Mijn ervaring met Wegenwacht van ANWB

Mascotte

MF veteraan
13 jun 2009
2.084
0
Haarlem
Facebook
Bij deze ben ik benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met hen.
Vandaag wilde ik wegrijden met m'n motor, maar had een probleem met een kabel naar mijn accu. De beste man, heel vriendelijk, hielp me hiermee en na wat dollen ging hij weg en ik ook. Nog geen 50 meter daarna motor weer uit...
Ik de Anwb weer bellen en mocht doodleuk weer een uur wachten. Ondertussen naar een autozaak gewandeld op de hoek van de straat met de vraag of ik wat gereedschap mocht lenen om zo alvast m'n kont + tank eraf te halen, m'n accu zit namelijk tegenwoordig onder mijn tank.
Dit was geen probleem, zo gezegd zo gedaan, kont eraf, tank eraf en daar was de Anwb auto. Kerel stopt naast me, kijkt me aan en begint te brullen; Als je zelf aan je motor gaat lopen kloten annuleer ik bij deze de aanvraag en rij ik weer door, want ik kom hier niet om te helpen klussen bla bla bla....
Ik vertelde hem heel rustig dat ik er ten eerste niet zo van gedient ben om op die manier kennis te maken en dat ik bezig was om hem wat werk uit handen te nemen om vervolgens snel aan de gang te kunnen.
Hij wilde er niks van weten, maar ondertussen had ik het probleem gevonden, m'n zekering in het startrelais was kapot.
Kerel begon meteen weer te brullen dat ik niet zomaar hen moest gaan bellen en dat ik maar naar de autozaak moest gaan voor een zekering.
Hem uitgelegd dat aangezien hij er nu toch was, waar ik overigens aardig centen voor betaal per jaar, dat hij mij prima een zekering kon aanbieden aangezien ik hem ook heel wat werk uit handen had genomen.
Na een hoop gemopper kreeg ik dan een zekeringetje, nog voor ik deze erin had was de man weer weg....
Mijn vraag is vooral, meer mensen die dit meegemaakt hebben ?
En heeft het nut om hier een klacht over in te dienen ?
 
Ik heb ze één keer voor mijn koekblik nodig gehad.
Koelwaterslang was lek, en deze probeerde hij weer te maken, maar dat ging verkeerd.
Daarna heeft hij me naar de garage gesleept.
Dus uitstekende service.

Jou ervaring roept om het indienen van een klacht.
 
1 keer de anwb nodig gehad voor de motor van mijn vriendin, erg toffe kerel, hij ging echt verder dan had gehoeven om ons uit de brand te helpen :} uiteindelijk bleek namelijk de spanningsregelaar doorgebrand te zijn, en hij wist er nog 1 te liggen.

van mijn kant dus niks als lof, maar dat komt mede door de desbetreffende monteur :}
 
Zou wel degelijk een klacht indienen, alleen al om te laten weten dat men zich dient te gedragen. Ik neem aan dat niet elke ANWB knuppelt zo reageert, maar die ene die het wel doet mag hier van mij best op aangesproken worden.

Hulde voor jou dat je rustig bleef.
 
...waarschijnlijk met het verkeerde been uit bed gestapt.


Daarbij heeft hij wel een punt.
Als je zelf redelijk kunt sleutelen zou ik die club links laten liggen.
 
Normaal gesproken zijn de mensen die op de weg zitten erg behulpzaam. Van deze reactie als zodanig begrijp ik dan ook niets. Misschien had hij nog niet gescheten ofzo?

Van de ANWB als zodanig heb ik geen hoge pet. Ik rijd ongeveer 20 jaar auto en ben 1 jaar lid geweest: Het jaar dat ik lid werd, kon ik direct een kleine E 200,- overmaken omdat ik mijn auto dicht had gedaan, terwijl mijn sleutel er nog in lag.Toen ik ze later nodig had, omdat ik met mijn auto boven aan een afrit langs de A50 vast stond, wilde men mij niet helpen. Want vastrijden, daar kwam men niet voor. Was dus ook meteen het laatste jaar dat ik lid ben geweest van die geweldig behulpzame club.

Vreemd, omdat ik ook veel goede verhalen hoor. Maar goed mijn ervaring was dus ronduit slecht.
 
Zelf sleutelen betekent niet dat je hetzelfde materiaal en kennis tot je beschikking hebt als een ANWB monteur.

Plus dat je er een aardige duit voor betaald dus zelfs als je kan sleutelen waarmee je iemand helpt die je motor komt diagnosticeren mag je wel een beetje dank verwachten als blijkt dat het om een zekeringetje gaat eb hij dus binnen 5 minuten al weer op weg kan iemand anders te helpen
 
...waarschijnlijk met het verkeerde been uit bed gestapt.


Daarbij heeft hij wel een punt.
Als je zelf redelijk kunt sleutelen zou ik die club links laten liggen.

Mee eens, maar als je niet alles bij de hand hebt is het wel erg prettig dat ze er zijn.
Dat is wat ik al zei, heb nooit slechte ervaringen gehad met ze, maar deze vond ik zo onbeschoft dat ik letterlijk een beetje ben geschrokken :+
 
het het koekblik een keer gehad op de a28. we moesten een tijdje wachten dus we hadden rustig de muziek aangezet en de achterbank van de auto er uit gehaald en in de zon gezet. het was allemaal heel gezellig tot de monteur van de ANWB kwam. niet voorstellen, saggo kijken en zeuren.. ach ja ze hebben niet allemaal een goede dag volgens mij
 
Zoals iedereen weet is de ANWB er voor bedoelt dit soort dingen op te lossen. Als de betreffende persoon (jij in de geval) al wat simpele werkzaamheden doet, zou ik dat als ANWB werknemer alleen maar respecteren.

Ik denk dat het geen onverstandig idee is om toch een klacht in te dienen betreffende deze werknemer. De ANWB zal waarschijnlijk alleen maar blij zijn wanneer een klant een mening geeft. Of deze nu positief of negatief is!
 
ik heb bijna nog nooit een slechte ervaring met de anwb gehad.
Wel 1 keer een lekke band bij mijn ouders voor de deur, hoewel ik dit zelf best kan vervangen toch de anwb gebeld omdat ik toch geen haast had.
Bij aankomst vroeg hij of ik last van mijn rug had dat ik het niet zelf repareerde.
Mijn weerwoord was dat ik voldoende geld betaal voor een abbo en toen heeft hij verder zonder mopperen het wiel vervangen *O*
Maar zou niet zonder abbo willen want het komt altijd slecht uit als je langs de weg stil staat ;)
 
Bij deze ben ik benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met hen.
Vandaag wilde ik wegrijden met m'n motor, maar had een probleem met een kabel naar mijn accu. De beste man, heel vriendelijk, hielp me hiermee en na wat dollen ging hij weg en ik ook. Nog geen 50 meter daarna motor weer uit...
Ik de Anwb weer bellen en mocht doodleuk weer een uur wachten. Ondertussen naar een autozaak gewandeld op de hoek van de straat met de vraag of ik wat gereedschap mocht lenen om zo alvast m'n kont + tank eraf te halen, m'n accu zit namelijk tegenwoordig onder mijn tank.
Dit was geen probleem, zo gezegd zo gedaan, kont eraf, tank eraf en daar was de Anwb auto. Kerel stopt naast me, kijkt me aan en begint te brullen; Als je zelf aan je motor gaat lopen kloten annuleer ik bij deze de aanvraag en rij ik weer door, want ik kom hier niet om te helpen klussen bla bla bla....
Ik vertelde hem heel rustig dat ik er ten eerste niet zo van gedient ben om op die manier kennis te maken en dat ik bezig was om hem wat werk uit handen te nemen om vervolgens snel aan de gang te kunnen.
Hij wilde er niks van weten, maar ondertussen had ik het probleem gevonden, m'n zekering in het startrelais was kapot.
Kerel begon meteen weer te brullen dat ik niet zomaar hen moest gaan bellen en dat ik maar naar de autozaak moest gaan voor een zekering.
Hem uitgelegd dat aangezien hij er nu toch was, waar ik overigens aardig centen voor betaal per jaar, dat hij mij prima een zekering kon aanbieden aangezien ik hem ook heel wat werk uit handen had genomen.
Na een hoop gemopper kreeg ik dan een zekeringetje, nog voor ik deze erin had was de man weer weg....
Mijn vraag is vooral, meer mensen die dit meegemaakt hebben ?
En heeft het nut om hier een klacht over in te dienen ?

Ik zou een klacht indienen, want als hij zich zo gedragen heeft als jij beschrijft dan is het gewoon een lul die niet geneukt heeft gister en ja, dat is kut! Maar geen reden om af te reageren op klanten van de baas!

Ik heb zelf best goede ervaringen met de ANWB, zowel als met de auto als met de motor.
Ja, soms is het erg lang wachten, maar goed, je kan niet verwachten dat ze al in de startblokken staan om weg te vliegen zodra er een melding binnenkomt.

Tot nu toe hebben zij mij altijd geholpen. Heb een stuk of 4 á 5 keer een beroep op hen gedaan. 1x met de motor die toen weggesleept moest worden.

Ik denk dat het al veel tijd kan schelen als je zo goed en duidelijk mogelijk de hele situatie probeert uit te leggen. Ook de plaats waar je staat om miscommunicatie tussen jou en het callcenter of tussen het callcenter en de monteur te voorkomen.


De actie van deze meneer zoals beschreven zou bij mij verkeerd vallen als ik het zo bekijk.
 
Laatst bewerkt:
...waarschijnlijk met het verkeerde been uit bed gestapt.


Daarbij heeft hij wel een punt.
Als je zelf redelijk kunt sleutelen zou ik die club links laten liggen.

Ik vind dat onzin. Je betaalt dus hij moet ze kop houden!
Dat is hoe ik er over denk.

Of het voertuig nu "vanzelf" defect raakt of door jouw onkunde, dat doet er niet toe imo.
 
Laatst bewerkt:
Toen mijn motor er mee ophield doordat de accu leeg was heb ik ook e.e.a. gedemonteerd zodat de anwb'er gelijk bij kon.
Hij vond dat prima en heeft de accu middels zijn auto opgeladen zodat ik naar huis kon rijden.

Ach, misschien had die man zijn dag niet, het zijn ook gewoon mensen.
En een klacht indienen?
Krijg je een excuusbrief vol met empathie.
 
Eigenlijk nooit problemen met de ANWB/wegenwacht gehad en ik heb er vaker dan 1 keer een beroep op moeten doen. Het enige wat mijn verbazing wekte was dat ik voor 2 liter olie 20 eurie cash moest aftikken, maar dat was ook mijn domme fout, ik had ook gewoon een fles olie in reserve kunnen bewaren. Daar ben ik dus daarna mee begonnen. |(

Al moest ik trouwens wat lang wachten, de monteur had ook moeite om mijn locatie te vinden met zn tomtom en laat wachten nou niet een van mijn sterkste kwaliteiten zijn. O-)

Over het algemeen genomen ben ik dik tevreden..
 
Laatst bewerkt:
mensen die dit meegemaakt hebben ?
En heeft het nut om hier een klacht over in te dienen ?

_______________________________________________________________________

Hoi Mascotte,

Maandag begin van de avond stukje gaan rijden, tegen 21.00 uur reed ik tussen Rhenen
en Elst op weg naar huis.
Motor valt onder het rijden uit, electrisch probleem. :Y
Anwb gebeld om 21.00 uur !! om 23.00 uur was de wegenwacht er, ik had toen al gezien dat er een draad onder aan mijn contactslot los zat deze zit aangesoldeerd.
Wegenwacht zegt, ik heb geen soldeer bout bij me maar ga het op een andere manier proberen op te lossen, de beste man met moertjes, ty-wraps, tape en een spiegeltje aan de gang anders zie je helemaal niks, intussen is het 24.00 uur geworden en het wil niet lukken dus hij zegt ik laat wel een sleepdienst komen.
Sleepdienst gebeld die kwam om 00.45 uur, ouwe Kawa opgeladen en vast gezet, pa-
pieren ingevuld en op weg naar Veenendaal in de vrachtwaggel met de ouwe Kawa
achterop, om 01.30 was ik weer thuis.

Ik wil de wegenwachter een kompliment geven want hij heeft er alles aan gedaan om dat
verdomde draadje weer op het contactje te krijgen, hij baalde zelf ook omdat hij wist wat het was maar het niet kon maken.
Met een soldeerbout zou het met 10 minuten gepiept zijn |(

Ik ben niet te spreken over de lange wacht tijd van 2 uur, gelukkig kwam mijn zoon en twee vrienden nog even langs zodat ik wat afwisseling had, zoonlief op z'n TZR en twee vrienden op van die Kabouterbrommertjes.

p.s. Motorrijders helpen elkaar als er 1 met pech staat :N heb er zat langs zien rijden
en niet 1 die ook maar even kwam informeren of hij / zei iets kon doen |(

Maar goed gisteravond draadje weer aangesoldeerd en de ouwe Kawa loopt weer.

:] :]
 
Motorrijders zwaaien ook als je met pech langs de kant staat.
Veel hebben toch geen verstand van, maar het is wel vriendelijk om te stoppen.

OT, op het water net zo.
Een speedboot met een kapotte buitenboordmotor.
Er zat niets anders op om met een koord naar de kant te zwemmen.
Zelfs dan zwaaien andere booteigenaren naar je.
 
Terug
Bovenaan Onderaan