Stretta heeft in 2016 nieuwe klepgeleiders in mijn morini gemonteerd.(gelijk met de distributieketting)
Was een rib uit m'n lijf, maar moet zeggen dat ie ervan opgeknapt is.
Het motor blok loopt echt super smeuig, als nieuw (denk ik)
wacht niet te lang want anders is de schade nog groter.
Groet
Gerard
Emm.. ja das het nadeel met een stukje tekst. Het leest gelijk veel dramatischer dan het ooit geweest is.
Afgezien van een kapotte spanningsregelaar een heel betrouwbare motor.
Bijna 11 jaar, 50,000 km, sturen als een scheermes en nog steeds gaan als de brandweer.
Nog nooit zoveel lol gehad van een apparaat. ik ben Fan
Tja , ik ben ook fan maar ......
Hopelijk is die straks goed en kan het genieten beginnen.
Waren de Italianen niet aan de slag gegaan om met dat nieuwe type injectoren een passende mapping te maken? Jij had die injectoren toch ook aangeschaft? Heb het niet zo gevolgd maar ben er wel nieuwsgierig naar.Tja, op zich zijn klepgeleiders van een paar euro ook niet dramatisch. Helaas is het wel realistisch om er met de eerste bouwjaren rekening mee te houden dat je slechte kan treffen. En dus of je sleutelskills een beetje opvijzelen of een spaarvarkentje vetmesten.
Voor de rest is alles behoorlijk bullet-proof en alleen kleine irritaties kunnen de pret bederven, met uiteraard een recente map in de ecu:
- speedsensor kwetsbaar
- o-ringen thermostaat iets onder-gedimensioneerd
- linkerarmatuur licht/richtingaanwijzer niet echt waterproof
- stekkers en bedrading dynamo/spanningsregelaar
- zijstandaard iets te lang, maar schijnt een ge-upgrade versie van te zijn, waardoor motor te rechtop staat. En dus opletten met wegzetten op een naar de verkeerde kant aflopende weg of met volle bepakking....
- vreet (bij mij) accu's, max twee jaar een nieuwe
- de-/montage airboxdrie handen nodig of veel geduld. Heb geen van beide
- reserve lampje aan: nog steeds paniek
- zadel (ook de comfort/gel) qua bekleding aan de dunne kant, maar kan ook aan gewicht bestuurder liggen
Allemaal makkelijk en betaalbaar te verhelpen. En er tegenover staat dikke pret, betrouwbaarheid en kwalitatief veel betere remmen/vering/wielen dan de gemiddelde brommer.
Bovendien kan je 'm door de verschillende mapping en instellingen vd vering helemaal naar je eigen zinnetje maken. MBijna zonder kosten, enkel met wat geduld....
Ze hebben toch een servicebeurt nodig. Kun je ze zwart anodiseren. De mijne zijn zelfs groenHeb ik op de Corsaro net alles zwart gemaakt
Iemand nog een klep geleider liggen , die van mij is ovaal !
Iemand nog een klep geleider liggen , die van mij is ovaal !
No offence,hoelang staat je MOMO nu al in de reparatie?
Ik vind de techniek die gekozen is om de ketting te spannen ook prachtig !
Vandaag weer eens een rit gedaan
Meteen de accu/laadsysteem gecontroleerd laden 14,9 volt (niet te hoog??) accu 12,9 volt
14,3 is het mooist. Misschien ff alles door
meten. Als je een lithium accu hebt word het boem