Mooi op zijn wielen

20210917_121344.jpg


Spatbordje van Kwastert

20210917_121351.jpg

Beugeltjes van Slijptol

En de eerste 100 km heeft het al overleefd.
In totaal al dik 400 km gereden en tot nu toe was het brandstof slangetje in de tank de enige storing

Het gaat goed, het is echt een leuk ding geworden
 
zo moet je zo'n groot project ook zien. allemaal kleine projecten die samengevoegd tot het eindresultaat leiden.
anders word je helemaal gek :Y
Absoluut. En dat dringt vooral door als je je topic eens terug leest.
 
Ik ben nou in het stadium "klussen tussen het rijden door" beland.
En da's wel zo leuk.

De voorkant heeft nou ook een spatbord

20210926_084657.jpg

Beugeltjes in dezelfde stijl als bij het zijspanwiel.
Vandaag is weer een mooie dag voor een ritje, en er zijn classic races in Nieuwkuik dus ik heb wel een idee van de richting *D
 
het was erg leuk om mijn fiets weg te kunnen zetten moest ik langs t span van Slijptol. En dat zie je niet over t hoofd.
Wat een gaaf ding in het echt. Daar komen echt veel mensen even kijken.
en met dat sterke Triumph blok en geweldige rijwiel gedeelte loopt t superlicht, t stond nauwelijks zichtbaar scheef, maar rolde weg. Met t scherpe sturen krijg je vanzelf sterke beenspieren om er op te blijven zitten.
prachtig ding!

Daarna even met Ad over t rennerskwartier gelopen, ook nog met Leo gekletst. Was gezellig.
 
Hij heeft nog niet echt hoeven werken maar de naald komt amper uit de hoek. Dus de koeling lijkt goed te werken inderdaad
Van mijn phone:
Als hij amper uit de hoek komt, is hij dan misschien niet te koud. Er is ergens een ideale temperatuur, weet niet hoe hoog die is.
Vroeger zag je bij auto's wel eens dat ze een deel van de radiateur afplakte, anders werd het koelwater te koud.
 
Van mijn phone:
Als hij amper uit de hoek komt, is hij dan misschien niet te koud. Er is ergens een ideale temperatuur, weet niet hoe hoog die is.
Vroeger zag je bij auto's wel eens dat ze een deel van de radiateur afplakte, anders werd het koelwater te koud.
Bij mn trx komt de meter net uit de hoek. Maar das standaard bij de trx. Als de thermostaat maar goed is
 
Inmiddels zit er alweer bijna 1400 km op.
Het lijkt erop dat alles het wel doet dus het wordt tijd voor de finishing touch, oppoetsen, kwastje verf eroverheen en die dingen.
Vorige week een ingenieus apparaat meegekregen van Kwastert en dat heb ik vanmiddag uitgeprobeerd.

IMG-20211016-WA0036.jpeg

Het deksel van de bak is er wel van opgeknapt.
Er zit inmiddels ook al een slotje in en de handgreep maakt het helemaal compleet.
Het begint al wat te worden
 
wat is dat dan voor een apparaat ?
Een satineermachien me scotchbrite borstel

 
Een satineermachien me scotchbrite borstel

Ziet er uit als omgekatte slijptol. :+

Ben benieuwd naar de volgende stappen weer. 8-)
 
  • Haha
Waarderingen: Jim
Ziet er uit als omgekatte slijptol. :+

Ben benieuwd naar de volgende stappen weer. 8-)
Zo ziet het er wel uit, maar deze heeft een toerentalregeling, en geeft belast danwel onbelast altijd hetzelfde toerental.
Zo scotchbrite borstel wil langzaam lopen. Bij een hoog toerental loopt de temperatuur veel te hoog op, en krijg je spanningen in de ondergrond. ( en hele grote spierballen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan