Mijn nieuwe -grotere- Div :-)))

Quicksilver

MF veteraan
11 mrt 2003
1.075
0
's Heerenberg
Hoi, sinds vandaag ben ik de nieuwe trotse eigenares van een Yamaha Diversion XJ 900 S!

Aanstaande vrijdag 16 mei kan ik hem ophalen bij de dealer :9~

Anderhalve week later ga ik meteen op vakantie naar Frankrijk, vele fijne kilometertjes maken :}

Uiteraard laat ik met weemoed mijn oude Div 600 achter en zal hem bedanken voor de trouwe leer-kilometers die ik met hem heb gereden ;)

Hier een foto van mijn trots. Er zit ook nog een kofferset bij, maar die staat helaas niet op de foto.

full
 
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Zelf had ik mijn 600 Div begin dit jaar ingeruild maar alleen niet voor een 900 Div ;) .
 
Wauw , kwijl kwijl... 9~ 9~

Ik ben nu nog waar jij eerst, maar als ik zie waar dat naar toe kan gaan als ik goed mijn best doe...

Dit zijn de leukere berichten natuurlijk!!
Fijne vakantie! 8-)
 
Deze fiets is ook mijn streven wanneer ik mijn rijbewijs gehaald heb! Lijkt me een mooi motor die het midden zoekt tussen sporten en touren!
Veel plezier en Behouden vaart!!!!
 
Gefeliciteerd Miss Div, met zo'n naam kan je ook niet anders, maar niets slechts over een Diversion hoor, ik heb zelf de naked uitvoering (600) maar een 900 (met cardan toch?) lijkt me fantastisch.
 
Klopt, is inderdaad een cardan (ideaal, dus wat betreft schoonhouden :)

Morgen is de dag dat ik de motor op mag halen, ik laat wel nog ff weten hoe het is gegaan *D

Nog maar één nachtje slapen :z
 
:} :} Van harte proficiat en vele, vele veilige kilometers toegewenst (zal wel lukken met die machine, denk ik). PS Miss Div; zo'n fiets weegt dacht ik met een volle tank wel ongeveer 260 kilogrammetjes, Miss Braveheart, hou 'm steady!
 
Gefeliciteerd :)

Is het een nieuwe nieuwe? Want dan moet je hem nog inrijden, en dan is 1.5 week niet echt veel lijkt me :?

Nee, het is er één uit 1999 met aardig wat kilometertjes, dus ingereden is ie wel ;) En hij voelt aan alsof ik er jaren op gereden heb, dus dat voelt goed !

Op donderdag 15 mei 2003 20:30 schreef Greyhound FJR het volgende:
:} :} Van harte proficiat en vele, vele veilige kilometers toegewenst (zal wel lukken met die machine, denk ik). PS Miss Div; zo'n fiets weegt dacht ik met een volle tank wel ongeveer 260 kilogrammetjes, Miss Braveheart, hou 'm steady!

Gelukkig ben ik een redelijk sterke meid :P en tuurlijk zal ik even moeten wennen met het hanteren van de 900 (pfew), maar dat vertrouwen heb ik :)

Allemaal bedankt voor de leuke reacties :}

[glundermode]
Binnen nu en een uur ga ik hem ophalen en lekker heel lang :]
[/glundermode]

Vanavond kom ik nog wel even hier terug om verslag te doen... *D
 
Heee meid,

Gefeliciteerd met je nieuwe fiets.

Wie weet komen we mekaar nog eens tegen.
Ik werk in 's-Heerenberg en woon in Doetinchem.

Veel plezierige kilometers..... :) :) :)
 
Nou, ik heb 'm opgehaald *D

Ze hadden beloofd een afleverbeurt te geven, en uiteindelijk hebben ze nieuwe banden erop gezet en de remblokken vernieuwd. Klasse dus :}

Ben wel op eieren weggereden, vanwege alle verhalen hier op het forum over ongelukken als gevolg van nieuwe banden. Meteen door naar mijn werk om hem daar te showen, en hij werd daar behoorlijk gewaardeerd 8-)

Daarna, met een missie, richting Soesterberg (toch een heel end karren vanuit Winterswijk). Heb in eerste instantie de snelweg gevolgd om toch de nieuwigheid van de banden te verminderen. Wat een verschil zeg met die Div 600. Het snelweg-werk is nu geen 'straf' meer, maar puur genot :9~ Geen geklooi of je wel genoeg power hebt, plus de motor gaat tenminste niet zo snel schudden onder de tegenwind ;)

Eenmaal aangekomen in Soesterberg langs bij Alpine, om onze oordoppen (ook van mijn vriend) te laten voorzien van een zwaarder filter. Werkt geweldig. Terug naar huis binnendoor over de veluwe gereden, samen met het mooie weer een genot om te doen :]

Thuis gekomen heb ik uiteindelijk 238 kilometer gereden op mijn nieuwe trots :)
Deze rit is goed geweest om te wennen aan de machine. Hij rijd errug gemakkelijk.

De buurt heeft ook nog even staan 'oh- en ah-en' en ook nog kwijlen. Leuk hoor.

Ik had nog wel even een embarrassing momentje '( Moest even tanken, zet de Div op de bok. Na het tanken opgestapt met het gevoel van 'kijk, da's MIJN motor', krijg ik hem *gvd* niet van de bok af.... Ik had hem iets heuvelopwaarts geparkeerd en met de voetsteuntjes naar beneden heb ik, helaas, nét te weinig grip. Na een stuk of vijf tevergeefse pogingen ;( kwam ik op het lumineuze idee om de voetsteuntjes in te klappen (dan kunnen mijn voeten iets naar achteren en staan dus beter op de grond) en vóila, daar ging ie eindelijk. Ik ben vol schaamte weggereden :X

Maar overall: Fantastisch!!! Kicke!!

Groetjes
 
Deze fiets is ook mijn streven wanneer ik mijn rijbewijs gehaald heb! Lijkt me een mooi motor die het midden zoekt tussen sporten en touren!
Veel plezier en Behouden vaart!!!!

Ik vind het ook een heeeeele mooie fiets maar toch iets meer touren dan sporten mi. Daarom juist zo OK :]
 
Wanneer je eenmaal rijd (ook stapvoets) merk je weinig van het gewicht (stuk zwaarder, meen 239 kilo in plaats van 198) :}

Met het op de bok zetten, zie mijn verhaal hierboven. Lukt wel maar met iets meer moeite (net als eraf halen).

Qua duwen, tsja, da's zwaar ;) , maar dat doe je in verhouding maar weinig :)

Even wennen, maar absoluut goed te doen, super gewoon :9

Wil je er ook één kopen??
 
Terug
Bovenaan Onderaan