Op speciaal verzoek van Toon weer maar een paar foto's.
Of het technische hoogstandjes zijn valt te betwijfelen maar ik ben er weer blij mee
Om de belasting van de asymmetrische achterbrug naar de centraal geplaatste schokdemper over te brengen heb ik een tuimelaar gemaakt. Net zoiets als er bij wijlen de BMW aan het voorwiel zat.
De pushrod , de tuimelaar en de rechtse lagerstoel zitten er al op. Links van de demper, ter plaatse van dat wat slordige plaatje, moet nog een lagerstoel komen.
Het geheel draait rond de geslepen as. Het dikkere gelaste deel zit excentisch hier omheen. Dit omdat het anders in conflict kwam met de veerschotel van de demper.
De demper steunt aan de onderkant af op een paar adapter plaatjes die ik kan verwisselen mocht het nodig zijn om de positie van de demper te wijzigen. Geschroefd dus, niet gelast
Het koppel wordt overgebracht door het gelastte deel. De as zit in nauw passende gaten in de diverse platen en draagt alles. De as is niet gelast maar doordat het geheel onvermijdelijk wat trekt door het lassen zit hij toch al wel zo vast dat ik hem er niet meer uit krijg.
Hier is te zien dat de pushrod haaks op de tuimelaar staat terwijl de arm waar de demper aan vast zit een scherpe hoek maakt. Helemaal ingeveerd is het net andersom.
Volgende stap is de linker lagerstoel en daarna de ondersteuning van de seat waar ook de bak een beetje houvast aan gaat vinden.