Monteurs gezocht

Ik niet want als jij je huur niet meer kan betalen heb jij een probleem.
Kan je de hypotheek niet meer betalen dan heeft de bank een probleem

Ja en uit je huurhuis gezet worden duurt wel even,
vanuit een koophuis een huurhuis in ook, gezien de lange wachttijden bij de woningbouwvereniging.
Geloof me , ik heb een faillissement meegemaakt en zag me mijn opgespaarde "vermogen" al moeten verkopen.
Maar gelukkig had ik na enkele weken nieuw werk, in een huurhuis had ik me iig veel minder zorgen gemaakt.
Ook huursubsidie aanvragen als je in de bijstand terecht komt of onder een bepaald bedrag verdient is zo geregeld. Bij een bank aankloppen zal misschien 2a3 maanden uitstel opleveren, maar als er niet snel werk gevonden wordt is het helaas pindakaas.
 
Ik ook *O*
Zat ik aan het begin nog op 1200 gulden aflossing per maand :/ , nu is dat nog maar €300 :t
In het begin natuurlijk zwaar uitgelachen door huurders, nu is dat mooi andersom.

Voor €300 huur je nog geen schuur waar ik zit...

Waar wel?
Ik hoor van mijn Kroatische collega vanmiddag dat er in Dubrovnik een cafe verkocht is voor, schrik niet, €20000,- per vierkante meter.
 
Wat bedoelen ze met zwerfstromen?

Zwerfstroom betekend massaprobleem.
Stel, het motorblok is niet met een massakabel aan de carrosserie verbonden, dan gaat het blok dat ergens anders vandaan proberen te trekken, bijvoorbeeld via een gaskabel, die daarvoor natuurlijk te dun is en dus zal smelten.
 
Maar wat heeft dat dan met het druklager te maken?

Dat weet ik ook niet, maar bij zo'n Franse ouwe DS sta ik nergens van te kijken.
Wat een elegante køthokken zijn dat, net zo chauvinistisch als de Fransen zelf.

Nee gekheid, stroom is warmte dus zou het druklager daardoor te heet kunnen worden, en ijzer opnieuw verhitten na alle processen die het heeft doorlopen om sterk te worden maakt het weer zwakker.
 
Drukgroepen sneuvelen door het rijden met de voet op het koppelingspedaal.

Drukgroep zag er mooi uit, ook geen aanloopslijtage op de vingers, vrije slag was dus goed.
Blijft over, vet te warm geworden door zwerfstroom of gewoon af fabriek te weinig vet.

Bij Valeo bestaat dat fenomeen, die doen nog wel eens een zootje mislukte onderdelen voor weinig de deur uit.
 
Heb je enig idee hoeveel werk het is om bij een DS de koppeling te vernieuwen? Voorschermen er af, radiateur weg, stuurhuis er uit, aandrijfassen los, zooi leidingen weg, handremkabels er af, is niet heel gezellig hoor.

En dat voor zo'n kut druklager.
 
Heb je enig idee hoeveel werk het is om bij een DS de koppeling te vernieuwen? Voorschermen er af, radiateur weg, stuurhuis er uit, aandrijfassen los, zooi leidingen weg, handremkabels er af, is niet heel gezellig hoor.

En dat voor zo'n kut druklager.

Ja, in dat opzicht loopt Citroën al decennia voor op moeilijk sleutelen ten opzichte van andere merken.
Maar met het huidige autogamma zijn alle merken irritant om aan te werken, je komt nergens meer bij zonder je door een berg plastic te worstelen. :r
 
Drukgroep zag er mooi uit, ook geen aanloopslijtage op de vingers, vrije slag was dus goed.
Blijft over, vet te warm geworden door zwerfstroom of gewoon af fabriek te weinig vet.

Bij Valeo bestaat dat fenomeen, die doen nog wel eens een zootje mislukte onderdelen voor weinig de deur uit.


:^

Dit, of een andere productiefout.
Ik sleutel nog wel eens aan Franse auto's en die dingen hangen nog steeds vol met valeo onderdelen.
Goedkopere imitatie blijft vaak langer heel en kwaliteit is meer constant...
 
Maar ik verlies liever mijn baan als ik in een huurwoning zit.
Het staken gaat makkelijker af in een huurhuis dan met een hypotheek.
Volgens mij heb je in beide gevallen een probleem, al krijg je als huurder natuurlijk meer huursubsidie hij een uitkering, terwijl je als koper dan juist minder belastingaftrekvoordeel hebt.

Maar goed, punt blijft dat monteurs pas beter zullen gaan verdienen als ze er zelf werk van maken.
 
Heb je enig idee hoeveel werk het is om bij een DS de koppeling te vernieuwen? Voorschermen er af, radiateur weg, stuurhuis er uit, aandrijfassen los, zooi leidingen weg, handremkabels er af, is niet heel gezellig hoor.

En dat voor zo'n kut druklager.


Mooi sleutelwerk, geen gedoe met laptops ;)

Ga maar eens aan een tractor/shovel of iets dergelijks werken, soms dagen sleutelen om een lullig afdichtringetje te vervangen...
 
Wat ze gewoon op jou afschuiven door je huis per executie te verkopen, tenzij je een regeling kunt treffen, die je dan ook nakomt.
Lukt dat niet of verzaak je dan betekent dat en, een kutprijs voor je huis en geen huis meer.

Je moet echt heel ver gegaan zijn als ze je huis per executie gaan verkopen.
Het is namelijk geen reclame als een bank daar toe overgaat.

Maar hoe zit het met die "scheefhuurders" die forse huurverhogingen krijgen?
Als die werkeloos raken, gaat hun huur dan ook ineens omlaag?
En die huurtoeslag (voorheen huursubsidie) krijg je toch pas als je jaaropgave dat toelaat.
En dan kan je zomaar een jaar of anderhalf verder zijn.
 
Mooi sleutelwerk, geen gedoe met laptops ;)

Ga maar eens aan een tractor/shovel of iets dergelijks werken, soms dagen sleutelen om een lullig afdichtringetje te vervangen...

Ach, bij een Ferrari moet ook de motor eruit om bij het oliefilter te komen. :+

Ik hoorde trouwens een verhaal over de audi Q8? Dat er een lullig koelpijpje, dat van een soort kunstof is gemaakt, vervangen ook 4dagen? sleutelen is.
De reparatie zou €4000,- moeten kosten.
 
Laatst bewerkt:
Alleen materiaal, waarom zou ik mezelf moeten betalen...
Maar dan nog, een 'normale' garage rekent ongeveer €45 uurloon ex btw tegen €110 ex bij de dealer.

En ik weet wel waarom dat is, dealers zitten altijd in een fucking duur huurpand, iets zelf kopen is er niet meer bij.

Vind ik prima, alleen hoef ik dat niet voor hun te betalen.

Natuurlijk hoef je jezelf niets te betalen maar even voor mijn beeld waarom het grote verschil. Zonder uurloon te rekenen ben je natuurlijk altijd goedkoper uit.

Verder heb je gelijk, verschillen tussen dealer en een normale garage is vaak wel erg groot.

Overigens betaal ik graag wat uurloon voor zaken waar ik liever niet mijn vrije tijd in steek of wat een vakman vele malen beter kan dan ik.
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt er ook maar aan waar je dat koopt.
Had laatst een brandstofpomp nodig voor een E30, was ie na 33 jaar wel aan toe.
Bij de dealert €395 incl.
Bij m'n vast inkoopadres €160 incl. zelfde pomp, van Bosch.

Dan krab je jezelf toch wel even achter het oortje, zoveel verschil....

Vorig jaar een Range Rover P38 de weg op gemaakt, sommige onderdelen Origineel/OEM/aftermarket zijn hetzelfde, maar als je het bij de Land Rover dealer koopt gaat de prijs soms bijna 5 maal over de kop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan