Mijn ervaring met Motorhuis Napoleon in Haelen

Toen ik MF ontdekte eind vorig jaar, was ik in eerste instantie ook alleen maar aan het lezen. Pas toen ik de behoefte (lees: goede reden) had om te 'schrijven' heb ik me aangemeld. Ik denk dat dit bij de meeste mensen zo gegaan is.

En ik vind dit best een goede reden eigenlijk.

:^ Ik denk dat het zo met de meeste mensen gaat die voor het eerst op een bepaald forum terecht komen.
Dat het TS z'n eerste post is zegt niks over hoe lang hij hier al komt.

Als ik sommige reacties hier soms zie ben ik blijer met dat soort members dan mensen die gaan lopen zeiken over een reden van aanmelden.

anyway, nuttig topic en ook mooi dat er iig 1 positieve ervaring is.
en wederhoor van de dealer.

(mag een dealer zich dan wel aanmelden voor die ene post)
 
Laatst bewerkt:
En dan de grote vraag...
Kloppen de verhalen van de klagers en is de reactie van de dealer een poging de naam te redden of zijn de klagers inderdaad stoere mensen zo anoniem vanuit de luie stoel en heeft de dealer gelijk :?
Ik denk toch dat je dit zelf moet gaan ervaren als je een motor zoekt en die toevallig net bij een dealer staat die niet zo goed uit de verf komt hier (of op andere sites).
Je bent nog steeds niet verplicht om te kopen en als het verhaal van de klagers waar blijkt te zijn kan je ook altijd omdraaien en verder zoeken.
Zoals al gezegd zijn er maar zeer weinig topics met goede ervaringen en als ze er zijn worden ze nog wel eens afgescheept als "reclame".
Ik heb ook al regelmatig tegenstrijdige ervaringen gelezen over motorzaken dan mijn eigen ervaring.
Kortom... vertrouw op je eigen beoordelingsvermogen en maak voor jezelf ook een keuze of een lange(re) rit voor een proefrit het waard is want ook al kan je zonder gezeur een proefrit maken kan een motor toch tegenvallen terwijl een motor wel in de staat is zoals beschreven.
 
De waarheid zal ongetwijfeld wel ergens in het midden liggen. Ik zit zelf in de autoverkoop en ben ook al erg rare figuren tegen gekomen. Dat verhaal over die BMW rijder, die lui kan ik ook wel uit kotsen ondertussen.

Binnen komen tijdens de lunch.. (ja ik dacht, ik heb pauze.. ja goh. u ook al? :+ )
"u heeft niet gezegd dat dit een schade auto is... er zitten toch overal krassen"
2 minieme krasjes van 2cm terwijl zijn inruiler naar rook en natte hond stinkt en de achterbank compleet is opgegeten.
Vervolgens in het verkoop verhaal rustig een kwartier gaat staan bellen met een collega over het aanstaande golf weekend. Ja daaaaag, dan ga ik ook gewoon verder met eten. En dan dat gezicht als ze opgehangen hebben en blijkt dat de verkoper hun wel 1.5min lang alleen laat staan.

Vervolgens dag later bellen met de verkoopleider om beklag te doen over het verkoop personeel.. :r
 
Haha, klinkt een beetje als de mensen die gaan zeuren dat de krant nat is terwijl de zondvloed naar beneden komt :P
 
Nee ook niet, maar je moet van motor zaak toch wel verwachten dat ze klant gericht zijn. En een goede reden om hun manier van handelen te rechtvaardigen. Dit modder gooien getuigd van geen van beide.

Nou daar wordt zo ook lekker de mogelijkheid voor gegeven. Ben van mening dat de TS toch eerst kan proberen er uit te komen daar.... Niet zomaar weg rijden en dan vervolgens op een forum breed uit te meten wat er niet goed is.

Heb zelf ook een commerciele functie. Meeste klanten zijn tevreden gelukkig. Een enkele niet maar als die enkele me dat vertelt komen we altijd tot een oplossing.

Ik zou ook :( zijn achteraf zo'n verhaal te lezen. Het is ook altijd zo dat over goede service bijna nooit geschreven wordt, en over slechte bijna nooit niet, terecht of onterecht.

@Motorhuis Napoleon: :} voor de reaktie ! (je had overigens ook tot 1000 kunnen tellen en dan niet reageren O-) )
 
Nee ook niet, maar je moet van motor zaak toch wel verwachten dat ze klant gericht zijn. En een goede reden om hun manier van handelen te rechtvaardigen. Dit modder gooien getuigd van geen van beide.


Ik zie de reactie van Napoleon zeker niet als moddergooien, maar eerder een uitleg geven wat er aan de hand is geweest.
Dat enkele liever een andere reactie hadden gezien is wel begrijpelijk gezien het soort mensen hier die moord en brand schreeuwen.
 
Vervolgens reageert nog iemand over 1 of ander Bimota lulverhaal waar hij vorig jaar in februari voor bij ons in de zaak is geweest. Ik kan U verzekeren dat wij reeds meer dan 25 jaar geen Bimota meer hebben gehad en dat wij op de door hem genoemde datum gesloten waren ivm een sterfgeval van een medewerker. Hier worden we verwisseld met een collega uit de buurt.

Wie vertelt er nou een lulverhaal, want ik heb niet gezegd dat dat in FEBRUARI was en ik heb ook GEEN DATUM genoemd, dus ......... -O-

Mijn ervaring met jullie zaak is gewoon slecht, maar dat wil nog niet zeggen dat ik jullie zwart probeer te maken. ;) , maar jullie moeten geen reacties gaan verdraaien..... -O-
 
Enkel gezien de reactie van Napoleon lijkt het me al beter om hard voorbij te rijden. Wat een botte........Zijn reactie lokt alleen maar meer reactie uit en deze zijn niet echt ten gunste van zijn zaak.



Spreken is zilver, zwijgen is goud
 
~
Nee ook niet, maar je moet van motor zaak toch wel verwachten dat ze klant gericht zijn. En een goede reden om hun manier van handelen te rechtvaardigen. Dit modder gooien getuigd van geen van beide.

Klant gericht zijn is wat anders als jezelf laten schofferen; ook ik heb hier regelmatig mee te maken dat "klanten" denken dat ze alles maar kunnen maken. Hulde voor de reactie van Motorhuis Napoleon.
 
Klopt, daar geef ik je helemaal gelijk in. Dat klantgerichte wat je als bedrijf moet zijn is voor sommige klanten een aanduiding dat ze lekker de @@rslöch kunnen uithangen en te hoge eisen kunnen stellen. Als er dan tig euro afgetikt moet worden voor de gedane werkzaamheden dan lopen ze nog te mekkeren ook. En als je dan een paar van dat soort klanten gehad hebt dan ben je wel sneller geneigd om wat nukkig te reageren.
 
Grappig om te lezen hier.

In ieder geval zal ik wat reclame maken voor AMC (België). Prachtige service! Kan ik echt niets op zeggen.

Wat betreft reactie van Napoleon. Komt toch een beetje klein over (Napoleon ~ klein :)). Heb hier heel het forum achtereen gelezen en hij reageert op dingen die niet geschreven zijn en (voor zover ik heb kunnen lezen) zelfs op een verhaal dat hier niet voorkomt... Toch een beetje gek.
 
Ik moest vandaag voor mijn werk in Roermond zijn.... Vlakbij Haelen dus toch ff kijken :Y .
:} :} voor het aantal motoren dat er op die beperkte oppervlakte staat!

Niet normaal, zo zou ik ze niet eens kunnen neerzetten !

Maar goed, los van de vraag of dat goed is, en of dat uitnodigt tot de aankoop van een motor, kan ik me het standpunt in deze van de verkoper goed voorstellen. Om er één motor uit te halen, moet de halve zaak leeg.

Uit commercieel oogpunt niet gunstig, echter ik denk dat hij zijn zaak ook niet groter kan toveren...... Er staan in ieder geval heeeeeel veeeeeel fietsen....... :P

Dus ik denk dat hij heeft moeten kiezen tussen een beperkt aanbod, of beperkte ruimte er fiets.... :+
 
Wat betreft reactie van Napoleon. Komt toch een beetje klein over (Napoleon ~ klein :)). Heb hier heel het forum achtereen gelezen en hij reageert op dingen die niet geschreven zijn en (voor zover ik heb kunnen lezen) zelfs op een verhaal dat hier niet voorkomt... Toch een beetje gek.

