Mini RR project

Ferm filmke :+
Wordt het nieuwe stuk circuit op franco niet gebruikt?

Neen, wordt gelukkig niet gebruikt. Want dat slaat echt nergens op. De uitleg die ik doorgekregen heb is dat het circuit zonder het nieuwe stuk net te kort zou zijn om er bepaalde kartwedstrijden te mogen organiseren. Er lagen ook nog geen kerbstones. Ik denk dat de helft gaat off roaden als je die niet legt.
 
Vorig jaar ging er de ronde dat heel de asvaltlaag ging vernieuwd worden, nu blijkt het dat ze er een stom stukske baan hebben tussen gelegd :?
De asvaltlaag mag gerust eens vernieuwd worden, men voorwiel (soms ook het achterwiel) dribbelt gelijk zot op dat circuit (bij andere crircuits is dat veel minder) :+
 
15 PK maar uit een scooter?

Ik heb nog een brommer met 18 PK op het achterwiel tijdens afstellen te koop staan voor minder dan 1000 euro, misschien dat er hier wel iemand is met interesse :?
 
15 PK maar uit een scooter?

Ik heb nog een brommer met 18 PK op het achterwiel tijdens afstellen te koop staan voor minder dan 1000 euro, misschien dat er hier wel iemand is met interesse :?

Het gaat hier wel over 15 relatief betrouwbare pk's (endurance wedstrijden) bij een vrij laag toerental. Met een andere uitlaat is er meer uit te krijgen, maar als je constant 14.000 toeren moet draaien gaat het spul echt niet lang mee gaan. Aan piekvermogens bij hoge toerentallen heb je in een Endurance wedstrijd helemaal niks. Op twee uur wedstrijd verliest de drukveer aan kracht, waardoor je op het eind van de wedstijd plots 500 toeren minder draait. Bij een piekerige uitlaten kan je dan wel tot 5 pk verliezen.
En trouwens, de ene testbank is de andere niet. Ik weet dat deze vrij bescheiden resultaten toont. Dit is geen Tovami die er van die overdreven waardes uitkraamt. Vermogens vergelijkingen met verschillende testbanken en verschillende weersomstandigheden zijn trouwens altijd zinloos.
Genoeg geleuterd over scooter sh*t :+
 
Goed, ik ga er ook vanuit dat deze 18 PK's betrouwbaar zijn. Piek kracht is 18.2 bij 12.200 uit mijn hoofd, met een mooie grafiek. Ook bruikbaar op het circuit.

Ik heb niet gekeken wat voor testbank het was omdat ik bezig was met afstellen, dan gaat het dus alleen om de onderlinge verschillen...

En dit is geen scooter maar een schakelbrommer, dus als je je koppeling heel houdt zal je niets in die richting verliezen.
 
Ondertussen nog wat met details bezig:
-Ketting geleiders op de brug aan het maken. Ketting loopt ook iets te strak door de uithaling in de brug. Brug wordt plaatselijk een beetje aangepast. Maar als de geleidingen goed liggen verwacht ik hier geen problemen.
-Voetsteuntjes gekocht (in de UK besteld). voor dat geld kon ik de draaibank niet aan zetten.
-verder ben ik nog met het schakel mechanisme bezig. Enkel nog een pedaaltje verzinnen.

Bijna testrit maken dus :)

full
 
Uitgebeiteld door kabouters?

Helemaal juist!!! :)

Helaas....
Een mix van Roel (Scheffers) en Dennis (FF). Het driehoekje is uitgefreesd en nog 2 vlakjes gefreesd. De rest is zagen, boren, vijlen en schuren.
Het moet nog wel een beetje slanker gemaakt worden. Bovenste rand komt een vrij stevige radius aan en er is nog wat freeswerk aan. Het ding is eigenlijk een beetje afgekeken van een RCV :$
 
Zeg Anton,

wordt het niet eens tijd dat je ons van een update voorziet van al dat moois wat je daar in Belgie aan het maken bent, of ben je te druk met het racen op het moment?

HRT groeten,
Rolf
 
Zeg Anton,

wordt het niet eens tijd dat je ons van een update voorziet van al dat moois wat je daar in Belgie aan het maken bent, of ben je te druk met het racen op het moment?

HRT groeten,
Rolf

Hey Rolf! Alles goed? lang geleden. Wat spook jij nog uit tegenwoordig?

Wat het project betreft moet ik helaas mededelen dat ik hier de laatste 3 maanden niks, maar dan ook helemaal niks aan gedaan heb. Zo goed als al mijn vrije tijd kruipt momenteel in de bouw van mijn huis. Het goede nieuws hier aan is dat de werkplaats al vorm begint te krijgen :) Ik hoop de komende maanden toch wel wat tijd te vinden om wat aan de miniRR te klussen, want dat begint toch wel erg hard te kriebelen nu. ik had het ding toch eens graag horen lopen (is niet meer zo veel werk).
 
Afgelopen weken nog wel enkele uurtjes gevonden om wat te klussen. Het schakelpedaaltje heb ik nog wat afgewerkt. Ik heb het schakelarmpje op het blok wel moeten verlengen omdat het wat te zwaar schakelde. Nu is het misschien net iets te lang, maar we proberen eerst zo wel. Na een eerste testrit moet blijken of de slag niet te lang is. Armpje werken we daarna wel af.
Koppelingshendeltje gemaakt. Koppelingskabel ook op maat gemaakt. Verder nog wat prullen bijgewerkt.
Ik ben ook al aan het kijken hoe de elektro ingewerkt moet worden. Voorlopig blijft de kabelboom standaard (zat bij het blok toen ik het kocht). Stelt ook allemaal niks voor (paar draadjes en een cdi, bobine zit in de bougie kop).

full


full
 
Hé, geen raceschakeling (1op, rest naar beneden)?

Greetz, Q

Idd. Dit was eerst de bedoeling, maar iets minder eenvoudig uit te voeren (niet dat een belemmering mag zijn :) ). Op mijn voorgaand mini-4takt racertje had ik dat wel.
We gaan eerst eens zien hoe dit bevalt. Als ik er hinder van ondervind, komt er iets anders op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan