MJ-Works Mono GP / Supermono

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maarten, ik heb hem nog niet kunnen lezen maar zal hem wel even voor je inscannen komende week! Komt goed :)
 
heb het blad net in handen gehad. Ben het uiteindelijk gaan halen in Hogerheide :P

[afbeelding]

leuk artikel! Kleine fout op het einde:

er staat "weegt nu droog 110kg en dat is 15 kg minder dan de mono van TU Delft" terwijl dat moest zijn weegt 115 en dat is 10 minder.

Het is maar dat jullie weten dat het niet ZO een lichtgewicht is, 110kg is misschien ooit haalbaar maar dat kost dan te veel geld in verhouding tot wat je er bij wint denk ik.

Iedereen dus de MOTOR magazine gaan kopen!
Als het uitverkocht is zou een goede kwaliteit scan wel handig zijn trouwens, ik heb zelf geen scanner, dus als iemand dat kan doen?

grtz!

Maarten
Ooh je hebt hem al zie ik.
Ik ga hem vanmiddag ff halen en ik heb ook wel een scanner dus komt allemaal goed.
115kg is heel netjes hoor Maarten en alles kan lichter maar de kilo's worden steeds duurder. Dan ga je maar een keer poepen voordat je de baan op gaat. :+
Ben ook wel benieuwd waar ik straks op uit kom maar hij zou wel boven de 115kg zitten. :)
 
Laatst bewerkt:
Ooh je hebt hem al zie ik.
Ik ga hem vanmiddag ff halen en ik heb ook wel een scanner dus komt allemaal goed.
115kg is heel netjes hoor Maarten en alles kan lichter maar de kilo's worden steeds duurder. Dan ga je maar een keer poepen voordat je de baan op gaat. :+
Ben ook wel benieuwd waar ik straks op uit kom maar hij zou wel boven de 115kg zitten. :)

Hoi,

Met het woord poepen moet je altijd voorzichtig zijn tegenover een Belg:-) Dat betekend daar iets heel anders, je valt er ook wel vanaf Maar toch *O* ,

Wim
 
Leuk artikel Maarten, wanneer was het eigenlijk opgesteld want ik zie nog het oude uitlaat systeem?
 
Laatst bewerkt:
Leuk artikel Maarten, wanneer was het eigenlijk opgesteld want ik zie nog het oude uitlaat systeem?
Vincent Burger stapelt gewoon een reut van die artikelen op bij MOTOR en dan is het passen en meten... niet teveel singles in één uitgave, niet alleen tweetakten tralala.

Meestal boeit zoiets niet, maar ja... als een hok zo snel evolueert als die van Maarten! _O-
 
Inderdaad leuk dat artikel!

Jep! het is veel meer technisch getint dan het vorige, zo hebben we het graag :P ben plaatsje aan de muur aan het vrijmaken, dan kan het naast het artikel van de 250RR hangen. Toch steeds anders dan een online artikel, zo in een blad staan (veel leuker!)

Ik werk deze week hier aan trouwens, is eens wat anders! Ik ga een custom aluminium dashbord en middenconsole maken. leuke creatieve opdracht die weer bijdraagt aan het Red Bull Ring budget *O*

965104_550804114963032_1229626708_o.jpg


469081_550804094963034_1165596628_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Toch straf dat je met een stalen uitlaat en standaard blok van een KTM 690 een gewicht van 116 kg kunt realiseren.
Hoe heb je dit gewogen?

grt.


Geert
 
Wat is het verschil in gewicht van de stalen uitlaat(zoals hij in motor magazine staat) en nu de titanium uitlaat?
 
Wat is het verschil in gewicht van de stalen uitlaat(zoals hij in motor magazine staat) en nu de titanium uitlaat?
VEEl !
Ik weet niet wat hij in staal woog maar ik meen dat de bochten nu 800 gram waren. :o
Maar misschien kan Maarten dat ons vertellen.
 
Laatst bewerkt:
Wat is het verschil in gewicht van de stalen uitlaat(zoals hij in motor magazine staat) en nu de titanium uitlaat?

Zal het eens exact meten voor je straks :Y scheelt best veel alleszins

De motor wordt trouwens gewogen op de weegschalen waar het Marc VDS racing team hun machines mee afstelt dus is wel nauwkeurig genoeg zou ik zo zeggen ;)

frame is nog geen 5kg, achterbrug weegt 4.5kg geloof ik (zou ik even moeten nakijken). dan kleine aluminium benzinetank en airbox, weinig elektronica en een beetje te zware wielen en je hebt zo wat alles :) samen 115kg droog. Op te merken valt dat dat het gewicht is met de titanium uitlaat. rvs woog paar kilo meer.

EDIT:

Net even exact zitten wegen.

RVS systeem:

- Voorbocht (met heat wrap) = 1.3 kg
- 2x rvs megafoon = 2x 0.6 kg = 1.2 kg
- 2x demper = 2x 1.65 kg = 3.3 kg

--> totaal rvs systeem + dempers = 5.8 kg.

Titanium systeem:

- Volledig bochtenwerk = 0.82kg
- slechts 1 demper en deze ingekort en een stuk door titanium vervangen = 1.43 kg

--> totaal titanium systeem + demper = 2.25 kg

verschil rvs <--> titanium setup = 3.55 kg! *O*

grtz!

MJ
 
Laatst bewerkt:
trouwens even een update van met wat ik bezig ben geweest de afgelopen dagen:

de hp2 enduro "project bike" heeft terug vorm. is helemaal uit elkaar geweest en alles is gekuist, nagekeken en daar waar nodig zijn een paar dichtingen vervangen.

1048346_521885331192387_1410953332_o.jpg


bye bye injectie, hallo Bing 44mm goldcups! zware kabelboom en computergezeik komt er niet terug op. Heel het idee is een super basic motor te maken die alles kan en die je overal kan repareren.

976414_521885317859055_1541178726_o.jpg


Dan wat foto's van wat ik aan de jaguar die hierboven vermeld staat heb zittend doen:

De auto had geen middenconsole dus ik heb er een gemaakt uit aluminium. Best veel en tijdrovend werk maar wel leuk!

work in progress

1049286_521885301192390_1495871694_o.jpg


voorlopig resultaat:

1048225_521885391192381_441602230_o.jpg


1040198_521885411192379_1160116236_o.jpg


best leuk ding om mee te rijden, zit zelfde aandrijflijn in als in een E-type. Komen nu nog een paar schakelaar en wijzers in de middenconsole en ga ook nog een opbergvakje maken.

grtz

MJ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan