Moto Guzzi wel of niet

Het enige wat ik van een Guzzi kan zeggen is dit: Haar Tieten staan tenminste nog fier omhoog! (Bij een BMW hangen ze al als bij een heel oude vrouw)


Btw. Guzzi is gewoon een sympathiek merk :Y Gewoon kopen ;)



Zo, einde van mijn zeer hulpzame bijdrage aan dit topic :W
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat ik van een Guzzi kan zeggen is dit: Haar Tieten staan tenminste nog fier omhoog! (Bij een BMW hangen ze al als bij een heel oude vrouw)


Btw. Guzzi is gewoon een sympathiek merk :Y Gewoon kopen ;)



Zo, einde van mijn zeer hulpzame bijdrage aan dit topic :W
Je bijdrage was bijzonder informatief. Over fiere guzzi's gesproken. :)
kp-3041.jpg
 
Zaterdag ga ik kijken en onderhandelen voor een Guzzi Cali EV van 2001 met heel weinig Kilometers op de teller!
I'll keep you informed!!!
Cu all ! :W
 
Heela Allemaal,

Heb uiteindelijk mijn California 1100 EV gekocht, en heb er al heeeel veeeeel plezier van en mee gehad. Heb er ondertussen (sinds midden april) al 4500 Km meer gereden. Ben er al mee in haar(want het is een italiaanse schone hé) thuisland geweest om de passen van de Dolomieten te doen. Jammer maar helaas waren ze nog bijna allen dicht owv de sneeuw die recentelijk nog gevallen was. ;( Zijn dan maar afgezakt naar het Gardameer waar het ook heel mooi is. Mijn nieuwe liefde was soms wat dorstiger dan ik gedacht had. Bij de heen-en terugreis op de autoweg reed ik constant 4000 toeren/min (135 Km/h) wat resulteerde in een verbruik tussen de 6,5 en de 7 liter.Op de secundaire wegen en in de bergen zat ik wel tussen 5,5 en 6 liter. Op zich natuurlijk niet veel, doch ik baseerde me op de cijfers van de brochures die allemaal spreken van een verbruik tussen 5 en 5,5 Liter op 100 Km. Temeer daar ik zeker geen sportieve rijder ben.
Olieverbruik is zeker niet aan de orde en de wegligging en grondspeling is heel behoorlijk.
Heb wel een beetje problemen met een licht gevleugelde remschijf, die zich enkel laat voelen bij een lichte voetrem. Bij doorremmen voel je ze niet. Heeft hier nog iemand een probleem mee? Voorrem alleen is geen probleem. Moto gekocht met 21000 op teller en heb nu bijna 25000 Km. Moto is uitgerust met alle koffers en met een groot scherm. Dit had iets hoger mogen zijn owv turbulentie boven 100 Km/h. Ben nochtans maar 1,78m groot. Bestaat er voor Guzzi zo een opzetstukje om boven op je scherm te bevestigen om de turbulentie op het hoofd af te wenden??
Al bij al ben ik erg tevreden met mijn nieuwe fiets en ga ik zeker es kijken op de Guzzi treffens één dezer. :]

Vele groeten,
Jiep
 
Ik ging een keertje hans van wijk binnen in zoetermeer en vroeg of ze guzzi's hadden. Eerste wat de verkoper tegen me zei, was dat ik het niet moest kopen omdat electronica een klote zooitje is.
Paar maanden later ging ik er heen om een vizier te kopen voor mijn helm. En wat zie ik daar, voor zijn kantoor staat een guzzi v11 lemans !!!
Ik heb me kapot gelachen in de winkel.

To the point: gewoon kopen.
 
Heela Allemaal,

Heb uiteindelijk mijn California 1100 EV gekocht, en heb er al heeeel veeeeel plezier van en mee gehad. Heb er ondertussen (sinds midden april) al 4500 Km meer gereden. Ben er al mee in haar(want het is een italiaanse schone hé) thuisland geweest om de passen van de Dolomieten te doen. Jammer maar helaas waren ze nog bijna allen dicht owv de sneeuw die recentelijk nog gevallen was. ;( Zijn dan maar afgezakt naar het Gardameer waar het ook heel mooi is. Mijn nieuwe liefde was soms wat dorstiger dan ik gedacht had. Bij de heen-en terugreis op de autoweg reed ik constant 4000 toeren/min (135 Km/h) wat resulteerde in een verbruik tussen de 6,5 en de 7 liter.Op de secundaire wegen en in de bergen zat ik wel tussen 5,5 en 6 liter. Op zich natuurlijk niet veel, doch ik baseerde me op de cijfers van de brochures die allemaal spreken van een verbruik tussen 5 en 5,5 Liter op 100 Km. Temeer daar ik zeker geen sportieve rijder ben.
Olieverbruik is zeker niet aan de orde en de wegligging en grondspeling is heel behoorlijk.
Heb wel een beetje problemen met een licht gevleugelde remschijf, die zich enkel laat voelen bij een lichte voetrem. Bij doorremmen voel je ze niet. Heeft hier nog iemand een probleem mee? Voorrem alleen is geen probleem. Moto gekocht met 21000 op teller en heb nu bijna 25000 Km. Moto is uitgerust met alle koffers en met een groot scherm. Dit had iets hoger mogen zijn owv turbulentie boven 100 Km/h. Ben nochtans maar 1,78m groot. Bestaat er voor Guzzi zo een opzetstukje om boven op je scherm te bevestigen om de turbulentie op het hoofd af te wenden??
Al bij al ben ik erg tevreden met mijn nieuwe fiets en ga ik zeker es kijken op de Guzzi treffens één dezer. :]

Vele groeten,
Jiep

Het hoeft niet dik gedrukt allemaal

Veel plezier met je goosey :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo Jiep,


Mooi om te horen dat je tot aanschaf over bent gegaan en haar meteen mee heb genomen naar je schoonouders.
Want zo'n Guzzi is de liefde voor het leven ;) (zei een andere Guzzi fan tegen mij toen ik met hem in onderhandeling was voor een cali2). Je kan verschillende maten ruiten kopen voor een cali 3. Ik weet niet of dit ook het geval is voor de EV maar lijkt me wel.

Ik ben zelf ook helemaal verkocht heb na 2 jaar constant zin om een stukje te toeren.

Heb vandaag net het vacuüm van de carburateurs afgesteld. Als je zo'n 2 cilinder netjes gelijk afstelt lopen ze trilling arm en wil sneller toeren maken. Zei is echt merkbaar vlotter geworden. *D
 
Laatst bewerkt:
*O*

Goede keus!

Rijd zelf ook zo'n 24 jaar Guzzi, V7 en nu Cal III, en ben er zeer content mee!
 
Heela Guzzimannen,

Alvast bedankt voor de reactie. Kan me nog juist iemand zeggen wat hij verbruikt met zijn Guzzi California (injectieversie)?
Daarnaast moet ik ook nog zeggen dat ik naast mijn tweewielige Italiaanse liefde dan ook maar overgegaan ben naar een tweebenige Italiaanse "Amore mio". -O-
Kwestie van in de sfeer te blijven, hé! Over de afstelling daarvan en het verbruik zal ik hier maar niet uitwijden zeker !!!
:P
Vele groeten,

Jiep

PS: Heb me ook nog Italiaanse schoenen gekocht _O-
 
Gm Jiep, fijn dat de Guzzi zo goed bevalt. Ik heb zelf geen Cali maar een Breva 1100. Het verbruik ligt net iets lager. Op de boordcomputer gemiddeld 5,6 liter/100km en uitgerekend na een tankbeurt 5,1 liter/100 km. Dit bij gecombineerd gebruik snelweg tot ong. 140 km/u 120 dus O-) en lekker rustig toeren binnendoor. Ik moet er wel bij zeggen dat er pas 3000 km op de teller staat.
Het moterblok is volgens mij in grote lijnen hetzelfde als dat van de Cali, met wat aanpassingen om aan de Euro 3 norm te voldoen (met katalysator). Bijna alle injectiemotoren verbruiken meer dan de carburateurmotoren.

Voor wat betreft het windscherm, je kunt er losse deflectors opzetten of eens kijken naar een ander type scherm. Voor de Cali zijn er veel verschillende te koop. Kijk anders eens op de website van Teo Lamers (tlm.nl).

Ciao, Dolf :]
 
Ik ben al jaren een verslaafde guzzist, en waar niemand het hier tot mijn verbazing over gehad heeft: Guzzi is niet enkel een motor met elk zijn eigen karakter, maar ook: Guzzi is sfeer, gevoel, verbondenheid, traditie, Mandello, eigenheid, ziel, levensstijl... leven dat niet te vatten is in woorden.
En wat je onderweg ook overkomt, alle Guzzisten kennen het gezegde: een Guzzi brengt je altijd thuis!
 
Ik heb me er nog niet zo in verdiept, maar heb op dit forum gelezen dat Guzzi's in de jaren '80 wat minder betrouwbaar waren op het gebied van de electronica.

Vraagje, vanaf welk type Cal. is dat een beetje verholpen. Want ik begrijp dat er verschillende type's III zijn. Of vanaf welk bouwjaar raden jullie aan een California te kopen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo beste Guzzi vrienden,

Heb er zoals jullie al een seizoen opzitten (enfin zo goed als toch). ;(
Het eerste voor mijn Italiaanse schone (moto bedoel ik hé, die andere eigenlijk ook.. :P ) en dit alles zonder me in de steek te laten.
Ik heb een paar Guzzi treffens bezocht zoals Boxmeer en Lommel. Was best gezellig.
Nu heb ik horen vertellen dat er volgend jaar in Mandello een groots treffen zou zijn naar aanleiding van een x-jarig bestaan van Guzzi? Is dit correct? En zo ja wanneer zou dat zijn? Kan me hier iemand over informeren? Ben mogeljks geïnteresseerd om er naar toe te gaan.

Ik hoor het wel.

Groeten,

Jiep
 
Terug
Bovenaan Onderaan