader is wel aan te bevelen :Y (ik gebruik meestal mijn druppellader van de Lidl)

Ow dat is origineel... Ik heb niets gezegd ! haha :D
Ja een acculader is denk ik ook wel een must, folders van lidl en Aldi en dergelijke in het oog houden dus :) .

Spannend spannend spannend !
 
Ik ben er nagenoeg van overtuigd dat die soldeerklomp origineel is. Die Japanners konden er wat van, hoewel ik geloof dat ze het nog steeds zo doen.
 
Maar dus heb geprobeerd met de kickstart en nog steeds geen vonk... :-(. Mijn bobines krijgen wel spanning. Ik merk wel op dat er van mijn bobines een (blauw en geel) draadje gaan en die gaat naar het "uiteinde" van mijn kabelboom, ik DENK samen met het gedeelte waar achterlichten worden op aangesloten. In elk geval is dit dus momenteel niet aangesloten... Misschien heb ik de 2 draadjes die ik "gevonden" heb onderaan de motor, verkeerd aangesloten, zou me verbazen maar het kan. Morgen eens naar kijken!
 
Laatst bewerkt:
Maar dus heb geprobeerd met de kickstart en nog steeds geen vonk... :-(. Mijn bobines krijgen wel spanning. Ik merk wel op dat er van mijn bobines een (blauw en geel) draadje gaan en die gaat naar het "uiteinde" van mijn kabelboom, ik DENK samen met het gedeelte waar achterlichten worden op aangesloten. In elk geval is dit dus momenteel niet aangesloten... Misschien heb ik de 2 draadjes die ik "gevonden" heb onderaan de motor, verkeerd aangesloten, zou me verbazen maar het kan. Morgen eens naar kijken!

Wel ff checken wat je doet a.d.h.v. het schema Ijsbeer! Connectors staan er ook op.
En je bobines hebben natuurlijk niks met je achterlicht te maken...

Blauw en geel draadje is 99% de contactpunten
 
Laatst bewerkt:
IK HEB EEN VONK!!!! De juiste draden aangeslote (LOMP van mij !!!) en nu heb ik dus een vonk !!
Het is wel niet zo fel... Ik weet niet hoe fel een goede vonk moet zijn, maar ik denk toch dat de vonk aan de zwakke kant is. Mijn accu heeft nog maar 9V... Elektrische starter wil zelfs niet meer aan...
MAAR ik heb al een vonk, HOERA !
 
IK HEB EEN VONK!!!! De juiste draden aangeslote (LOMP van mij !!!) en nu heb ik dus een vonk !!
Het is wel niet zo fel... Ik weet niet hoe fel een goede vonk moet zijn, maar ik denk toch dat de vonk aan de zwakke kant is. Mijn accu heeft nog maar 9V... Elektrische starter wil zelfs niet meer aan...
MAAR ik heb al een vonk, HOERA !

Gefeliciteerd! Een vonk! Nog maar 3 te gaan! ;)

Nu heel rap die accu opladen en dan starten maar.
 
Ik denk dat ik de bougiekabel zal moeten vervangen, maakt wel connectie want er is een vonk maar toch ideaal is het zeker niet... Zo aangetroffen:
DD8872A4-48E0-4FCE-BCD1-002A3D285D92_zpsyyycp5z3.jpg


Terwijl ik wacht op het opladen van de accu hier en daar al wat roest wegschuren :D.
 
*O* Kijk,je komt er wel, :) Vervang alle vier die kabels,kost niks en als je ze goed in je bobines schroeft,en afdicht met silicone ben je klaar.Heb je ook geen bliksemschichten als je in de regen rijd,zoals ik had. :)
 
Weet ik,maar als je ze eruithaalt kun je er nieuwe zo in schroeven.En dan weer dichtkitten.Maar,ik heb natuurlijk niet zoveel ervaring,ben pas met CB's bezig sinds 82. ;) :W
 
Weet ik,maar als je ze eruithaalt kun je er nieuwe zo in schroeven.En dan weer dichtkitten.Maar,ik heb natuurlijk niet zoveel ervaring,ben pas met CB's bezig sinds 82. ;) :W

Respect Coert :}

En ik weet dat het kan al heb ik het zelf nog nooit gedaan. Maar ik dacht ook ff stap voor stap hier voor Ijsbeer... ;)

Edit: ik kende trouwens alleen de variant met inzagen aan de zijkant, maar als het makkelijk gaat is een stap voor stap howto natuurlijk meer dan welkom :Y O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb m'n originele bobines ook wel eens van nieuwe kabels voorzien. Maar bij mijn cb400f bobines viel er niks terug te schroeven. Was inderdaad kwestie van inzagen en solderen.

Was dat geen dohc cb waar je in 82 aan sleutelde. :P



Ik zou in dit geval ook lekker makkelijk een klein stukje eraf knippen en opnieuw in de bougie dop schroeven.

En tzt aftermarket bobines erop. En weer wat spaargeld later elektronische ontsteking erop. O-)
 
Nee,was geen dohc,kijk maar.Ik heb er nu wel 1,maar dat is een 450 twin.Als je het makkelijk wil zou ik gewoon ze wat inkorten polarbear.
full

full

Groetjes, :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan