Het moeten uitzonderlijk goede accu’s zijn als dat zo is.Hoe dan toch, vraag ik me af.
Ik had erop gerekend dat je niet klaar zou zijn hier Frank, kan ik die wiskundecursus wel voor overslaan.De laatste keer dat ik in topic nog reageer, het niveau van de 'ik weet het toch beter en heb alle oplossingen' is werkelijk bedroevend.
OK en nu wel klaar hier.
Partieel integreren?Dat kun je terugrekenen naar je eigen hoeveelheid gereden kilometers en gebruikte laadcycli. Tegen de tijd dat ik aan die 1200 zit ben ik 15 jaar verder.
En hebben ze ook aangegeven wanneer de accu’s afgeschreven zijn?Elke keer als ik bij de dealer ben voor een firmware update wordt de SOH (en andere data) uitgelezen en naar Energica gestuurd. Nee ik heb dat niet op papier maar kan wel meekijken met de data.
Obv de teruggestuurde data past Energica software aan, bijvoorbeeld dat het veilig was om de max. laadstroom te verhogen van 60 naar 70 A.
Mijn motor is uit 2017, dat heb ik wel op papier en er heeft geen battery-swap plaatsgevonden in de tussentijd.
Energica geeft op wat zij aan degradatie verwachten. Na 1200 laadcycli garanderen ze nog 80% capaciteit.
Dat kun je terugrekenen naar je eigen hoeveelheid gereden kilometers en gebruikte laadcycli. Tegen de tijd dat ik aan die 1200 zit ben ik 15 jaar verder.
Foto: hier werd de SOH uitgelezen.
Dat is informatie berekend door software.Elke keer als ik bij de dealer ben voor een firmware update wordt de SOH (en andere data) uitgelezen en naar Energica gestuurd. Nee ik heb dat niet op papier maar kan wel meekijken met de data.
Obv de teruggestuurde data past Energica software aan, bijvoorbeeld dat het veilig was om de max. laadstroom te verhogen van 60 naar 70 A.
Mijn motor is uit 2017, dat heb ik wel op papier en er heeft geen battery-swap plaatsgevonden in de tussentijd.
Energica geeft op wat zij aan degradatie verwachten. Na 1200 laadcycli garanderen ze nog 80% capaciteit.
Dat kun je terugrekenen naar je eigen hoeveelheid gereden kilometers en gebruikte laadcycli. Tegen de tijd dat ik aan die 1200 zit ben ik 15 jaar verder.
Quomodo-nam, requiro?Hoe dan toch, vraag ik me af.
Nescio, sed sentio et excrucior.Quomodo-nam, requiro?
Jij bent er in iedergeval tevreden mee.The proof of the pudding is in the eating. Tot op heden heb ik geen degradatie, ook de temperaturen van afgelopen week hadden maar minimaal invloed.
Hier dus precies hetzelfde, ik was 26.Ik ben bewust kinderloos.
En heb er om moeten bedelen om met midden 20 te worden gesteriliseerd.
"Noem 1 product in mijn huishuiden wat na 4 jaar nog minimaal de helft van zijn originele lading afgeeft?"Tunnel visie. Je ziet alleen wat je wilt zien omdat je denkt dat het de waarheid is. De emmer en de kraan. Iedereen kijkt naar de emmer. Niemand naar de kraan. Altijd word er naar het verkeer gewezen als het om het milieu gaat. De hoogovens in Ymuiden stoten meer uit als alle voertuigen in Nederland bij elkaar om het plaatwerk te maken voor de nieuwe “duurzame” elektrische auto.
Als we dan toch zo graag naar het verkeer kijken als het om vervuiling gaat dan verbruikt het internet verkeer meer energie dan alle het autoverkeer bij elkaar. Alleen het data center van Microsoft in de kop van Noordholland verbruikt al meer terra watt als de stad Amsterdam. En dat is echt geen groene energie. Dat is maar één van de vele datacenters in Nederland. En elke bit of bite die door een datacenter verpompt wordt gaat weer naar een laptop, desktop, elektrisch voertuig of telefoon die evenredig veel energie verbruikt.
We moeten allemaal van het gas af omdat Groningen verzakt de gaskraan dicht moet en Nederland contracten met Europa heeft afgesloten waar ze niet vanaf kunnen. Er is dus maar 1 uitweg de Nederlander krijgt minder gas terwijl je bijvoorbeeld in Duitsland subsidie krijgt als je een gasaansluiting neemt. Wij moeten dus aan de warmte pomp. Gewoon een omgekeerde Airco. En wat slurp er heel veel energie. Precies een airco.
Hoeveel zonnepanelen we ook neerzetten en heel Nederland vol bouwen met windmolens dan nog levert dat onvoldoende energie op. De productief van al die panelen en molens laten ook een giga grote voetprint achter.
Een goed alternatief is kernfusie. Dat is geen sciensce fiction. Alleen word hier niet op ingezet omdat het geen banen oplevert. Geen economische groei. Kern fusie levert snel heel veel schone groene energie. De eerste kernfusie reactor word/staat in Frankrijk. (geen kern splitsing, geen kern afval)
Wat de batterij betreft. Denk even logisch na. Er is geen enkele batterij op de markt die na 4 jaar nog 50% van zijn originele lading afgeeft. Noem 1 product in jou huishouden wat je al meer dan 4 jaar gebruikt en waarvan de batterij nog minstens 50% van de tijd energie afgeeft als nieuw.
Ik kan je nog veel meer voorbeelden geven als je dat zou willen.
Kijk verder als je dat kunt.
Minder mensen. De rest is symbool politiek.
Ik dacht dat ze daar twee kokosnoten voor gebruikten...Hier dus precies hetzelfde, ik was 26.
En ik heb er maar heel even spijt van gehad, namelijk op het moment dat de chirurg zijn scalpel richting mijn zaakje bracht. Toen wilde ik het liefst even weglopen......
Voor de volledigheid, de batterij van jouw Prius is van het Ni-Mh type, net als van die Honda hybride die hierboven genoemd werd.Vorige week mijn Prius hybride accu vd auto laten keuren, een zgn health check tbv de garantie.
Capaciteit (interne weerstand,variatie) vd 14 cellen, koeling, etc OK.... geen enkele idee hoeveel procent nog ‘goed’ is, maar belangrijkste voor mij was garantie. Ding is nu 9 jaar oud en ik kan tot 15 jaar laten keuren.
Kortom, tijd zal leren...,
Zelfs op de tafel probeerde men nog op mijn gemoed in te werken.Hier dus precies hetzelfde, ik was 26.
En ik heb er maar heel even spijt van gehad, namelijk op het moment dat de chirurg zijn scalpel richting mijn zaakje bracht. Toen wilde ik het liefst even weglopen......
Voor de volledigheid, de batterij van jouw Prius is van het Ni-Mh type, net als van die Honda hybride die hierboven genoemd werd.
Elektrische motoren en -auto’s hebben Li-Ion batterij pakketten. Die hebben heel andere eigenschappen en kun je dus niet echt vergelijken.