Moeder-Zoon motor?

ness_stuart

MF'er
12 jun 2006
158
0
Amersfoort
Hee!

Mijn moeder komt net met het verrassende voorstel:
Zal ik mijn motorrijbewijs gaan halen, zodat we samen een motor kunnen kopen??

" uhm.. okee?? "

Goed!
Maar een eis van mijn moeder was dat ze op de snelweg niet als een oud wijf hoefde te gaan rijden (ze wil graag iets anders zijn dan dat ze is...)

Nu mijn vraag; welke 25kW motor rijdt flink door, vooral op de snelweg?
Of bestaan die niet en kan de deal niet doorgaan omdat mijn moeder dan toch voor een 25kW + motor gaat? :P

Groeten,

Robin
 
Waarom zou je moeder uberhaupt <25kW kopen? Je kunt een begrensde SV650 kopen, of een VT650, die rijden wel door denk ik. Niet te hoge toeren op 120+...
 
Omdat ik niet hoger mag dan 25kW en we 'em samen gaan kopen :P

Mijn moeder wil ook niet heel snel rijden, maar gewoon goed meekomen op de snelweg. Auto's inhalen moet te doen zijn zeg maar.
 
Het moet geen chopper zijn. En ook niet té race-achtig. (je mag best wat voorover hangen, maar niet zoals de MotoGP races :P )

Mijn moeder gaat 25kW + rij-les nemen. Maar ze wil toch niet harder dan 160. Dus een motor die 290 kan hoeft voor haar niet (voor mij wel, maar ik zit nog aan mn 25kW :P )

Dus:
geen chopper, geen supersnel race ding (waar je meer op ligt dan zit)
topsnelheid niet echt van belang, als we maar goed mee komen op de snelweg en ook zeker auto's kunnen inhalen.
 
Laatst bewerkt:
Gaat die motor beetje goed op de snelweg?
Ik vind het best een mooi ding eigenlijk..

Groeten,

Robin
Tsja, wat is goed, blijft 25kW natuurlijk.
Maar het is een goeie fiets. betrouwbaar, er is goed mee te sturen, orrigineel 100 pk'tjes en er staan er een hoop te koop.

maar misschien dat de 25 kW menen een ander/beter alternatief hebben?
 
Ongeveer alle zwaardere motoren die teruggetuned zijn willen goed meekomen op de snelweg. Mijn cbr600f is misschien ietsjes te sportief kwa zithouding (voor je moeder dan, niet voor mij ;) ) maar op de snelweg geen enkel probleem. Vanaf de 100 accelereer je alsnog beter dan de gemiddelde auto en het ding ligt als een huis op de weg aangezien hij voor hogere snelheden ontworpen is.
Fazer 600 (of iets dergelijks) lijkt mij inderdaad een erg goede keuze.

Succes met rijlessen, check ook eens 'ik heb rijlessen deeltje (heelveel)'
 
De meeste begrensde tour/sport 600cc'tjes zullen heus wel goed mee kunnen komen op de snelweg. Top ligt ergens tussen de 150 en 190 km/h dus maak je daar maar niet druk om :)

-edit
Jermo lul :( :+
 
Haha jaa das waar :P

Maar ik denk dat ik mn moeder wel kan overhalen (hoop ik! O-) )

Welke denken jullie dat beter is, zon cbr600f of een fazer 600??
Vind ze allebei wel mooi, dus daar zal het niet aan liggen..
 
Laatst bewerkt:
Ik zou Fazer doen ipv CBR600. Suzuki SV650 lijkt me anders ook wel goed geschikt.

Wou wel dat mijn moeder zoiets deed. Ze heeft eens gezegd dat ze misschien wel eens op de mijne zou rijden, maar daar hoor ik niets meer van :P
 
Ik zou Fazer doen ipv CBR600. Suzuki SV650 lijkt me anders ook wel goed geschikt.

Wou wel dat mijn moeder zoiets deed. Ze heeft eens gezegd dat ze misschien wel eens op de mijne zou rijden, maar daar hoor ik niets meer van :P


Waarom een Fazer ipv. een CBR600F ??
SV650 is ook wel een vet ding! Maar wordt je niet van je motor afgerukt door de wind bij hogere snelheden bij zon ding??
 
Haha jaa das waar :P

Maar ik denk dat ik mn moeder wel kan overhalen (hoop ik! O-) )

Welke denken jullie dat beter is, zon cbr600f of een fazer 600??
Vind ze allebei wel mooi, dus daar zal het niet aan liggen..
ga op beide rijden, dan weet je wat voor jullie het 'beste'is
 
Hebben die wel genoeg vermogen?
Ik weet dat 25kW sowieso klote is met snelheid.
Maar een GS500 doet er toch heel lang over voordat ie bij de 150 is (inhaalsnelheid :P )
Je kan dan niet als je 100 rijdt en je wil inhalen eventjes het gas open zetten, toch?
Of kan dat bij geen enkele 25kW motor?
 
Joh, als ze van 40kw+ ofzo naar 25 zijn begrensd, maakt dat niet zoveel uit of het een SV650 of GS500 is. Je hebt op geen van beide al gereden, dus dan kan je het ook moeilijk weten ;)
Maareh, ik zeg fazer ipv cbr600 omdat ik die gedachte dat je moeder erop gaat rijden indachtig ben, lijkt me gewoon meer gechikt, aangezien cbr600 veel meer supersport is.
En SV650 heb je in de S versie ook met halve kappen he:
http://www.motosalas.com/catalogo/images/sv650s%20amarilla.jpg
 
Jaa daarom vraag ik het ook :P

Okee ik vind die Fazer ook wel mooi, de CBR600f wat mooier eigenlijk :P
maar goed, mijn moeder betaalt het grootste gedeelte dus zij heeft meer te zeggen. (ze denkt nog steeds dat ze er echt op gaat rijden |( )

Goed,

Thnx voor de reacties!

Ik zou trouwens een nieuw model van de Fazer 600 staan.
Lijkt wat hoger.

http://www.motorbikestoday.com/reviews/Images/yam_fazer6_5_lge.jpg

Is die ook terug te voeren naar 25kW, en schiet het dna nog wel een beetje op??

 
Laatst bewerkt:
Jaa daarom vraag ik het ook :P

Okee ik vind die Fazer ook wel mooi, de CBR600f wat mooier eigenlijk :P
maar goed, mijn moeder betaalt het grootste gedeelte dus zij heeft meer te zeggen. (ze denkt nog steeds dat ze er echt op gaat rijden |( )

Goed,

Thnx voor de reacties!

Ik zou trouwens een nieuw model van de Fazer 600 staan.
Lijkt wat hoger.

http://www.motorbikestoday.com/reviews/Images/yam_fazer6_5_lge.jpg

Is die ook terug te voeren naar 25kW, en schiet het dna nog wel een beetje op??

Die fazer blokken zijn als ik het goed heb terug getunede R6 blokken... Die gaan wel hoor...
 
Terug
Bovenaan Onderaan