Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Die nieuwe Milano is geïnspireerd op deze uit de jaren '70, de 3½ Sport. (Eerste en meest begeerde model met de grote Grimeca trommelrem in het voorwiel).


(Deze is trouwens te koop).
 
Laatst bewerkt:
Wat vind ik 'm lelijk


Word hier nog steeds veeeeel blijer van


Nog wat piccies voor de geinteresseerden, nieuwe draadboom erin:
Helaas moest de airbox er toch af....


Ook achter uitlaten etc. eraf om overal goed bij te kunnen


Dynamobedrading weer eens kaduuk


Probeer het nu eens met oversize silikonenkabel


Nieuwe permanent 12v bedrading, voor handvatverwarming, stopkontakt en alarm


En vanaf startrelais nieuwe geschakelde bedrading naar voor en achter getrokken, voor
garmin, motogadget extra teller en schakeldraad alarm

(ja, daar hangt een injector - hang m'n gasklephuizen kompleet met gaskabel mbv een tiewrap aan het stuur, ben lui)

Airbox er weer opvechten


Boeltje weer aansluiten




Uitlaten en kontje (nog los) er weer op - vanavond verder
Moet achter nog stekker achterlicht vervangen en voor nog doorschakeling stadslicht -_> dagrijlampjes maken.
 
Laatst bewerkt:
Oh ja - ben nu echte monteur. Vanochtend achterruitje van deze gesteld:



Daar mogen alleen de echte aankomen
 
Oh ja - die met die mooie italiaanse naam

Ok, 2 dompers dan - maar ik bedoel deze lomperik:


hoewel, je moet ergens dat 91/2 embleem kwijt, natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Oh die domper, ja idd. Ik heb er nog een te koop!
Dit is best een leuke motor. De nieuwe modellen verkopen vlgs mij amper dat blijkt hier ook. Niemand heeft er eentje daar kan de fabrikant vlgs mij niet op draaien. Of er zit veel geld achter wat blijkbaar niet echt nodig is of ze krijgen heel veel subsidie oid om de fabriek open te houden?
Of... Weet iemand hier of ik het niet giga verkeerd heb qua gedachte?
 


Qua ontwikkeling gebeurt er niet zoveel, dit zijn 'gewoon weer' 1200's, iets echt nieuws is er niet. Qua onderdelen en personeel zal het aan kosten wel meevallen, in die wereld althans, dus denk dat ze met wat ze verkopen net rondkomen.
 
Ik vind dit soort dashboardjes vooral mooi op supersports, maar op 'retro' motoren zie ik toch liever zoiets:

Ja echte tellers zijn ook mooier, maar om een ouderwets dashboardje te projecteren vind ik dan wel weer leuk gevonden. Het schijnt dat je kleuren e.d. allemaal kan aanpassen, zou ik eindelijk eens die felbegeerde witte Veglia kunnen hebben :p
 
Kan je toch gewoon printen


ps kabelboom update: alles doet 't - behalve m'n remlicht
 
Laatst bewerkt:
Oe.. lekkere retro naked van Honda; nieuwe CB1000R met Fireblade blok (145pk), enkelzijdige swingarm, gedrongen bouw, mooie eenvoudige/strakke lijnen zonder poespas (Moto Morini, kijken we even mee )

 
Oe.. lekkere retro naked van Honda; nieuwe CB1000R met Fireblade blok (145pk), enkelzijdige swingarm, gedrongen bouw, mooie eenvoudige/strakke lijnen zonder poespas (Moto Morini, kijken we even mee )

[afbeelding]
Niet mooi, ik vond het concept veel mooier de Honda TT 300 Racer.
 
Niet mooi, ik vond het concept veel mooier de Honda TT 300 Racer.

Is ook een mooi ding die TT300, maar met een paar aanpassingen (mooi uitlaatje > wiel vrij), kentekenplaathouder op het achterwiel weg, etc) zie ik die CB1000R wel zitten.
 
Sinds vandaag eigenaar Moto Morini Corsaro
Bij deze nogmaals dank aan “downsider” die met me mee gegaan was om modificaties te controleren.
 
Sinds vandaag eigenaar Moto Morini Corsaro
Bij deze nogmaals dank aan “downsider” die met me mee gegaan was om modificaties te controleren.


Mooi
Graag gedaan
ik hoop dat je er veel plezier mee hebt