Morgen winterritje maken, wie gaat mee?

Zal aan je denken als ik morgen het ijs van mijn ruiten aan het krabben ben gehehehehe.......755 km in de koude.....mijn langste tourrit was 600 km en dat was midden in de zomer.....Let een beetje op jezelf, als ik in de koude rijdt dan keldert mijn concentratie als een baksteen.

Have fun morgen!

En als je zo graag de IJskoning speelt, google eens op Elefantentreffen.
Wintertreffen in Duitsland met allemaal van die ijskonijnen, is echt wat voor jou ;)
 
Laatst bewerkt:
leuk joh , en gewoon doen.
was vroeger net zo gek ( nog steeds) maar heb even rust nodig.
nachtdiensten zijn moordend........
 
vind altijd beetje sneu die winterbikkels, dat stug verzwijgen dat het koud is op de motor.
tis net als een klein jochie dat niet wil toegeven dat ie zeer heeft :+ wel ironisch...laten zien dat je ballen hebt door je ballen eraf te vriezen...succes ermee :W
 
Zal aan je denken als ik morgen het ijs van mijn ruiten aan het krabben ben gehehehehe.......755 km in de koude.....mijn langste tourrit was 600 km en dat was midden in de zomer.....Let een beetje op jezelf, als ik in de koude rijdt dan keldert mijn concentratie als een baksteen.

Have fun morgen!

En als je zo graag de IJskoning speelt, google eens op Elefantentreffen.
Wintertreffen in Duitsland met allemaal van die ijskonijnen, is echt wat voor jou ;)

Pompom
 
Daar zat ik ook aan te denken, of.... zit hij thuis lekker warm achter de pc.
Shit om 16.00 uur moet ik ook nog 18 km op de motor aan de bak.
18 maar, ha _O- , daar lach ik als doorgewinterde doorrijder om.. Ik moet wel 28 km, dus ben ik een veel grotere bikkel.


:+
 
Helaas na 320km bij Diekirch moeten afhaken wegens ernstige carb-icing, bijna niet mee te rijden... constant inhouden, haperen, afslaan. Als ik de motor ff liet staan en daarna weer ging rijden was het even weg, maar daarna begon 'ie vrolijk weer. Beetje euvel van de Thundercat.

Maar toch, het was echt enorm rustig op de weg en heb desalniettemin erg genoten van de mooie, witte en kale natuur! Mooie drogen wegen in de Ardennen hoor, net de grens van Luxemburg niet gehaald..

Wel erg koude voeten, rest viel reuze mee. Had het makkelijk gehaald als de motor niet zo ontzettend irritant reed. Om de ca. 1,5u gestopt voor bakkie :] Wordt vervolgt..
 
Laatst bewerkt:
Helaas na 320km bij Diekirch moeten afhaken wegens ernstige carb-icing, bijna niet mee te rijden... constant inhouden, haperen, afslaan. Als ik de motor ff liet staan en daarna weer ging rijden was het even weg, maar daarna begon 'ie vrolijk weer. Beetje euvel van de Thundercat.

Maar toch, het was echt enorm rustig op de weg en heb desalniettemin erg genoten van de mooie, witte en kale natuur! Mooie drogen wegen in de Ardennen hoor, net de grens van Luxemburg niet gehaald..

Wel erg koude voeten, rest viel reuze mee. Had het makkelijk gehaald als de motor niet zo ontzettend irritant reed. Om de ca. 1,5u gestopt voor bakkie :] Wordt vervolgt..
held!
 
Erg hakkelig :P Rond 7.30 vertrokken en merkte vooral bij koude motor al hoe extreem last hij had van carb-icing, maar hoopte dat het toch nog weg zou gaan naarmate de motor warmer werd. Op de snelweg niet zo'n probleem eigenlijk (bij constant gas), maar problemen begonnen eigenlijk pas echt toen ik van de snelweg ging bij La Roche en binnendoor ging, maar goed.

Eerst nog wat last van ochtendspits rond Antwerpen/Brussel, maar eenmaal in het Waalse land was dit over. Tja what can i say, warm is anders, maar ik vind de natuur erg mooi om te zien rond deze tijd van het jaar, vooral met zonsopkomst is alles adembenemend mooi. Wel veel koekblikkers die je gewoon óf zag denken "die heeft een chromosoom teveel" óf "respect!". Paar duimpjes gehad zelfs en wel geteld 4 motorrijders tegen gekomen :] Er zat wel een laagje ijs op m'n vizier wat enigzins voor overlast zorgde.

Ik weet zeker als de motor had meegewerkt dat ik de tocht had kunnen afmaken. Ik ga maar eens zo'n carb heating setje kopen en dan de tocht opnieuw doen, want ik wilde écht niet naar huis. De Ardennen zijn zo mooi in deze tijd van het jaar, minstens zo mooi als in de zomer. Wel een beetje sneeuw gehad trouwens ten hoogte van Bastogne, maar dat maakte het beeld gewoon nog mooier.

De laagst tegengekomen temperatuur (op zo'n datum/tijd/temp bord langs de weg) was bij Bastogne in de buurt van -5.3 })
 
Laatst bewerkt:
Erg hakkelig :P Rond 7.30 vertrokken en merkte vooral bij koude motor al hoe extreem last hij had van carb-icing, maar hoopte dat het toch nog weg zou gaan naarmate de motor warmer werd. Op de snelweg niet zo'n probleem eigenlijk (bij constant gas), maar problemen begonnen eigenlijk pas echt toen ik van de snelweg ging bij La Roche en binnendoor ging, maar goed.

Eerst nog wat last van ochtendspits rond Antwerpen/Brussel, maar eenmaal in het Waalse land was dit over. Tja what can i say, warm is anders, maar ik vind de natuur erg mooi om te zien rond deze tijd van het jaar, vooral met zonsopkomst is alles adembenemend mooi. Wel veel koekblikkers die je gewoon óf zag denken "die heeft een chromosoom teveel" óf "respect!". Paar duimpjes gehad zelfs en wel geteld 4 motorrijders tegen gekomen :] Er zat wel een laagje ijs op m'n vizier wat enigzins voor overlast zorgde.

Ik weet zeker als de motor had meegewerkt dat ik de tocht had kunnen afmaken. Ik ga maar eens zo'n carb heating setje kopen en dan de tocht opnieuw doen, want ik wilde écht niet naar huis. De Ardennen zijn zo mooi in deze tijd van het jaar, minstens zo mooi als in de zomer. Wel een beetje sneeuw gehad trouwens ten hoogte van Bastogne, maar dat maakte het beeld gewoon nog mooier.

De laagst tegengekomen temperatuur (op zo'n datum/tijd/temp bord langs de weg) was bij Bastogne in de buurt van -5.3 })

Ah is maar goed dat ik gister nog gewoon ff aan mn motor heb zitten sleutelen dan. Olie en oliefilter was volgens mij behoorlijk aan vervanging toe. En de nacht ervoor liep ie ook al niet zo lekker. Dat ding van mij heeft ook redelijk wat last van carb-icing. Maar voornamelijk i.c.m. met vocht en lage temperaturen. Dus gewoon droog vriesweer is het algemeen altijd wel goed doorhobbelen.

Maarre carb heatingsetje? :? Nog nooit van gehoord. Wat houdt dit in en waar kun je deze krijgen? Heb er zelf iig wel eens aan zitten denken een roostertje met 1 of 2 kleine verwarmingselementjes in mn luchthuis te willen gaan monteren, geschakeld door een schakelaartje.

Zal het eens in de gaten proberen te houden hier. Volgende keer wellicht interesse om mee te rijden als ik het een beetje op tijd weet :]
 
ik geloof dat sommige ook werken met een klein lampje bij de luchtinlaat of vergis ik me nu?
 
klopt, klein gloeilampje ofzo. Maar denk dat een klein verwarmingselementje niet zo heel veel meer stroom zal trekken en het is niet zo kwetsbaar als een gloeilampje. Hoef je denk ik vrijwel nooit meer te vervangen i.v.m. gloeilampje.
 
Ah is maar goed dat ik gister nog gewoon ff aan mn motor heb zitten sleutelen dan. Olie en oliefilter was volgens mij behoorlijk aan vervanging toe. En de nacht ervoor liep ie ook al niet zo lekker. Dat ding van mij heeft ook redelijk wat last van carb-icing. Maar voornamelijk i.c.m. met vocht en lage temperaturen. Dus gewoon droog vriesweer is het algemeen altijd wel goed doorhobbelen.

Maarre carb heatingsetje? :? Nog nooit van gehoord. Wat houdt dit in en waar kun je deze krijgen? Heb er zelf iig wel eens aan zitten denken een roostertje met 1 of 2 kleine verwarmingselementjes in mn luchthuis te willen gaan monteren, geschakeld door een schakelaartje.

Zal het eens in de gaten proberen te houden hier. Volgende keer wellicht interesse om mee te rijden als ik het een beetje op tijd weet :]
Ook bekend probleem met de Bandit ja, heb hiervoor ook 2 Bandits gehad, één uit 96 en één uit 2004, en die eerste had het ook erg. Bij de 2004 was het volgens mij ook met een carbheatingsetje opgelost. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar het woord zegt het al: carburateurs worden verwarmd en zodoende is het probleem over. Bij de Cat wordt er ook een retourleiding naar de radiateur opgeheven geloof ik, maar ben geen enorme technicus ;)
 
Ook bekend probleem met de Bandit ja, heb hiervoor ook 2 Bandits gehad, één uit 96 en één uit 2004, en die eerste had het ook erg. Bij de 2004 was het volgens mij ook met een carbheatingsetje opgelost. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar het woord zegt het al: carburateurs worden verwarmd en zodoende is het probleem over. Bij de Cat wordt er ook een retourleiding naar de radiateur opgeheven geloof ik, maar ben geen enorme technicus ;)

Bandit uit 2004 heeft een injectiemotor als ik me niet vergis. Dus dan gaat het hele carb-icing verhaal zowiezo al niet op toch? :?
Nouja moet er iig iets op gaan bedenken want het is idd ronduit kl*te rijden als ie continu inhoudt.
 
Bandit uit 2004 heeft een injectiemotor als ik me niet vergis. Dus dan gaat het hele carb-icing verhaal zowiezo al niet op toch? :?
Nouja moet er iig iets op gaan bedenken want het is idd ronduit kl*te rijden als ie continu inhoudt.
Heeft nog gewoon carbs. De 650's hebben injectie, 600's niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan