Mijn ervaringen met Damen Leathers producten

Vele supersportrijders doen 2 jaar over 5.000, dus voor een sportieve handschoen is dat zowel wat de limiet ja :Y

In alle ernst, 5000 km is natuurlijk redelijk weinig... maar je trekt toch gewoon je conclusies en koopt een paar van een beter merk als volgende handschoenen ?

Als het nu handschoenen van 250 EUR waren zou je er natuurlijk anders over kunnen denken...
_O- _O- :') je bedoelt dit sarcastisch, toch? Toch? :/

Ik doe inmiddels 3 jaar met mijn handschoenen van 50 euri.
 
wat een bullshit...alsof jij zoveel ervaring hebt met Damen producten dat je dit kunt stellen, volledig ongegronde mening behalve dat het volges jou een Bmerk is..

je bent gewoon merk geil :W
ik heb een setje handschoenen van 30 en zien er anders nog prima uit...welke dwaas gaat er nou 200 euro voor een paar handschoenen neertellen. 90 euro vind ik een goeie prijs voor een goed setje handschoenen. dat ze na 5000 km op zijn vind ik niet netjes en daar moet damen naar handelen

Ts post anders es een foto van je handschoenen in de huidige staat?
bullshit my ass... de grote jongens zijn niet voor niks groot geworden. heeft niks te maken met merk geil zijn, is gewoon zo. verder hoef ik geen ervaring te hebben met damen leathers, ik lees gewoon wat er staat. mijn revit handschoenen waren ook 90 euro, en die zijn 2 keer gratis vervangen, een keer buiten garantie. en die waren echt intensief gebruikt, ook in de winter wanneer 99% van de motorrijders niet eens denken om te gaan rijden. maar dat lees je niet, eh? dat is nou het verschil tussen A en B merken, de service.
 
handschoenen bij damen worden in het verre oosten voor 6 jarige jongetjes in elkaar geprutst. Pakken worden hier in Nederland door ervaren mensen in elkaar gefixed.

Koop geen damen leathers handschoenen dus :)
 
mja, een goeie alpinestars handschoen kost al snel bijna het dubbele...

Maar zoals gezegd, 5000 km is weinig, maar dan weet je ook weer voor de volgende keer welk merk je niet meer moet kopen...


die voor 2 dollar door een pakistaanse kleuter in elkaar genaaid worden.

je bent echterlijk als je laat naaien door die merken :')
 
bullshit my ass... de grote jongens zijn niet voor niks groot geworden. heeft niks te maken met merk geil zijn, is gewoon zo. verder hoef ik geen ervaring te hebben met damen leathers, ik lees gewoon wat er staat. mijn revit handschoenen waren ook 90 euro, en die zijn 2 keer gratis vervangen, een keer buiten garantie. en die waren echt intensief gebruikt, ook in de winter wanneer 99% van de motorrijders niet eens denken om te gaan rijden. maar dat lees je niet, eh? dat is nou het verschil tussen A en B merken, de service.
waarom zijn die oh zo goeie revit handschoenen dan al 2 maal vervangen ... het was toch een A merk?

Damen maakt al jaren (maat)pakken voor de politie en in de racerij. echt niet dat ze zomaar rommel verkopen of dat revit opeens 100 x beter is. Dat hele Bmerk verhaal is veels te kort door de bocht.
 
Wat verwacht je ook voor 90 EUR...

90euro voor een half jaartje handschoenen vind ik niet weinig geld.. heb zelf anderhalf jaar met LIDL rakkers gereden van 20eu en daar is geen stikseltje van los. Nu een paar maanden buse race ding iets van kevlar enzo, en die had ik voor 80 op de beurs.. hoop toch echt wel dat dat wat langer dan 5000km uit hou, want ik haal dat ook met een half jaartje..
 
nou ik heb laatst een setje revit jerez handschoenen gekocht twv 199 euro.
top of the line.....duurste in het gamma.....

na een paar km sturen blijkt mijn pink aan de vinger top te schuin te zijn afgesneden waardoor als ik mijn vinger buig deze schuin wegtrekt en ik er continu druk op moet zetten om hem op het stuur te houden.

Ik gebeld,kon ik een nieuw paar ophalen,halen ze het paar uit de doos zit de protectie die aan de zijkant van de pink hoort te zitten aan de onder kant waardoor je je vinger niet normaal kan buigen....

week later 4 paar nieuwe handschoenen,waar ik uiteindelijk 1 redelik zittend paar uit heb weten te vissen.

Heb een mail gestuurd naar REVIT dat ik alles nbehalve onder de indruk was van hun handschoenen,pakken prima maar voor mij geen REVIT handschoenen.....

heerlijk nou ben ik ook mijn frustraties kwijt :-)
 
Laatst bewerkt:
90 euro voor een paar handschoenen is een "redelijke" prijs. Natuurlijk, er bestaan veel duurdere maar of die dan ook zo veel beter zijn? Ik zelf draag nu voor het tweede seizoen handschoenen van het merk "Vanucci". In het begin waren ze stijf en zaten alles behalve lekker. Nu, nu dat ik ze dus al een tijdje heb, beginnen ze steeds lekkerder en lekkerder te zitten. Je ziet dat ze gebruik zijn maar versleten zijn ze nog lang niet. De kosten van deze handschoenen lagen zo rond de 80 euro en ik ben er dus reuze tevreden mee! Als dit paar versleten is, naar alle waarschijnlijkheid volgend seizoen, koop ik wederom handschoenen van "Vanucci".
Je krijgt al handschoenen van dit merk vanaf een tientje of 5 en dat loopt door naar de 200 euro (of er over) het is maar wat je er voor over hebt.....toch?

gr.
 
waarom zijn die oh zo goeie revit handschoenen dan al 2 maal vervangen ... het was toch een A merk?

Damen maakt al jaren (maat)pakken voor de politie en in de racerij. echt niet dat ze zomaar rommel verkopen of dat revit opeens 100 x beter is. Dat hele Bmerk verhaal is veels te kort door de bocht.
omdat ik misschien 15000km per jaar heb gereden toentertijd, ook in de winter. lees nou alles wat ik schrijf, niet alleen maar wat jij wilt lezen! verder waren ze niet kapot, alleen hadden ze een paar siliconen puntjes op de vingers, voor beter grip, en die lieten steeds los.

nou goed? en opnieuw, een merk is niet goed omdat ze goede spullen maken. een merk is goed vanwege de service. blijkbaar weet damen leathers niet wat dat betekent!
 
Laatst bewerkt:
Voor 90 euro koop je ook goeie revits, ik heb 2 paar en absoluut geen problemen mee :)
 
wat een bullshit...alsof jij zoveel ervaring hebt met Damen producten dat je dit kunt stellen, volledig ongegronde mening behalve dat het volges jou een Bmerk is..

je bent gewoon merk geil :W ik heb een setje handschoenen van 30 en zien er anders nog prima uit ...welke dwaas gaat er nou 200 euro voor een paar handschoenen neertellen. 90 euro vind ik een goeie prijs voor een goed setje handschoenen. dat ze na 5000 km op zijn vind ik niet netjes en daar moet damen naar handelen

Ts post anders es een foto van je handschoenen in de huidige staat?

Je moet ze wel ook af en toe gebruiken op de motor natuurlijk..
:P
 
Dus doordat jij één keer een slecht paar handschoenen hebt gekocht en je klacht is behandeld door een vent die al een maand geen beurt gehad heeft is het opeens een slecht merk :')
 
ik heb een setje handschoenen van 30 en zien er anders nog prima uit...welke dwaas gaat er nou 200 euro voor een paar handschoenen neertellen.
Ik! *D
Owww... uhhh :X
:$
:+

90 euro vind ik een goeie prijs voor een goed setje handschoenen. dat ze na 5000 km op zijn vind ik niet netjes en daar moet damen naar handelen

Ts post anders es een foto van je handschoenen in de huidige staat?
Verder ben ik het met je eens, 5000 km met een setje van 90 euro zou meer dan makkelijk moeten kunnen en is niet echt netjes van Damen, aan de andere kant, ik zou langs gegaan zijn met die handschoenen en dat al veel eerder gedaan hebben.
 
met al het respect, maar damen leathers is echt pruts. je had kunnen verwachten dat je problemen krijgt met een B merk. als je kwaliteit wilt en het moet ook nog es nederlands zijn, dan koop je revit. zo niet, alpinestars of een paar andere.

alsnog extreem slecht dat ze weigeren garantie te geven, terwijl je kunt bewijzen dat je een leerling bent. ik had met mijn revit handschoenen ook wat kleine probleempjes, maar die zijn 2 keer gratis vervangen, zonder gemopper en de tweede keer was het zelf buiten garantie.

ik heb dainese handschoenen en precies hetzelfde verhaal..ook een gat na niet al te veel km-ers
en geen garantie want het was slijtage....
 
Zo eerst ff mn frustraties van me afschrijven.

Vorig jaar ben ik begonnen met rijlessen. Destijds heb ik een mooi setje Damen handschoenen gekocht voor 90 euro. Eerste half jaar heb ik ze dus een uurtje in de week gebruikt. Na mijn rijlessen heb ik nog krap 2 maanden gereden voor dat het winter werd. Tegen deze rijd, was het grootste gedeelte van de verf al van de handschoenen, ze waren helemaal zwart/grijs achtig aan de onderkant, met allemaal verf schilvertjes er aan. Ik dacht, wat een slechte handschoenen, maar zal wel geen garantie zijn. Nu heb na de winter al weer 2 maanden gereden. De handschoenen werden nog lelijker, en de stiksels bij de duim lieten los, er zat gewoon een gat in mn handschoen :o , toen was dus de maat vol, en heb ik ze op laten sturen. Krijg net bericht: Handschoenen zijn intensief gebruikt, GEEN garantie. Intensief gebruikt my a*s, ik zit nog op school, en ik heb die handschoenen amper 5000 km gebruikt. Ik zelf damen nog een keer opgebeld, nee sorry meneer, ze zijn echt intensief gebruikt.

Voor mij geen Damen meer. Als er al een gat in slijt van je stuur vasthouden..

Een merk als Damen zou zich moeten onderscheiden door service en garantie, zo wordt het nooit wat.

Zo dat is er uit.

Ik heb zo een ervaring met Damen.
Maar dan wel begrijpelijk.
Ik heb zo'n 6 jaar geleden eens Damen handschoenen gekocht bij Kalsbeek uit de 5 euro bak.
Na 2 maanden scheurde het leer met aantrekken. Damen gebeld, stuur maar op kreeg ik te horen. na 2 dagen werd ik teruggebeld:
Ze wisten daar niet dat ze ook handschoenen hadden verkocht. Het schijnt dat ze ergens in de jaren '90 een paar batches met handschoenen in Pakistan hadden laten maken en onder hun eigen naam verkocht.
Ik had dus een paar antieke verdroogde handschoenen gekocht. Achteraf nog heel netjes dat Damen bereid was de porto te betalen en onderzoek te doen.

Racehandschoenen zijn ook niet bedoeld om in weer en wind te rijden, bovendien hebben ze ook nog onderhoud nodig.
5000km heel het jaar rond met veel aan en uittrekken, zweten en achtjes draaien vind ik zo gek nog niet.

Garantie heb je trouwens bij de leverancier, niet bij de fabrikant
 
Verder ben ik het met je eens, 5000 km met een setje van 90 euro zou meer dan makkelijk moeten kunnen en is niet echt netjes van Damen, aan de andere kant, ik zou langs gegaan zijn met die handschoenen en dat al veel eerder gedaan hebben.
:^

hoe eerder je erbij bent hoe groter de kans dat ze je nieuwe geven of een oplossing verzinnen voor het probleem.
 
Voor 60 euro heb ik handschoenen die al 2 jaar meegaan, een crash overleven en er nog steeds als nieuw uitzien 8-)

:?


full
 
Ik heb de montblanc broek van Damen. Weliswaar geen leer, maar toch. Moet zeggen dat de broek over het algemeen prima bevalt. De rits-samen-doe-dingetjes heb ik na 2 jaar moeten vervangen maar verder weinig te klagen.

Moet wel zeggen dat ik voor de prijs van de broek de ademende werking van de waterdichte laag, die ademt namelijk niet, slecht vind. Maar om nou te zeggen dat ik daarom geen damen producten meer zou kopen of het anderen af zou raden. Hm nee, maar ieder z'n mening natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan