gvy
Die hard MF'er
- 6 mrt 2020
- 471
- 887
Een beetje engelstalig leesplezier ; een review van de shoei fotochromische vizieren
The only visor you’ll ever need?
The only visor you’ll ever need?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het is mij niet bekend hoe jij het internet afzoekt, maar er zijn div. goede merk jethelmen met alle 'extra's' zoals door jou benoemd.Met "niet de allerbeste helmen" druk ik me misschien verkeerd uit, ik bedoel zoals jezelf aanhaald gebrek aan o.a. intern zonnevizier, geen voorbereiding brildragers. De Bell Bullit is ook in carbon versie, maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan.
Voordeel van de Glamster, kan een fotochromisch vizier op, dat is dan wel een groot pluspunt voor een helm zonder intern zonnevizier.
Op de site van RAD vind je het volgende daar over:Blijkbaar zijn photochromic vizieren niet CE gekeurd.
SHOEI Vizier CWR-1 Fotochromatisch
De Neotec word het waarschijnlijk niet, als ik voor systeem helm ga dan liever een modulaire. Anders ga ik voor een integraal. Maar moet nog uitzoeken welke mogelijkheden er zijn ter vervanging van een geïntegreerd zonnevizier.Als je zoals oorspronkelijk bedoeld voor een systeemhelm zou kiezen ( bril en zo), dan zou ik , in het geval van een Neotec 3 toch aanraden om een clear vizier te behouden, vermits het gemonteerde zonnevizier heel erg makkelijk bedient en voldoende donker is
Goede keuze! Zowel de LS als de Scorpion zijn hele fijne helmen, weet ik uit ervaring.Ik heb inmiddels 3 shark helmen versleten en het systeem bevalt prima. Waar ik minder over te spreken ben is de beschikbaarheid en prijs van de vizieren. Ga op de motorbeurs dus maar eens kijken naar de Scorpion Exo Tech of de LS2 Advant x carbon.
Goed idee, zal mooi staan bij zo'n neutrale motor.Bekijk bijlage 1973824
Wil er 1 met blauw, rood en als het kan een vleugje wit. Past mooi bij de motor
goed he......Goed idee, zal mooi staan bij zo'n neutrale motor.
Dit is wel een hele fraaie helm. Die ga ik eens passen als mijn Shark aan vervanging toe is.
Als ik dat voor mezelf beantwoord. In kouder weer of regen vind ik een volledig dichte helm prettiger, bij hogere snelheden op de snelweg ook. En ik ga vaak op vakantie in september, dan is het in Zuid-Europa aan het begin en midden van mijn vakantie nog bloedheet. Dan vind ik mijn hoofd koel houden wat belangrijker dan volledige bescherming rond mijn kaak. Maar later in de maand en weer noordelijker heb ik liever de helm dicht.Gewoon een vraag:
Het feit dat je blijft zoeken naar een modulaire helm wil zeggen dat je effectief van plan bent om zonder kinstuk (dus als jethelm ) te gaan rondrijden?
Dan is mijn vraag : Als je toch dit risico neemt , waarom dan niet altijd en dan koop je toch gewoon een jethelm ipv een ingewikkeld modulair ding dat zwaarder weegt en dat je alsnog gaat gebruiken als jethelm?
Ik rij al jaren met systeemhelmen. Het zet gemakkelijker op, in de stad geeft het meer zicht, bij warm weer is het minder vermoeiend dan met een dichte helm enz enz..... En zodra ik de snelweg op draai of het regent doe ik de boel dicht. Het extra gewicht maakt me niet zoveel uit, heb een sterke nek en ik rij altijd met oordoppen in zodra ik weet dat ik boven de 50km/u ga komen.....Gewoon een vraag:
Het feit dat je blijft zoeken naar een modulaire helm wil zeggen dat je effectief van plan bent om zonder kinstuk (dus als jethelm ) te gaan rondrijden?
Dan is mijn vraag : Als je toch dit risico neemt , waarom dan niet altijd en dan koop je toch gewoon een jethelm ipv een ingewikkeld modulair ding dat zwaarder weegt en dat je alsnog gaat gebruiken als jethelm?
Je weet nooit wanneer het gebeurt. Dress for the fall, not the ride. Het heeft weinig zin soms eens wel , dan eens niet het kinstuk toe te klappen. De snelheid is minder belangrijk. Als je aan 60km/u eraf komt, ben je evengoed je kaak en de rest kwijt.
En ik heb helemaal geen probleem met die keuze. Ieder maakt die voor zichzelf. Ik begrijp alleen niet de inconsistentie van nu eens wel dan eens niet. Kies dan voor je comfort gewoon een lichte jethelm, zou ik zo denken. ( niet dat ik dat aanraad, integendeel)
Voor mezelf : Ik heb een systeemhelm, niet om er mee te rijden. Wel omdat het heel handig is als brildrager om op en af te zetten. Het is ook heel handig en meer comfortabel aan het tankstation. ALs ik op reis ben ,om aan de stoplichten of aan de kant van de weg als we stilstaan, met de vrienden te overleggen. ALs ik op het werk toekom en afstap om ermee naar binnen te wandelen. enz.....
Ik rij eigenlijk nooit open, daarvoor heb ik die helm niet gekocht. Voor mezelf vind ik het niet verantwoord, ook niet eventjes omdat het warm is of een kort ritje. Ik rij overigens zomer en winter en ook vrij veel hoge snelheid kilometers
Idem , ik heb altijd alle gear aan inclusief airbagondervestje.
Voordien had ik goedkopere systeemhelmen (oa van GIVI ) Eentje was best goed, een ander minder. De reden dat ik duurder ging was omdat ik het comfort wou uittesten en die premium helm (in mijn geval SHOEI NEOTEC 2) is zodanig veel comfortabeler,in alle opzichten, dat ik waarschijnlijk niet terugwil naar een goedkope (hij is niet veiliger, want die goedkope voldoen ook aan de norm).
In jouw geval zou ik ofwel voor een premium Jethelm gaan ( gezien je de risico's wil nemen )
of voor een premium systeemhelm gaan (als je toch kiest voor veiligheid en vanwege het extra comfort)
Ik zie (zie mijn uitleg) eigenlijk weinig meerwaarde in een middenklasse compromis modulaire helm. Bij de premium systeemhelmen ken ik niet direct een modulaire helm.
Overigens : het risico op een whiplash is groter met een integraal of systeemhelm tov een jethelm , maar het risico op levensveranderende ernstige kaak en aangezichtsverwondingen is dan weer veel groter bij een jethelm. Niet alles is zwartwit.
Neen , totaal verkeerde conclusie, schrijf ik ook nergens dacht ik.Gewoon een vraag:
Het feit dat je blijft zoeken naar een modulaire helm wil zeggen dat je effectief van plan bent om zonder kinstuk (dus als jethelm ) te gaan rondrijden?
Waar ik ook nog mee zit / over nadenk ... ik heb mijn Nolan nog, integraal met afneembaar kinstuk, met intern zonnevizier.
Deze misschien gebruiken in de zomer periode en een integraal bijkopen voor de resterende rij momenten.