- Onderwerp starter
- #126
Afgelopen weekend met de auto naar het BOT geweest
Ik zal het hopelijk nooit meer doen maar ik kon mooi van de gelegenheid gebruik maken om een berg door Erwin aangeleverde onderdelen mee naar huis te nemen.
2 remschijven, 3 naven en een fuseekogel hadden nooit in mijn rugzak gepast.
En als ik met mijn eigen motor was gegaan had ik nooit op 3 verschillende zijspannen kunnen rijden
De remschijven zijn inmiddels afgedraaid naar een dikte waar een motorfiets remklauw mee overweg kan.
Op het moment dat de ribben in het midden van de schijf in beeld komen krijgen de buren ook in de gaten dat er iets gaande is in mijn schuurke
Zo'n schijf komt dus zowel in het achterwiel als in het zijspanwiel. Ik twijfel nog een beetje welke remklauw ik zal gebruiken.
Ik heb een Brembo remklauw die achter in mijn BMW zat. Deze heeft 2 plunjers van rond 38 mm tegenover elkaar.
Ik heb ook een achter remklauw die van de Triumph afkomt. Deze heeft 2 plunjers van rond 27 naast elkaar en zo'n schuifjuk naar de andere kant van de schijf
De werkzame plunjer oppervlakte van beide is gelijk, voor de remwerking maakt het dus niet uit welke ik gebruik. Voordeel van de Brembo is dat er een ruime keuze is uit remblokken en dat weet ik van de Triumph klauw niet zeker. Voordeel van de Triumph klauw is dat het een Triumph klauw is. Dat brengt het percentage originele onderdelen weer een beetje omhoog.
Ik wil in ieder geval 2 identieke remklauwen gebruiken. En 2 rempompen gekoppeld met zo'n hefboompje om de remdruk te kunnen verdelen.
Wordt vervolgd
Ik zal het hopelijk nooit meer doen maar ik kon mooi van de gelegenheid gebruik maken om een berg door Erwin aangeleverde onderdelen mee naar huis te nemen.
2 remschijven, 3 naven en een fuseekogel hadden nooit in mijn rugzak gepast.
En als ik met mijn eigen motor was gegaan had ik nooit op 3 verschillende zijspannen kunnen rijden
De remschijven zijn inmiddels afgedraaid naar een dikte waar een motorfiets remklauw mee overweg kan.
Op het moment dat de ribben in het midden van de schijf in beeld komen krijgen de buren ook in de gaten dat er iets gaande is in mijn schuurke
Zo'n schijf komt dus zowel in het achterwiel als in het zijspanwiel. Ik twijfel nog een beetje welke remklauw ik zal gebruiken.
Ik heb een Brembo remklauw die achter in mijn BMW zat. Deze heeft 2 plunjers van rond 38 mm tegenover elkaar.
Ik heb ook een achter remklauw die van de Triumph afkomt. Deze heeft 2 plunjers van rond 27 naast elkaar en zo'n schuifjuk naar de andere kant van de schijf
De werkzame plunjer oppervlakte van beide is gelijk, voor de remwerking maakt het dus niet uit welke ik gebruik. Voordeel van de Brembo is dat er een ruime keuze is uit remblokken en dat weet ik van de Triumph klauw niet zeker. Voordeel van de Triumph klauw is dat het een Triumph klauw is. Dat brengt het percentage originele onderdelen weer een beetje omhoog.
Ik wil in ieder geval 2 identieke remklauwen gebruiken. En 2 rempompen gekoppeld met zo'n hefboompje om de remdruk te kunnen verdelen.
Wordt vervolgd
Laatst bewerkt: