Mijn eerste project Honda cb350f

Ondertussen bougiedop al gefikst en zekering ertussen geknutseld natuurlijk... *D

En waarom liggen de pinkers en achterlicht er eigenlijk af?

Nog steeds wachten op zekeringhoudertje :-( again wachten wachten wachten.
Die liggen eraf door mijn aller eerste vlaag enthousiasme om de motor te demonteren _O- .
Bougiekabel zoals gezegd proper stukje ingekort en terug in de bougiedop geschoven, voorlopig. In latere stadia eventueel bougiekabels vervangen :) .
Morgen het beest proberen in gang krijgen, spannend. Mag niet te enthousiast worden uit schrik om een teleurstelling _O- :? .

EDIT: Net een mailtje gekregen dat mijn pakketje met zekeringhouder morgen moet aankomen. Morgen belooft dus een productieve dag te worden *O* .
 
Laatst bewerkt:
Klopt, ingedraaid ;) .
Vandaag was de postbode geweest met een paar leuke pakjes ! De zekeringhouder, en een sproeierhouder voor de carburators (1tje was in twee gebroken, niet door mij :9 ). Ineens de zekeringhouder aangesloten, nog niet gesoldeerd omdat ik de kabelboom in latere stadia toch nog wil aanpassen. Zekeringetje erin et voila!

CCBDA28F-35E4-4B94-BA5A-D06FFB8DBB21_zpsve0ownah.jpg


Accu volledig opgeladen en aangesloten ! Via de (onhandige) spuit, benzine in de carbs en starten maar... Ging niet zo vlot, maar heeft toch enkele seconden gelopen !!!!! *O* *O* *O*
Maar het ligt toch aan de carbs, 1tje blijft lekken...
ZIE FILMPJE:
(Don't mind de lach of hapiness op het einde). De motor loopt nog niet vlot... Dus er valt eigelijk niet veel te lachen B| .
In Borsbeek is er een garage waar ik de carbs ultrasoon ga laten reinigen denk ik, €80 en de persoon haalt deze zelf uit en in elkaar, gewoon volledige carb afgeven en terug ophalen.

Nu heb ik weer een nieuw probleem: Sinds ik de accu heb opgeladen heb ik de elektrische starter 1 keer normaal kunnen gebruiken, hierna werkte de elektrische starter niet meer :? ? Als ik het knopje indruk hoor ik wel uit de component een "klik" en als ik het loslaat ook een "klik" ?? Accu had nog rond 10 a 11V.

Ben alvast blij met de paar seconden hemels motorgeluid! Volgende stap is carbs cleanen en hopelijk elektrische starter terug laten werken.
 
Klopt, ingedraaid ;) .
Vandaag was de postbode geweest met een paar leuke pakjes ! De zekeringhouder, en een sproeierhouder voor de carburators (1tje was in twee gebroken, niet door mij :9 ). Ineens de zekeringhouder aangesloten, nog niet gesoldeerd omdat ik de kabelboom in latere stadia toch nog wil aanpassen. Zekeringetje erin et voila!

[afbeelding]

Accu volledig opgeladen en aangesloten ! Via de (onhandige) spuit, benzine in de carbs en starten maar... Ging niet zo vlot, maar heeft toch enkele seconden gelopen !!!!! *O* *O* *O*
Maar het ligt toch aan de carbs, 1tje blijft lekken...
ZIE FILMPJE:
(Don't mind de lach of hapiness op het einde). De motor loopt nog niet vlot... Dus er valt eigelijk niet veel te lachen B| .
In Borsbeek is er een garage waar ik de carbs ultrasoon ga laten reinigen denk ik, €80 en de persoon haalt deze zelf uit en in elkaar, gewoon volledige carb afgeven en terug ophalen.

Nu heb ik weer een nieuw probleem: Sinds ik de accu heb opgeladen heb ik de elektrische starter 1 keer normaal kunnen gebruiken, hierna werkte de elektrische starter niet meer :? ? Als ik het knopje indruk hoor ik wel uit de component een "klik" en als ik het loslaat ook een "klik" ?? Accu had nog rond 10 a 11V.

Ben alvast blij met de paar seconden hemels motorgeluid! Volgende stap is carbs cleanen en hopelijk elektrische starter terug laten werken.

*O*
full
*O*

Die accu is gewoon aan vervanging toe, als ie na 1x starten al niet meer de startmotor rond krijgt en je hoort wel het start relais klikken is die accu DOOD.

Je plezier in het filmpje bij de 1e tekenen van leven in de oude CB doet me denken aan mijn ervaring met een CB550 van 1976, die had 6 1/2 jaar stilgestaan en dan is het bij de 1e keer starten inderdaad een geweldige kick als er leven in zit :Y

Dat CB550 "projectje" kun je hier zien, misschien heb je er iets aan.

Ook bij mij bleef de benzine uit één van de carburateurs stromen, maar dat heeft zich bij mij vanzelf opgelost ;)

Hier mijn 1e start poging na 6 1/2 jaar stilstand, mijn startknop werkte helemaal niet dus een alternatieve manier om te starten het atartrelais doorverbinden ;-)

En hier het projectje op MF met alle tips van andere MF'ers
 
Laatst bewerkt:
*O* [afbeelding] *O*

Die accu is gewoon aan vervanging toe, als ie na 1x starten al niet meer de startmotor rond krijgt en je hoort wel het start relais klikken is die accu DOOD.

Je plezier in het filmpje bij de 1e tekenen van leven in de oude CB doet me denken aan mijn ervaring met een CB550 van 1976, die had 6 1/2 jaar stilgestaan en dan is het bij de 1e keer starten inderdaad een geweldige kick als er leven in zit :Y

Dat CB550 "projectje" kun je hier zien, misschien heb je er iets aan.

Ook bij mij bleef de benzine uit één van de carburateurs stromen, maar dat heeft zich bij mij vanzelf opgelost ;)

Hier mijn 1e start poging na 6 1/2 jaar stilstand, mijn startknop werkte helemaal niet dus een alternatieve manier om te starten het atartrelais doorverbinden ;-)

En hier het projectje op MF met alle tips van andere MF'ers

Thanks die ga ik eens doorlezen, ben er zeker van dat ik er wel iets uit kan leren! &Mooie start was dat ! Klonk bruut :] .
 
Haha, klopt, klonk behoorlijk bruut. De uitlaat bochten zaten nog niet echt vast _O-

Heb je ook een video met uitlaat bochten ? Of het afgewerkte resultaat? :)

EDIT: Filmpje gevonden en gezien! Mooi werk man ! :o :]
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig Ijsbeer!

*O*

Had je de choke wel openstaan trouwens?

Keep up the good work!

Weeral beetje een "domme" vraag maar na het lezen van verschillende topics (ook op Engelse fora) beetje in verwarring. Choke "open" is dus de hendel naar boven? Zo moet die gestart worden , en eenmaal warm moet het hendeltje naar beneden? Vind het beetje verwarrend met de pijl dat op het hendeltje staat :P . Zou denken dat om te starten het hendeltje naar beneden moet.
 
Verder in de richting van de pijl is de luchttoevoer meer 'choken', dus rijker mengsel, dus makkelijker starten en lopen met koude motor. Helemaal naar einde pijl is handle omhoog en chokekleppen dicht. Eigenlijk fout gezegd dan dus de choke vol open ;)
 
Verder in de richting van de pijl is de luchttoevoer meer 'choken', dus rijker mengsel, dus makkelijker starten en lopen met koude motor. Helemaal naar einde pijl is handle omhoog en chokekleppen dicht. Eigenlijk fout gezegd dan dus de choke vol open ;)

Dus ik heb de motor vandaag proberen te starten op de "foute manier"? Ik had beter het hendeltje naar beneden (richting de pijl) gedaan om een betere (koude) start te hebben?
 
Dus ik heb de motor vandaag proberen te starten op de "foute manier"? Ik had beter het hendeltje naar beneden (richting de pijl) gedaan om een betere (koude) start te hebben?

Ik heb alleen een 550F carb in mijn hoofd en daarbij gaat de handle omhoog in de richting van de pijl, maar sowieso; in de richting van de pijl = meer choken = rijker mengsel = betere koude start en loop.
 
Ik heb alleen een 550F carb in mijn hoofd en daarbij gaat de handle omhoog in de richting van de pijl, maar sowieso; in de richting van de pijl = meer choken = rijker mengsel = betere koude start en loop.

Ok thanks voor de verduidelijking ! :}
Morgen misschien eens proberen starten gebruik makend van de benzinetank ipv de spuit. Heb de tank vanbinnen al ontroest en gecoat ! Is nu gewoon proper metaal binnenin :) .
 
Denk altijd aan de zwaartekracht. Het hendeltje op de stand waar de zwaartekracht hem heen trekt is altijd de choke uit. Dat is dus de normale stand om te rijden bij warme motor
 
Laatst bewerkt:
Leuk topic om te lezen, je leert er aardig wat bij zo. :Y Keep up the good work, straks weer een 350f gered. Ik blijf volgen!
 
Nu ben ik terug in de war... :?
Geeft niks. Heb je wel eens. ;)

Toen je de carbs eraf had kon je zien wanneer de choke klepjes open waren. Bij deze ouwe carbs moeten de klepjes dicht bij koude start. Dus hendeltje inderdaad naar omhoog.

Nog zoiets. Bij koude start geen of nauwelijks gas geven. Bij warme start zonder choke dan wel wat gas geven.
 
Leuk topic om te lezen, je leert er aardig wat bij zo. :Y Keep up the good work, straks weer een 350f gered. Ik blijf volgen!
Thanks ! Ik hoop dat ik dit beest inderdaad kan redden! Maar ik heb er vertrouwen in !! :] :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
Geeft niks. Heb je wel eens. ;)

Toen je de carbs eraf had kon je zien wanneer de choke klepjes open waren. Bij deze ouwe carbs moeten de klepjes dicht bij koude start. Dus hendeltje inderdaad naar omhoog.

Nog zoiets. Bij koude start geen of nauwelijks gas geven. Bij warme start zonder choke dan wel wat gas geven.
O weer wat bijgeleerd ! Maar als ik nu geen gas had gegeven had de motor niet paar seconden kunnen draaien. Maar thanks voor de tips !! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan