Deze week heb ik de lagering van de voorste draagarm in elkaar gezet.
Dat het geheel niet in stangkoppen draait zal niemand verbazen
Kegellagers mogen de klus gaan klaren.
Ik heb nog even getwijfeld of ik toch niet, net als aan de achterkant, glijlagers zou toepassen.
Maar omdat de beschikbare ruimte minder is, speelt eventuele lagerspeling, onvermijdelijk bij glijlagers, veel meer door in de ophanging. Zeker aan de voorkant wil ik een stijve, spelingsvrije lagering.
Kegellagers, met een mogelijkheid om ze onder een gecontroleerde voorspanning te zetten, zijn daarvoor de ideale oplossing
De dikke ringen naast de lagers zijn het loopvlak voor de keerringen. Samen met een vetnippel zorgen die ervoor dat de lagering het eeuwige leven krijgt
Deze lagers zitten in een bus die dwars aan de draagarm is gelast. Omdat hier nogal wat kracht op kan komen is deze bus redelijk dikwandig met in de hoek nog een mooie versteviging.
Dat past allemaal precies
En het geheel moet dan uiteraard ook nog in het subframe gebouwd worden.
Alles uitlijnen kost weer een berg tijd maar dan heb je ook wat
Tot zover vanavond