Tja ... heb toch ook ongeveer de zelfde ervaringen met deze zaak. Een motor gekocht met hele verhalen erbij hoe hij aan de motor was gekomen en bij wie zij hun onderhoud doen. Prima allemaal tot dus ver. Tot dat er problemen kwamen met de motor en deze terug gebracht moest worden voor reparatie binnen de garantie termijn overigens van 3 maanden. Met tegenzin weliswaar kon ik met de motor terugkomen en zou deze gemaakt worden. Waar sta je anders voor dan met je garantie als dealer? Wordt je een gevoel gegeven dat je niet zo moet zeuren en is men minder vriendelijk in ene.

De verhalen die toen tegen mij over de motor werden verteld kwamen steeds verder van elkaar te liggen dan die van bij de verkoop. Motor werd zogenaamd gerepareerd, of in ieder geval niet goed bleek want een paar dagen later bij meenemen van de motor richting huis binnen een paar kilometer precies dezelfde storingen weer. Was van ver komen reizen, dag vrij moeten nemen en dan dit... :( Gelijk weer omgekeerd en om uitleg gevraagd.
De beste man kwam met weer een andere versie van hoe de vork in de steel zat en vroeg me om geduld te hebben tot dat ze de zaak weer een beetje op de rit hadden en hun vaste monteur van vroeger ook weer een goed plekje had van waar hij uit kon werken. Want het lag allemaal in ene aan allerlei andere dingen. Dat hij ervan baalde geloofde ik ook wel, ik zou ook niet blij zijn. Maar zijn geloofwaardigheid was volledig weg bij mij op dat moment.
Ik zou binnen 3 weken terug gebeld gaan worden om een nieuwe afspraak te maken voor de reparatie. Nou ik kan je vertellen we zijn bijna 2 jaar verder en er is nog steeds niet gebeld.

Onderweg naar huis rijdend, was een flinke rit, heb ik goed kunnen nadenken en was ik er met de tegenstrijdige verhalen helemaal klaar mee. Ik kom hier nooit meer terug! Reparatie bij een andere dealer uit laten voeren, was ondertussen goedkoper uit dan elke keer een dag vrij nemen en de kosten voor het openbaar vervoer. Ik had het gevoel gekregen dat de beste man door al zijn verhalen niet meer wist wat hij die ene keer nu wel of niet verteld had.
Verder geen spijt gehad van mijn aankoop, na een paar benodigde reparaties daar gelaten overigens. Dat is het risico wat je soms hebt als je een tweedehands motor koopt en neem ik op de koop toe. Daar moet je verder ook niet over vallen vind ik. Maar dingen beloven en niet nakomen wel! Het vertrouwen en de handelswijze was gewoon volledig weg en door de diversiteit aan verhalen van de man over één en dezelfde motor die ik bij hem had gekocht, welke elkaar volledig tegenspraken.

En ongetwijfeld zullen er ook mensen zijn die positieve ervaringen hebben gehad met deze dealer en heeft elk verhaal inderdaad twee kanten. Dit is in ieder geval in grote lijnen mijn verhaal. Wilde mij er toen der tijd niet meer druk over maken. Nu ik deze topic zag staan en het toch weer begon te borrelen van binnen helaas wel.

Fijne dag verder!
 
Waarom de rekening van de reperatie naar hem opgestuurd toendertijd?

Al was het maar om hem te herrinneren aan de afspraak...
 
Ik laat me normaal niet snel beinvloeden door andermans ervaringen dus dit soort topics zijn vooral leuk leesvoer.
Maar als ik de reactie op de TS lees bekruipt mij het gevoel dat de verkoper een pesthekel heeft aan klanten.
Als ik moeite doe om ergens geld uit te geven wil ik graag dat ik mij in ieder geval een beetje serieus genomen voel.
ik verwacht dat dat voor het merendeel van zijn klanten geldt.

Als je dan leest hoe de goede man tekeer gaat over zijn klanten kring zakt mij de broek op de schoenen.
Ik heb jaren een commerciele functie gehad, klanten zijn net mensen, die heb je in alle soorten en maten.
soms heel leuk, soms iets moeizamer.
niets aan te doen, die laatste groep krijg je er ook gewoon bij.
als je daar niet tegen kunt moet je zo snel mogelijk een ander vak zoeken .
Of de eer aan jezelf houden en niet je frustraties op een forum dumpen, waar toch een groot deel van je klantenkring meeleest.
 
Ik woon niet al te ver van deze zaak af, en heb er eens een cbr 600 zien staan.. Ben toen een beetje gaan informeren bij mensen hier uit de buurt over die zaak..

En geen een positief verhaal gehoord, het kwam er eigenlijk op neer dat het een zaak was met teveel motoren in een te kleine ruimte, en de verkoper die een botte boer was..

Ben dus maar snel voor een andere fiets gaan kijken.. Als je zoveel negatieve verhalen over een zaak hoort, dan voelt het gewoon niet "goed" om daar een motor te kopen..
 
Ik moest vandaag voor mijn werk in Roermond zijn.... Vlakbij Haelen dus toch ff kijken :Y .
:} :} voor het aantal motoren dat er op die beperkte oppervlakte staat!

Niet normaal, zo zou ik ze niet eens kunnen neerzetten !

Maar goed, los van de vraag of dat goed is, en of dat uitnodigt tot de aankoop van een motor, kan ik me het standpunt in deze van de verkoper goed voorstellen. Om er één motor uit te halen, moet de halve zaak leeg.

Uit commercieel oogpunt niet gunstig, echter ik denk dat hij zijn zaak ook niet groter kan toveren...... Er staan in ieder geval heeeeeel veeeeeel fietsen....... :P

Dus ik denk dat hij heeft moeten kiezen tussen een beperkt aanbod, of beperkte ruimte er fiets.... :+

Horeon staat ook echt friking vol maar daar zie ik ze nooit zo moeilijk doen over een proefrit.
 
De indruk bestaat toch echt dat de betreffende eigenaar van Napoleon niet echt commercieel is ingesteld. Dit blijkt ook uit zijn ongenuanceerde reactie.

Nou maakt mij dat helemaal geen bal uit, maar het kan wel betekenen dat ik een idee krijg dat ik niet op de goede plek ben. De grote vraag die ik en iedereen hier altijd voor zichzelf beantwoord wil hebben is: als ik hier een motor koop, ben ik dan verzekerd van goede service?

Daarover hoor ik over het algemeen positieve dingen, dus in zoverre, als er elende is, schijnt hij het over het algemeen goed op te lossen.

Dat gezegd hebbende, de volgende reactie aan motorhuis Napoleon:
Wees blij dat mensen bij jou proef willen rijden. Niet iedereen zal kopen, maar verkopen is een kwestie van gunnen, en dat laat je (ondanks dat ik mij de frustratie soms kan voorstellen) vaak liggen.
Als jij mensen warm ontvangt, dan krijg je genoeg informatie over welke motor ze op het oog hebben. Als jij de mensen kunt overtuigen dat ze beter bij jou af zijn dan elders (ook al wilden ze elders kopen), dan kopen ze gewoon bij jou, ook al is het wat verder rijden. (Zo zit ik tenminste in de handel, al is het niet de motorhandel)
 
Haha, hulde dat Motorhuis hier reageert... De reactie versterkt de topictitel in ieder geval wel :P .

Maargoed... Er zijn genoeg mensen die van ver komen, wel geluk hebben een proefrit te mogen maken, de motor kopen en er nooit meer terug komen...
 
Haha, hulde dat Motorhuis hier reageert... De reactie versterkt de topictitel in ieder geval wel :P .

Maargoed... Er zijn genoeg mensen die van ver komen, wel geluk hebben een proefrit te mogen maken, de motor kopen en er nooit meer terug komen...


Ja dus? ;) Hij heeft dan wel een motor verkocht. En staat het beter tegen toekomstige kopers dat ze gewoon welkom zijn en eerst mogen proberen voordat ze kopen.

Zelf heb ik mijn motor al gehaald zonder rijbewijs. Heb van mijn dealer zwart op wit een week omruil garantie gekregen. Omdat ik zelf niet kon proefrijden en de motor vrij populair was. Dat noem ik pas service! :D Dat deed hij alleen maar omdat ik enorm twijfelde de motor wel of niet te kopen zonder zelf gereden te hebben (wel achterop overigens bij een monteur wat ik ook erg goed vond van ze. Owja dat gaat niet over de betreffende toko want die ken ik niet :D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan