Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo



Heb wel interesse in de uitlaat afdekkappen met opdruk. Kun je me foto en prijs via pb sturen ?
 
zo, mijn vakantie zit er weer op.
morini is dit keer thuis gebleven. ben met de cb1300 naar Montenegro geweest.
even 6500km op de teller erbij gezet, in 15 dagen. nagenoeg alles binnendoor gereden, en wat ben ik blij dat de morini thuis is gebleven
Zo veel slechte wegen gezien, (en soort van offroad moeten rijden) wat ik de morini niet aan had willen doen.
De morini is nu lekker uit gerust, dus nog een paar mooie zondagen uitlaten in de eifel, en eind juli ga ik met haar naar de vogezen

maar voor mensen die een onvergelijke motorvakantie willen, MONTENEGRO!!!
prachtige natuur, na haast iedere bocht weer wat anders moois te zien, wegen over het algemeen fantastisch goed.
als je het gaat opzoeken zoals wij deden kom je ook een hoop bijzonder slechte kleine berg weggetjes tegen, maar ook dat is een leuke ervaring
 

Hallo Addict,

Indien nog beschikbaar dan ben ik wel benieuwd naar de carbon seatcover. Daarnaast heb ik interesse in het duozadel, oliefilter en de carbon voetbescherming!
 
Laatst bewerkt:
Dag heren,

Ik ben sinds vandaag de gelukkig eigenaar van een Mass uitlaatdemper . Mooi spul, maar nou ben ik nog op zoek naar een mooie kentekenplaat houder.
Heeft iemand daar nog wat moois voor liggen, of weet iemand nog een adresje voor een betaalbaar exemplaar?

Heb nu ook één carbon voetbeschermer (rechts) over. Mag weg voor een zacht prijsje.

In het verleden al eens een aantal radiator beschermkapjes gemaakt van aluminium. Een aantal zwart fijnstructuur gepoedercoat en een aantal egaal zwart. Mogen ook weg voor een zacht prijsje.






Stuur me even een PB bij interesse, en alvast bedankt voor een reactie.

Groet, Tom
 
Laatst bewerkt:


Je hebt een pb,tje
 
Hallo !
Ben een beetje aan het oriënteren voor nieuwe bandjes. Heb de laatste jaren de ontwikkelingen niet echt in de gaten gehouden dus ben niet bekend met alle nieuwe modellen.
Wat hebben jullie voor banden op jullie momo? Of welke zouden jullie aanraden?
 
Voor goede grip bij regen en lange levensduur is de Pirelli Angel GT of ST mij goed bevallen, maar de volgende banden voor mij worden Pirelli Diablo Rosso III.
Ook hier verbeterde grip bij regen, snelle opwarming en verbeterde levensduur, maar wel sportiever.
 
In een recente MotoPlus stond een test van de populaire maten 120/70ZR17 en 180/55ZR17

Hieronder de eindconclusie:



De top 3 ontloopt elkaar niet veel. Zelf heb ik de Pirelli Angel GT op mijn Ducati S2R800: uitstekende banden!!
 
In een recente MotoPlus stond een test van de populaire maten 120/70ZR17 en 180/55ZR17

Hieronder de eindconclusie:

[afbeelding]

De top 3 ontloopt elkaar niet veel. Zelf heb ik de Pirelli Angel GT op mijn Ducati S2R800: uitstekende banden!!

Bedankt! Achterband die er nu op zit is een dunlop sportsmart met een dotcode uit 2010 dus ik ga er met elke band sowieso dik op vooruit
Ik neig toch wel een beetje naar de pirelli angel gt. In het verleden op mijn hondatje ook pirelli's gehad en was daar toen al dik tevreden over en hoor nu ook veel positieve verhalen over die angels.
 


Ik heb wel interesse voor:

- luchtfilter
- dempingsrubbers
- uitlaatpakking
- afdekkappen L+R zwart

kun je me ff een PB sturen

thnx
 

Levensduur

Grip in de regen

Grip met droog weer

(Verse) Michelin Power Cup Evo's

 
Ik heb nu ongeveer 9500km gereden met Pilot Power 3. In oktober erop gekomen en met wat kouder weer niet heel veel vertrouwen, maar nu het warmer wordt blijkt dat je er toch wel een heel leuk stukje mee kunt sturen. Achterband heeft in het midden nu nog 1mm profiel, dus deze moet ik eerdaags vervangen. Ik weet nog niet of ik alleen een nieuwe achterband doe en of het daadwerkelijk zo'n verschil maakt als je het niet beide in een keer vervangt. Misschien dat ik ook wel voor de Metzelers kies, waar ik ook goede verhalen over gehoord heb. Ik vraag me af of de Pilot Road 4 met de Pilot Power 3 vergeleken kan worden? Of is dat PR4 meer een tourband?
 

ik heb de pilot road 3 erop liggen,da's dus een toer band (de 4 ook) zet wel stapjes bij het uitkomen bochten.
Ik weet niet hoe de 4 is.
Maar ik moet ook aan de nieuwe banden,ik denk dat ik gewoon voor de michelin pilot power 2ct ga
Rij ik al jaren mee,altijd een super bandje gebleken op de weg. droog en nat
Zijn nog goedkoop ook
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu in 4jaar tijd ongeveer 90000km gereden met mijn cb600(verkocht) cb1300 en corsaro, en heel wat verschillende banden geprobeerd. Uiteindelijk blijf ik toch bij bridgestone. Op de corsaro de s21. Geweldige grip in alle omstandigheden, en nog nooit een stap verkeerd gezet. Zit ieder weekend in de eifel, dus de max word ook wel eens opgezocht tja, levensduur, is maar net wat je belangrijker vind aan een band.
Op de cb de t30. Net iets minder dan de s21, maar levensduur ong 3x zo lang. Rij er dan ook wel iets anders mee
 
Verschil tussen Road en Power is dat se een meer toerband is?

Hoeveel rijd je nu met die band Bert? Ook zoiets als ik nu haal (+/- 10.000km)?

Iemand ook al ervaring met de Metzelers?
 
t30 heb ik alleen op de 2 cb's gehad. heb er net geen 14000 mee gehaald op de 600. Op de 1300 nu dik 9000 en nog dik 2mm op het loopvlak (en 2,5 op de zijkant)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de "Michelin PR4 GT" erop. Prima band met veel grip zowel op droog als in de regen. Dat laatste was wel nodig vorig jaar op de bergpassen in Oostenrijk. Gietende regen de hele tijd. PR4 lagen er toen net op.
 
Hoi,

Mijn snelheidsmeter is kapot, en nou heb ik een vervangende gekocht. Het is welliswaar een tweedehandse, maar het komt volgens de verkoper van een rijdende motor af.
De zekering is goed.

Is er een manier om te testen of de snelheidsmeter nog goed is?
En welke afstand moet er tussen de sensor en schijf zitten? Bij mij zaten er een handvol shims tussen.

Hoor het graag.

Groet, Tom
 
Jongens een accuut technisch probleempje waarop hopenlijk iemand een antwoord weet daar ik morgen met de motor naar de TT wil.

Net motor gestart en tot 3-4 keer toe alleen een paar klappen en daarna stil.
Als ik hem nu op contact zet gaat de brandstof pomp draaien en reageert motor niet op startknop. Startmotor gaat niet rond, helemaal niets.

Accu geeft gewoon 12,7 volt aan.

Lijkt of brandstof systeem niet op druk komt en daardoor brandstof pomp blijft draaien en daardoor ook niet starten. Maar normaal zit hier geen druksensor bij een morini wel ??

Elke suggestie is zeer welkom.
 

Ik ga een gok doen.
Links bij je ventilator zit een relais (solenoid starter-system) deze is afgezekerd met een 30 A zekering.
Als het goed is zit daar ook een resereve zekering bij,deze zekering zou doorgebrand kunnen zijn.
is eenvoudig te chechen dus veel tijd mag je er niet aan kwijt zijn,suc6
 
Laatst bewerkt:
klinkt ongeveer het zelfde als toen mijn accupolen een beetje geoxideerd waren.
alleen was toen het alarm ook nog eens erbij aan het kloten. maakte geen goed massa contact.

maar na het opschuren en opnieuw invetten van de accupolen werkte alles. hoorde toen het start relais wel schakelen, maar gebeurde verder niks na het drukken van de startknop.

was gelukkig gebeurd toen ik per toeval langs was bij langenberg motoren in coevorden.
ter plekke heel goed geholpen, dus geen anwb nodig
 

Ff 5A zekering eruit of + pool van de accu om de boel te resetten. Als het goed is moet hij het dan doen.