MJ-Works Mono GP / Supermono

Status
Niet open voor verdere reacties.
Supernetjes gedaan zeg! Klasse. Past dus helemaal bij de motor! :}

@Maarten: Wanneer ga je eigenlijk voor het eerst op circuit testen? Is dat nog voor dit jaar?
Zo ja laat even weten hier, als ik vrij ben kom ik kijken.

nog geen idee :$ hangt van heel veel zaken af hier thuis eigenlijk. Hij zal denk ik klaar zijn tegen dat de eerste sneeuw valt dusjah :X

Was met de 250rr ook zo. HEY ik kan een testrit doen morgen! yes! en dan volgende dag de eerste dag sneeuw van 4 weken |( |(

straks probeer ik hem te starten met de kabelboom, hopen dat hij het doet! maar het zit allemaal echt mooi en stevig en ziet er heel professioneel uit!

nog eens bedankt aan "Boosterke"!

grtz!

Maarten
 
Kan je geen prijs opplakken de uren dat erin zitten zijn gewoon teveel.

Prijs van een racekabel voor een duc kost 1200€ +btw dus kan je nagaan he.
 
Ter vergelijking; Heb ook ooit een race kabelboom gemaakt voor een R6.

P1010324.JPG


:X
 
Maarten zijn boom heeft geen 1200 gekost he.

Maar je moet is rekenen wa stekkers kosten apart allemaal kosten. De stekkers van een duc ecu kosten rond de 250€ voor 2 stuks en dan al de rest en uren nog.

Bij maarten zal het rond de 200€ a 250 aan materiaal zijn geweest
 
Maarten zijn boom heeft geen 1200 gekost he.

Maar je moet is rekenen wa stekkers kosten apart allemaal kosten. De stekkers van een duc ecu kosten rond de 250€ voor 2 stuks en dan al de rest en uren nog.

Bij maarten zal het rond de 200€ a 250 aan materiaal zijn geweest
Maar dan heb je ook wat. :)
 
Maar wat is nu het speciale van zo een Ducati stekker.
Als die niet imitatie te vinden is wat wel erg vreemd zou zijn, dan regel je toch een oud stuk kabelboom waar je hem uit kunt knippen.
Maar zoveel voor een stekker betalen...... Is tie van goud belegd met edelstenen ofzo ?
 
hey iedereen, ik heb het super druk gehad met een hele hoop gezeik B| maar gisteren dan toch nog wat aan de mono gewerkt! Leuk om de gedachten te verzetten!

nieuwe (braking) lichtere, betere en ook mooiere remschijf gemonteerd

227953_419558084758446_1522004312_n.jpg


dan uit een overschot begonnen met een houder te maken voor de tankdop

598908_419558101425111_296942156_n.jpg


246672_419558114758443_1113319477_n.jpg


528713_419558124758442_1868879335_n.jpg


en dat komt dan hier:

551962_419558138091774_395560613_n.jpg


269184_419558148091773_801973921_n.jpg


zo zit het net onder het zadel. Nu nog een ontluchting in de ring maken alvorens hem vast te lassen op de tank.

Ik hoop er vrijdag nog wat aan verder te kunnen doen. Het weekend zit vol met een trouw in de familie en de motorcross der naties in Lommel waar ik naar ga kijken. daarna komt er weer wat tijd hoop ik.

grtz

MJ
 
Mooi werk weer maarten ! :Y

bedankt!

heb het ook nog verder afgewerkt:

229572_420511674663087_1977183193_n.jpg


en ventieltje geïntegreerd:

317550_420511694663085_393068818_n.jpg


gisteren alles van de tank afgelast, die is dus voorlopig helemaal klaar. de ophangingsbeugel zal nog wel versterkt worden maar daar is geen haast bij.

Voor de rest toch nog wat aanpassingen aan de kabelboom gedaan. Niet omdat het niet goed was maar eerder om bepaalde draden net ergens anders te kunnen leggen en dergelijke. Het blok kan nu ook snel af en aan de laptop!

Dan ook gisteren het subframe afgelast en de steunen voor de uitlaatdempers gemaakt. Hier moet echter nog wel een verstevigingsplaat in gelast worden want als ik zo zou gaan rijden breken die steunen sowieso af door trillingen.

allemaal veel werk waarbij je op het eind van de dag weinig verschil ziet...maar moet gebeuren!

grtz

Maarten
 
laatse dagen weer wat gewerkt aan de mono en ik kan hem nu starten wanneer ik wil want de radiator is ook klaar *O*

hier wat fotootjes

giftige rook die dan onder mijn lashelm komt tijdens het lassen... |(

560594_423261094388145_102060009_n.jpg


de nieuwe vuldop (moet nog gespoten worden uiteraard)

602428_423261124388142_1858777518_n.jpg


246689_423261147721473_936821304_n.jpg


en vandaag heel de dag met de injectie zitten "spelen" aangepast zodat ik geen foutmeldingen krijg en alle sensors binnen tolerantie afgesteld en dergelijke. is een hele klus!!! zeker omdat sommige sensoren bij een watertemperatuur van 20°c afgesteld moeten worden en het wel even duurt alvorens een blok afkoelt tot die temperatuur :P

alleszins een hoop van geleerd! nu nog een laptop... _O-

29799_423261177721470_1659064390_n.jpg


grtz :W

MJ
 
Haha een laptop is wel handig ja met mappen, ik heb de laatste keer gewoon de motor zo dicht mogelijk bij de pc gezet en en een stuk of 3 verlengkabeltjes er tussen gezet.
 
bedankt voor de steun boys!!

nog wat bezig geweest aan het schakelsysteem!:

begonnen uit alu blokje:
155211_425121504202104_1402628372_n.jpg


wat verder:
150116_425121520868769_832205080_n.jpg


en dan de originele tyga-europe.com pedaal wat bijgewerkt zodat het zelf gefreesde stuk (rechts) er op zou passen!
540988_425121547535433_733795650_n.jpg


beetje vreemd perspectief maar ding loopt dus rond de uitlaat:
306520_425121574202097_303866439_n.jpg


Eerlijk gezegd ben ik het even beu om telkens tussen de plooien door snelsnel aan de mono te werken. Mijn eindwerk en andere studies vragen heel veel tijd en dan is de vriendin er natuurlijk ook nog...

Maar uiteraard blijf ik verder doen wanneer ik kan!

grtz,

MJ
 
Laatst bewerkt:
echt goed bezig gozer! :} :}

kost allemaal veel tijd inderdaad.. vooral omdat het niet van die klusjes zijn die je ff snel tussen door kan doen. maar respect voor je toewijding aan dit project!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan