zekeringen gecontroleerd?Ik heb het geprobeerd met de koplamp aan, maar helaas doet hij het ook niet.
De batterij is ook goed 12,7Volt, en de motor gaat ook aan als de kabels verbonden zijn.
knijp dan de koppeling eens in tijdens het starten. Suzuki kwaaltje. Die dingen starten alleen als je de koppeling inknijpt.@zz85 goeie tip ik zal het in dhet topic van srad rijders.
@Zot ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar ik heb mijn motor altijd in neutraal zonder koppeling gestart.
@ Apievuist: de zekering van de relais ging kapot omdat ik hem wou starten met een zwaardere accu.
@peterr900:
Wat jij zegt klopt voor een deel, jij ging vannuit dat de stroom niet zou verranderen met een ander accu. Maar als je stroom(A) te hoog is gaat je zekering wel kapot. Dus m.a.w. de zekering reageert altijd op de stroom(A) die de accu levert in dit geval en vandaar dat de zekering kapot ging.
@peterr900:
Wat jij zegt klopt voor een deel, jij ging vannuit dat de stroom niet zou verranderen met een ander accu. Maar als je stroom(A) te hoog is gaat je zekering wel kapot. Dus m.a.w. de zekering reageert altijd op de stroom(A) die de accu levert in dit geval en vandaar dat de zekering kapot ging.
Hallo allemaal,
Mijn motor wil op de een of andere niet starten.
Nadat ik de sleutel heb gedraaid reageert de fuelpomp, de relais, de dashboard etc wel.
Bij het indrukken van de startknop, gebeurt er helemaal niks.
Ik heb de relais van de startmotor laten meten en die is niet kapot.
En als ik de dikke zwart en de rode draad van de relais met elkaar verbind start de motor zonder te arzelen.
Weet iemand wat ik over het hoofd zie.
Heeft iemand een elektrische schema van mijn motor.
Ik heb een Suzuki SRAD 750 Injectie 1999.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Hij heeft een heel bijzondere soes, die normaal ook start als je de koppeling niet inknijptZou niet zo moeilijk moeten zijn, de spoel in het relais wordt bekrachtigd door de startknop in te drukken (die staat in serie met de killswitch) en de koppeling in te knijpen. Daar zit verder geen zekering tussen. Ook in het startmotor circuit zit geen zekering. Ziet er dus zo uit:
(+) ------ Killswitch----- startknop ------ [relaisspoel] ------- koppelingswitch----- (-)
Kortom, contacten in de fusebox nalopen levert denk ik niet het gewenste resultaat op.
Zou niet zo moeilijk moeten zijn, de spoel in het relais wordt bekrachtigd door de startknop in te drukken (die staat in serie met de killswitch) en de koppeling in te knijpen. Daar zit verder geen zekering tussen. Ook in het startmotor circuit zit geen zekering. Ziet er dus zo uit:
(+) ------ Killswitch----- startknop ------ [relaisspoel] ------- koppelingswitch----- (-)
Kortom, contacten in de fusebox nalopen levert denk ik niet het gewenste resultaat op.
Hallo allemaal,
Heeft iemand een elektrische schema van mijn motor.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
De standard er ook maar even bij vermelden dacht ik wel