Mijn ervaring met Motoport Zelhem

Mooi om alle aannames te lezen die mensen erbij gaan verzinnen. Ik heb al een schakelaar om zeep geholpen, heb er geen verstand van, enzenz, prachtig..
Begrijpend lezen schijnt toch moeilijk te zijn. Er wordt alleen maar aangekaart dat er een mogelijkheid bestaat dat die schakelaar nu niet meer naar behoren functioneert en dat dat niet vanaf de buitenkant te constateren is. Daarnaast blijkt het inderdaad wel dat je er geen verstand van hebt want anders had je wel de juiste diagnose gesteld.
 
Net voor mijn blade een nieuwe schakelaar voor richtingaanwijzer, claxon en licht gekocht bij motoport omdat het leek dat hier sluiting in zat. Licht viel tijdens het rijden uit en ook deed de richtingaanwijzer het dan niet meer. Toevallig dat deze gasten er eentje hadden liggen dus gauw gekocht. Thuis aangekomen gauw stekker er in gedaan, en wat denk je, niets... Blijkt dat de sluiting ergens anders zit :( . Ik motoport snel gebeld met de vraag of ik em kan retouneren en wat denk je, NEEN :( :( :( !! Nog geen half uur in mijn bezit gehad, duizenden euro's achter gelaten bij die tent aan onderdelen, kleding en wat al nog meer! En dan word je zo behandeld... Schofterig vind ik dit, ronduit asociaal. Motoport Zelhem, jullie zijn een vaste klant kwijt, zakkenvullers..!
Duizenden euro's, zo zeg, je verwacht waarschijnlijk omdat je ergens geld uitgeeft dat zij dan moeten doen wat jij van hen verwacht?
Geloof het of niet maar bedrijven zijn er om winst te maken.
 
Duizenden euro's, zo zeg, je verwacht waarschijnlijk omdat je ergens geld uitgeeft dat zij dan moeten doen wat jij van hen verwacht?
Geloof het of niet maar bedrijven zijn er om winst te maken.
Moeten er wel klanten zijn die er herhaaldelijk geld aan uit willen geven, anders is het zo gebeurd met die winst...

Ik kan me wel een beetje in de TS verplaatsen, en merk ook vaak dat de servicegraat bij Nederlandse winkels erg laag is in vergelijking met andere landen waar ik geregeld kom (Amerika, Duitsland). Waar een winkel in Amerika alles probeert om de klant te behouden (en dus waarschijnlijk ook een product terug zal nemen) en een winkel in Duitsland daar ook toe in staat is zolang de klant zich redelijk en beleefd opstelt, heb ik in Nederland vaak het gevoel dat men zich te veel aan regeltjes en voorwaarden vastklampt: "Ja beste klant, dat wil ik wel doen maaaaaaarrrrr:" en dan wordt er verwezen naar een of andere regel, voorwaarde of beleidspunt en uiteindelijk kun je fluiten naar je after sales service.

Uitzonderingen daargelaten natuurlijk maar dit is wel wat ik de afgelopen twee/drie jaar ervaren heb. Voor wat betreft TS: probeer eens uit te zoeken of dit een Motoport Zelhelm voorwaarde is of een Motoport voorwaarde. Motoport is een franchise, misschien dat een andere Motoport het product wel terugneemt. Zo niet, is het het proberen waard, toch?
 
Als er zo weinig vertrouwen in je word gesteld als klant, en alleen maar goed genoeg bent om geld achter te laten, dan ben je voor mij een zakkenvuller en kom ik niet meer terug.
Gelukkig zijn er nog wel zaken waar je als klant wel vertrouwt word, zoals Woesthoff in Brummen. Daar kan ik nog spullen mee naar huis nemen om te kijken of het past, en kan ik morgen wel ff langs komen om af te rekenen..
Het kan wel..
Ben er klaar mee, tabè..

Woesthoff is een motorsloperij... ik neem aan dat de onderdelen die je daar weg hebt gehaald dus gebruikt waren. Dat is toch niet te vergelijken met nieuwe onderdelen in OEM verpakking?

Apples met Blackberry's vergelijken.


Maar het klopt, Woesthoff is een fijne zaak :Y net als die ene Motoport vestiging daar ergens in Zelhem waar ik sporadisch ook wel eens kom (en dan altijd prima geholpen word ondanks dat ik er pas enkele tientallen euro's achter heb gelaten)
 
Laatst bewerkt:
_O- Even heerlijk kunnen lachen om de hilarische reacties.....en dat zo op de vroege zondagochtend :Z

Zoals al gezegd, ga maandag (of de eerst volgende dag dat ze open zijn) even langs, leg het rustig uit en wellicht kom je erachter dat al je frustratie voor niks was. Zo niet heb dan ook begrip voor de verkoper, die is er niet alleen om jou te plezieren maar ook gewoon bezig om een boterham voor zichzelf en het personeel te verdienen. Jij bent slechts 1 van de velen, stel je voor dat hij dit met 10 klanten op een dag heeft. Ik krijg dagelijks mensen in m'n bus die 10,20 of 30 cent tekort komen voor een kaartje, lijkt niet veel, maar als ik voor al die mensen geld bij ga leggen moet ik aan het einde van de maand thuis vertellen dat we niks te eten hebben.

Dat een Honda dealer een bepaald onderdeel op voorraad heeft voor Honda vind ik trouwens niet zo raar hoor :N

En wat de service in nederlandse winkels betreft, ik heb toch best wel wat positieve ervaringen hoor :Y

Motozoom Amsterdam bijvoorbeeld, ik trek de rits stuk van m'n broek door een wat lompe actie (joggingbroek eronder zat er tussen :$ ) en broek werd zonder verdere vragen geruild voor een nieuwe nadat ik vroeg of zij een reparatieadresje wisten.(Hulde ook voor Revit in dit verhaal)

Motomaat Amsterdam(tegenwoordig Lijnden), vrouwlief had bij wijze van verrassing stalen remleidingen voor me besteld. Montage van de achterste leiding lukte me niet omdat ik simpelweg niet met m'n gereedschap erbij kwam. Gebeld, uitgelegd hoe en wat en zij hebben voor mij de zelf meegebrachte onderdelen gemonteerd, alle leidingen (ook de voorste) even nagelopen, ontlucht en voorzien van nieuwe vloeistof.

Motoport Amsterdam, 3 jaar geleden een 2e hands motor daar gekocht, kom af en toe binnen voor een onderdeeltje en wordt altijd begroet met een bakje koffie en de vraag wat ik nu weer heb veranderd, of ze even mogen kijken, hoe het gaat, etc.

Dit zijn slechts enkele voorbeelden....moraal van het verhaal: Wellicht ligt de service die je krijgt ook een beetje aan hoe je jezelf opstelt :? De toon maakt de muziek ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik snap ook dondersgoed dat ts baalt als een stekker. Ik snap ook dat je naar de winkel belt om te vragen of het terug kan.

Ik vind het persoonlijk alleen volstrekt onbegrijpelijk dat je iemand anders de schuld geeft van je eigen fout. En dan ook nog op zo'n lullige manier. En dat is waar ik zo fel op reageer.

Als een bedrijf een product terug neemt is het een leuk stukje service naar de klant. Dit is echter stomweg geen verplichting. Helaas is het bij sommige winkels erg triest gesteld met de klantvriendelijkheid maar vooral in dit geval zijn er een aantal zeer goede argumenten genoemd om het product niet terug te nemen!

Kortom: je zou boos moeten zijn op jezelf en niet op iemand anders. En al helemaal niet een publiek afzeiktopic openen op een open forum.
 
Mijn motor heeft een probleem...weet je wat...
Ik ga gewoon nieuwe onderdelen halen bij de dealert, en als dat niet de oplossing is breng ik ze gewoon terug, net zo lang tot ik het juiste onderdeel heb vervangen...

Ja zo ga ik het voortaan doen....

En als de dealert niet wil ruilen of geld teruggeven, dan zet ik een stukje op MF...


DAT ZAL ZE LEREN
 
Ik vraag vooraf meestal wat hun verwachting is, zodat we er daarop kunnen gaan afstemmen.
Maar ook dit is een menselijke eigenschap, we duwen alles in hokjes en we creeren zelf de verwachtingen en staan er niet bij stil dat deze verwachtingen niet nagekomen kunnen worden.
Dus TS heeft niet helemaal ongelijk omdat hij in hokjes denkt. Niks mis mee, maar nu moet hij er zelf even mee leren omgaan ;-)
 
TS brengt Motoport Zelhem op deze manier op een grove en onnodige manier schade toe, hij moet zich dan ook rot schamen. :(
 
Laatst bewerkt:
Ben ik nou helemaal gek of is een winkelier wettelijk verplicht binnen 14 dagen goederen retour te nemen, mits in originele verpakking en onbeschadigd? Ongeacht wat de reden voor retour is?

Voor TS: snap je frustratie maar hiervoor een topic openen is wel een beetje...tja hoe zeg je dat; onhandig.
 
Ben ik nou helemaal gek of is een winkelier wettelijk verplicht binnen 14 dagen goederen retour te nemen, mits in originele verpakking en onbeschadigd? Ongeacht wat de reden voor retour is?

Voor TS: snap je frustratie maar hiervoor een topic openen is wel een beetje...tja hoe zeg je dat; onhandig.

Dat geld alleen voor kopen op afstand, oftewel via een webwinkel o.i.d. Als je iets bij een normale zaak koopt, heb je het product van tevoren kunnen bekijken en is koop nog steeds koop. Het is in dat geval een stuk klantvriendelijkheid/klantenbinding, als een product teruggenomen wordt.
 
Waar het, zoals in veel gevallen, fout is gegaan is dat TS niet eerst van te voren heeft overlegd met de zaak en/of heeft gevraagd of hij het product mocht retourneren. Nu ging/gaat hij er zomaar vanuit dat dit geen probleem zou zijn.. Vanuit die redenering snap ik de teleurstelling wel, maar erg realistisch is het natuurlijk niet.

Ach, zie het positief, als het straks is opgelost heb je een mooie schakelaar op het stuur :P Of je verkoopt het ding weer op marktplaats cq eBay.
 
Laatst bewerkt:
Zoals eerder vermeld behoort dit onderdeel niet tot de normale inventaris van een merkendealer. Vreemd geval.
 
Laatst bewerkt:
Uit coulance kunnen ze wel het artikel terugnemen en TS een tegoedbon geven. Gek eigenlijk, ik kom
bijna altijd in de kleinere motorzaken en terugbrengen is geen enkel probleem.
 
Waar het, zoals in veel gevallen, fout is gegaan is dat TS niet eerst van te voren heeft overlegd met de zaak en/of heeft gevraagd of hij het product mocht retourneren. Nu ging/gaat hij er zomaar vanuit dat dit geen probleem zou zijn.. Vanuit die redenering snap ik de teleurstelling wel, maar erg realistisch is het natuurlijk niet.

Volledig dit. :)
 
Uit coulance kunnen ze wel het artikel terugnemen en TS een tegoedbon geven. Gek eigenlijk, ik kom
bijna altijd in de kleinere motorzaken en terugbrengen is geen enkel probleem.
Maar als er draadjes aan zitten wordt het al gauw een ander verhaal.
 
Ooit bij Bikers World een cdi unit teruggebracht, best veel draadjes :) maar misschien een
uitzonderings geval. En idd elektrische onderdelen is lastig. Zelhem had dat dan beter
met TS moeten communiceren over terugname elektrische onderdelen.
 
Ik vond het ook een beetje een Sjonnie reactie. Wel een beetje droeftoeterig zelf een analyse willen doen omdat je te gierig bent de dealer ernaar te laten kijken. En als je dan een foute diagnose stelt mag de dealer een onderdeel terugnemen waarvan ze niet weten wat er gebeurd is.
En ja, mensen doen er soms WEL idiote dingen mee. En ook op de 12volt van je accu kan je zó'n schakelaar om zeep helpen.
 
Dus meneer 'ontleend zijn rechten" uit het feit dat hij daar al voor duizenden euro's heeft uitgegeven?

Ik krijg dagelijks in de winkel te maken met retouren van klanten ( weliswaar bouwmarkt). Dit mogen ze vanwege regels binnen 30 dagen met de aankoop bon. En dan heb je altijd klanten die bijvoorbeeld teveel installatie materiaal mee nemen, want dan hebben ze genoeg. Vervolgens word door ons bij de leverancier weer besteld om de schappen aan te vullen. En als klap op de vuurpijl komen deze klanten vervolgens terug met hun 'teveel" afgenomen producten. Ze krijgen hun geld terug, mijn voorraad is verdubbeld en ik mort blijven glimlachen. Inderdaad ik hoor me aan die regels te houden, maar je ergert je dood aan dit soort mensen. Ik kan me prima voorstellen dat ze het product om welke reden dan ook niet terug nemen.

Steek je schakelaar op een plekje waar de zon niet schijnt, en noem ondernemers die voor werkgelegenheid zorgen rtc geen zakkenvullers.

of werk jij wel graag voor niets?
 
Dan moet TS daar wel om vragen ipv lukraak een schakelaar uit het schap te trekken en op de toonbank te gooien.
 
Ben ik nou helemaal gek of is een winkelier wettelijk verplicht binnen 14 dagen goederen retour te nemen, mits in originele verpakking en onbeschadigd? Ongeacht wat de reden voor retour is?

Voor TS: snap je frustratie maar hiervoor een topic openen is wel een beetje...tja hoe zeg je dat; onhandig.
Dat klopt ik koop meestal kaas in de supermarkt en die is nu twee weken compleet groen en wollig breng ik zo in de originele verpakking terug, en dan zonder reden mijn geld terug vragen :)
 
Dom topic,

Ik kom bij meerdere winkels voor mijn onderdelen (motozoom apeldoorn, woesthof brummen en motoport zelhem)

Nergens geen problemem alleen maar lof over alle 3 de bedrijven terwijll ik er weinig uit geef.

Laatst met een kameraad naar motoport geweest omdat zijn achterband slecht was ,
de werkplaats sloot om 6 uur wij kwamen om 5 voor 6 aan, kregen netjes als antwoord : sorry eigenlijk kan het niet maar als je even gedult hebt dan kan het nog wel want we moeten nog pauze houden..
Even rondgelopen en buiten gezeten uiteindelijk om kwart voor 7 geholpen... ja bijna een uur gewacht maar wel gewoon na sluitingstijd perfect geholpen wat nou slecht bedrijf .
 
Terug
Bovenaan Onderaan